• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i tjänsten

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Tänker på det som sagts om natoband och sanering, då är ju tyvärr gummi att föredra.. har en skx007 som jag kan sätta på gummi, men den är inte lika kul kanske 🤔 blir nog tillslut något billigt på gummi känns det som😄
Ja gummi är ju att föredra. Kul att ha en ny skx eller liknande för att ge den patina under några år:)
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Jag kör Garmin instinct. Men CWC:n fungerar ju lika bra. Exakt tid har man ju på HR:angel:
Jag har en förkärlek till ”riktiga” klockor, dvs mekaniska ur och har testat en hel drös olika. I slutänden blir det trots allt att jag går tillbaka till en hederlig och tråkig G-shock när jag är i tjänst. Den avgörande faktorn är den upplysbara urtavlan som jag saknar allt för ofta när jag inte har den.

C2E98AA9-5340-43F1-A84E-D2F8256CE7B5.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vad är det som de har pixlat på vapnet?
Jag minns något officiellt videoklipp om SOG som Försvarsmakten hade lagt ut för några år sedan. Väldigt mycket var pixlat till oigenkännlighet, allt från ansikten till vapen och andra verktyg. Förmodligen för att vi civilister inte har något behov av att se deras utrustning eller ansiktsdrag.
 
Topp