• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Hawk100

Rolex
27366D01-6115-4ACF-ABC3-E8A4B86898DF.jpeg

Första delen av nya altandäcket klart!
Dold skruvning blev riktigt bra. Värt det, även om det tog längre tid o kostade en del extra jämfört med att köpa vanliga skruv.....:D
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad köra på

http://racedeck.com/galleries/photo-gallery/
FF-whit-yell-grph-lambo-lusso-auto-spa.jpg

RD-ally-blak-red-suzuki-motorcycles.jpg



Eller klinkers.

Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt :D. Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k

Klinkers
Lätt att underhålla

Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vad köra på

http://racedeck.com/galleries/photo-gallery/
FF-whit-yell-grph-lambo-lusso-auto-spa.jpg

RD-ally-blak-red-suzuki-motorcycles.jpg



Eller klinkers.

Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt :D. Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k

Klinkers
Lätt att underhålla

Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.
Klinkers.
Gillar inte lösa plattor ovanpå. Det ser, och känns, billigt ut.
 

joca

Patek
2-Faktor
27366D01-6115-4ACF-ABC3-E8A4B86898DF.jpeg

Första delen av nya altandäcket klart!
Dold skruvning blev riktigt bra. Värt det, även om det tog längre tid o kostade en del extra jämfört med att köpa vanliga skruv.....:D
Snyggt!

Vad köra på

http://racedeck.com/galleries/photo-gallery/
FF-whit-yell-grph-lambo-lusso-auto-spa.jpg

RD-ally-blak-red-suzuki-motorcycles.jpg



Eller klinkers.

Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt :D. Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k

Klinkers
Lätt att underhålla

Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.
Racedeck helt klart! Vilken jävla soppa med rören tidigare i tråden :D
 

Hawk100

Rolex
Najs!
Hur är den där poolen konstruerad? Vad har du för rening?
Verkligen supermysig, gosh så avunds jag blir :oops:
Gjuten betongbotten samt betongtrappa på respektive kortsida. Bara berget på långsidorna, men med lite spricklagning med expanderbetong eller PCI Laticrete.
Målad med tvåkomponents poolfärg.
Vanlig poolpump (ca 1 HK har jag för mig) med breddavlopp men ett 50 kvadrtfots patronfilter istället för sandfilter (pga platsbrist). 9 kW poolvärmepump Brilix. (Bästa investeringen man kan göra!!!!) Överdimensionerad enligt alla experter, men då går jag från ca 11 grader när jag fyller poolen med ca 10m2 kranvatten till ca 30 grader på 2-3 dagar!!! Så köp en STOOOOR värmepump om du ska bygga pool!!
På höstarna skruvar vi ibland upp den mot 35-37 grader och myser med lite bubbel under stjärnorna.....
Rätt ok! :D
 

Roxen

Cartier
Gjuten betongbotten samt betongtrappa på respektive kortsida. Bara berget på långsidorna, men med lite spricklagning med expanderbetong eller PCI Laticrete.
Målad med tvåkomponents poolfärg.
Vanlig poolpump (ca 1 HK har jag för mig) med breddavlopp men ett 50 kvadrtfots patronfilter istället för sandfilter (pga platsbrist). 9 kW poolvärmepump Brilix. (Bästa investeringen man kan göra!!!!) Överdimensionerad enligt alla experter, men då går jag från ca 11 grader när jag fyller poolen med ca 10m2 kranvatten till ca 30 grader på 2-3 dagar!!! Så köp en STOOOOR värmepump om du ska bygga pool!!
På höstarna skruvar vi ibland upp den mot 35-37 grader och myser med lite bubbel under stjärnorna.....
Rätt ok! :D

