• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

G.Clooney

Cartier
Hahaha! Någon som köper något btw? Man är lite för rea-skadad vid det här laget för att något ska direkt locka. Någon Di Ser kanske?
Ja, men så är det definitivt!
Möjligtvis att någon Bortnikoff lockar... Sneglar lite på Oud Sinharaja och Triad... Och Sir Winston... Och Sayat Nova... Och Mysterious Oud...
Så det är nog bättre att gå på Bortnikoffs 3för2 egentligen. 🤔
Har du provat Oud Sinharaja eller Triad?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Vilka i tråden ska på parfymmässan förresten? Jag ska dit!
Frugan har ju tjatat om att vi ska hitta på ngt på bröllopsdagen, kanske ska överraska med det här... Vad glad hon skulle bli.

giphy.gif
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Jag köpte VIP-biljetter med parfymprovning till mig och min fru. Jag kan inte direkt påstå att hon blev till sig av glädje. Snarare sa hon: "du har inget parfymkompis du kan gå med"? :rolleyes:
Hahaha ja det är ju också ett sätt att få lite tid med en polare... "Vore ju trist om biljetterna brann inne..."
 
Ja, men så är det definitivt!
Möjligtvis att någon Bortnikoff lockar... Sneglar lite på Oud Sinharaja och Triad... Och Sir Winston... Och Sayat Nova... Och Mysterious Oud...
Så det är nog bättre att gå på Bortnikoffs 3för2 egentligen. 🤔
Har du provat Oud Sinharaja eller Triad?
Ajjemän! Jag är sugen på 3 för 2 men äger redan de flesta jag vill ha. Bara Oud Sinharaja som jag verkligen gillar men som jag saknar. Eventuellt Lao Oud men kommer aldrig få bära den 🥲 Triad är otroligt fin! I Bortnikoff-toppen!
 

Stevo

Omega
Ajjemän! Jag är sugen på 3 för 2 men äger redan de flesta jag vill ha. Bara Oud Sinharaja som jag verkligen gillar men som jag saknar. Eventuellt Lao Oud men kommer aldrig få bära den 🥲 Triad är otroligt fin! I Bortnikoff-toppen!
Ännu en gång så måste jag nog avstå från Bortnikoffs erbjudande. Lao Oud, Triad och någon till flaska hade suttit fint, men jag har satt mitt mål att eventuellt införskaffa LV - Myriad istället. Först måste jag bara hitta nånstans att sniffa på den innan :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

G.Clooney

Cartier
Bortnikoff Oud Monarch, nån som har erfarenhet av den? Jag har sniffat på den från ett tomt sample och tycker det verkar intressant men hade varit bra med lite mer kött på benen. Tycker jag hittar en hel del choklad, den känns mjuk och trevlig. Kan det stämma eller är den spetsigare egentligen?
En blommig oud med framförallt gula blommor, lite vita, en näve choklad toppad med kanel på en bas av oud.
Supertrevlig. 👍
 

Stevo

Omega
Lite fegt att testa först men nåväl. Kul att du högg den. Hur är den?
Egentligen så är det en vanlig oud, ros, saffran kombo som det finns 1000-tals andra varianter av från diverse fabrikat.
Dock så är denna gjord på mycket bättre råvaror med mycket hög kvalitet än de flesta enligt mig.
Jag märker genast att LV använder sig av samma Assam/Indisk Oud som dom har i Pur Ouden. Oud-kvaliteten är med andra ord riktigt grym på denna.
Men jag doftar ingenting som varken är animaliskt eller stalligt som Pur Ouden enligt mig. Rosen och saffranet mjukar upp doften ganska rejält.
Så ja håller inte alls med om vissa kommentarer på Fragrantica där många tycker denna är vidrig.
Jag kan nästan redan nu säga att denna kanske är den bästa oud/ros parfymen som jag för närvarande har.
Helt jädra gudomlig… Trotts mindre stall 🤣
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Egentligen så är det en vanlig oud, ros, saffran kombo som det finns 1000-tals andra varianter av från diverse fabrikat.
Dock så är denna gjord på mycket bättre råvaror än de flesta enligt mig.
Jag märker genast att LV använder sig av samma Assam/Indisk Oud som dom har i Pur Ouden. Oud-kvaliteten är med andra ord riktigt grym på denna.
Men jag doftar ingenting som varken är animaliskt eller stalligt som Pur Ouden enligt mig. Rosen och saffranet mjukar upp doften ganska rejält.
Så ja håller inte alls med om vissa kommentarer på Fragrantica där många tycker denna är vidrig.
Jag kan nästan redan nu säga att denna kanske är den bästa oud/ros parfymen som jag för närvarande har.
Helt jädra gudomlig… Trotts mindre stall 🤣

Folk är sjukt känsliga för stall-oud. Sett folk kalla oud-ackord för "mögel-ost" på Fraggan. Finns inte ett uns av stall/blåmögel kring de ackorden. Träigt gummi snarare.
Du har maximus va? Inte heller så förbaskat stallig men grym i den genren (om än inte ren oud - ros).
 

Stevo

Omega
Folk är sjukt känsliga för stall-oud. Sett folk kalla oud-ackord för "mögel-ost" på Fraggan. Finns inte ett uns av stall/blåmögel kring de ackorden. Träigt gummi snarare.
Du har maximus va? Inte heller så förbaskat stallig men grym i den genren (om än inte ren oud - ros).
Jo jag har båda Maximus och Mysterious. Kan inte säga vilken som jag föredrar, så jag måste säga att båda är lika bra och helt gudomliga.
Dom är båda av samma kaliber som Myriaden enligt mig. Inte alls mycket stall. Men alla håller grym kvalitet på råvarorna.
Vill man ha stall, så testa tex Xerjoff - Zafar, LV - Pur Oud eller Diors - Leather Oud.
Grymma dom med, men inte för dom känsliga 🤣
Men jag är tuff som tål allt 💪🏻😎
 
Senast ändrad:
Topp