• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

johpe

Panerai
2-Faktor
När jag kollade efter åf för Malibu så hittade jag denna från samma märke. Jag är ju inte låst vid VIW-liknande. Ännu hellre mycket vanlig också ala' holidays. Denna har vanilj, kokos och papaya. Känns rätt tropiskt. :)
Skrev så här om den när jag samplade den (vet inte om det är till ngn hjälp):
söt, cocos i öppningen, svår att få kläm på sen, doftar den absolut solkräm och karibien men kanske inte på det bästa sättet? men drydown är riktigt nice söt vanilj.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skrev så här om den när jag samplade den (vet inte om det är till ngn hjälp):
söt, cocos i öppningen, svår att få kläm på sen, doftar den absolut solkräm och karibien men kanske inte på det bästa sättet? men drydown är riktigt nice söt vanilj.
Tror jag fick tag på en 100ml VIW. Svensk butik i Skåne. Fick just mail att den är skickad. Direkt när jag beställde den så stod det slut i lager efter, så jag knep den sista, och nu verkar de inte ens ha kvar den på hemsidan. Några hundra dyrare än Nodeparis men vill man ha något så vill man... ;)
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
För att jag vill uppliva gamla minnen;
Ingen som har en Penhaligons Bayolea som ni vill bli av med?

Tackar!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
DD:
7D97B38B-1C29-4977-ABC1-3ED2ACAE1DF3.jpeg

Skönt, denna väckte inte begär för helflaska.

 

G.Clooney

Cartier
Åhléns var snabba på pucken denna gången:
PXL_20220314_112658784.MP.jpg


Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om denna än. Det är något med den, med största sannolikhet så är det mintnoten, som gör den väldigt gubbig. Men ändå kan jag inte avfärda den. Nej då. Visserligen börjar man närma sig 40-strecket men det är självklart inte därför, nä, det är det verkligen inte. Den lär väl växa på en om inte annat... Tids nog... ;)



Tack för den! Beställd och på väg! Superfint! Tur vi har varandra att luta oss åt när plånboken trodde den hade klarat sig.
 
Det är ju Niklas fel....

Eller jag menar, tack @Notorious Niklas :)


ssss.png
Viktigt med en Xerjoff-attar så att folk inte tror att du bara rea-handlar som någon sosse! Undrar förresten när något riktat åtgärdspaket från regeringen kommer för oss i den här tråden… "Kompensationen är till privatpersoner som äger en nischparfym. Stödet kommer vara 1 000 kronor per parfymägare."
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Viktigt med en Xerjoff-attar så att folk inte tror att du bara rea-handlar som någon sosse! Undrar förresten när något riktat åtgärdspaket från regeringen kommer för oss i den här tråden… "Kompensationen är till privatpersoner som äger en nischparfym. Stödet kommer vara 1 000 kronor per parfymägare."
Hade definitivt behövt en stödpeng, men med soppaprisernas prisutveckling kanske man ska konvertera så att bilen går att köra på ren oud inom kort.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Okej, för att bryta av lite. Vilken är bästa vårdoften under 500 kr? 😁
Eternity Now (jaaaa jag är helt såld på denna nu, trots kass performance)
Versace Eau Fraiche (namnet ljuger ej, den är fräsch, korken vinner pris för den mest sossiga korken om man bortser från jeremys parfymflaskor)
Boss Bottled Infinite (fräsch blåaktig men ändå speciell med bottle-dna)
Missoni Wave (90% klon på Chanel Allure Sport skulle jag säga. Grym för priset. Magnetisk kork och allt. 221:- på notino inkl frakt är galet bra)

Skulle lagt till Dior Homme Sport 2017 för den fanns på myorigines för under 500 förut. Nu slut, och verkar ha gått upp i pris överallt som diskad.
 
Senast ändrad:

viwe

Panerai
2-Faktor
Åhléns var snabba på pucken denna gången:
PXL_20220314_112658784.MP.jpg


Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om denna än. Det är något med den, med största sannolikhet så är det mintnoten, som gör den väldigt gubbig. Men ändå kan jag inte avfärda den. Nej då. Visserligen börjar man närma sig 40-strecket men det är självklart inte därför, nä, det är det verkligen inte. Den lär väl växa på en om inte annat... Tids nog... ;)




Tack för den! Beställd och på väg! Superfint! Tur vi har varandra att luta oss åt när plånboken trodde den hade klarat sig.
Hör av dig om du bestämmer dig för att släppa BdJ.
 

G.Clooney

Cartier
Har Casamorati Lira och Mefisto som jag gillar skarpt 😁 Fastnat lite för huset och undrar vilka fler Casamorati man bör testa?
1888 - Denna har jag och den ligger väl på en personlig värdering som en 4/5.

Fiero - Ej provat själv så kan inte uttala mig, men den verkar intressant.

Hör av dig om du bestämmer dig för att släppa BdJ.
Will do! Men jag tror nog det är en keeper trots allt. Har en full wear av den idag, och jag tror nog fan man trivs lite med att gå runt och lukta lite gubbe. Inget åldersrelaterat dock. Men absolut, suger fortfarande lite på mint-karamellen, och återkommer om jag ångrar mig. 😊
 
Topp