Riktigt ballt måste jag säga! Byggde du själv? Talar nog för fler när jag säger att fler bilder önskas ;)
 

oystercase

Cartier
Fråga till expertisen, hur f-n ska jag lösa grindstolpar? Vill sätta en grind mellan entréträden, men vet inte hur jag ska få till vettiga stolpar utan att döda träden. Jag vill dessutom ha rejäla grindar, så det inte blir trångt vid snöröjning, så de behöver vara rejäla.
Har ett par lösningsidéer, men inga som känns 100%.
IMG_9194.JPG

Och ja, gräsmattan borde ta slut snyggt, och inte bara tona ut i grusplan. Nästa år kanske...
Jag hade satt dom en bit in på tomten och kanske haft en låg mur/staket/plantering i anslutning i en halvmåne kring träden.
Typ så här, alt så bågen går på andra hållet runt träden (om du fattar hur jag menar?).
charlotte-driveway-entrance-gates-with-wooden-arbors-exterior-traditional-and-brick-window-shutters.jpg
 
Senast ändrad:

Poppe

Cartier
Uppdatering, precis lagt andra strykningen så nu väntar vi på att se hur det blir.
20180618_222527.jpg
viktigt med bra byggljus, 50w led som är tänkt att ersätta 150w taklampor med.
20180618_222544.jpg
20180618_222600.jpg
20180618_222606.jpg

Spillde ut färg, tur det åker på nytt golv i veckan.
Screenshot_20180618-223149_Samsung Internet.jpg

Här är golvet som jag tänkt mig, åsikter på det?
 

Trulli

Cartier
Vad köra på

http://racedeck.com/galleries/photo-gallery/
FF-whit-yell-grph-lambo-lusso-auto-spa.jpg

RD-ally-blak-red-suzuki-motorcycles.jpg



Eller klinkers.

Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt :D. Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k

Klinkers
Lätt att underhålla

Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.


Jag lade in klinkers (granitkeramik) och valde en nästan vit epoxyfog som inte kan missfärgas. Jag kan spilla olja på golvet och det är superlätt att torka av. Om plattorna är rätt lagda så kan man utan problem tappa en hammare på golvet. Har man där emot "bom" i en platta så kan den nog spricka.

fullsizeoutput_4fd_zpssoqnuole.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut! Oklart om du kör med bilarna som står i garaget på vintern tänker på saltet etc om det här någon påverkan?

Beställde 30x30 granitkeramik idag. Då vi har fall vågade jag inte beställa större plattor. Funderade först på 30x60.

Då budget på garaget redan är överskriden så blev det följande.

852015012_2.jpg

Hittade den för 79kr/kvm ifrån Stuvbutiken. 8mm samt homogen/full-body @Sonnyboy


Jag lade in klinkers (granitkeramik) och valde en nästan vit epoxyfog som inte kan missfärgas. Jag kan spilla olja på golvet och det är superlätt att torka av. Om plattorna är rätt lagda så kan man utan problem tappa en hammare på golvet. Har man där emot "bom" i en platta så kan den nog spricka.

fullsizeoutput_4fd_zpssoqnuole.jpeg
 
Senast ändrad:

Trulli

Cartier
Ser bra ut! Oklart om du kör med bilarna som står i garaget på vintern tänker på saltet etc om det här någon påverkan?

Beställde 30x30 granitkeramik idag. Då vi har fall vågade jag inte beställa större plattor. Funderade först på 30x60.

Då budget på garaget redan är överskriden så blev det följande.

852015012_2.jpg

Hittade den för 79kr/kvm ifrån Stuvbutiken. 8mm samt homogen/full-body @Sonnyboy


Inga problem med salt eller dubb över huvud taget. Men, du har valt en mer praktisk platta än mig. Skiten syns direkt på min platta, så på vintern rullar jag ut en plastmatta för att slippa städa så mycket.

fullsizeoutput_bea_zpslca9fdi1.jpeg
 

Edin

Panerai
Ah, det visste jag inte.
Det kommer från min samling med bilder på hus som jag ibland tar fram och skrattar åt för de är så fjuttiga jämfört med mitt eget.
chateau-de-chambord.jpg

Nu ser jag ju inte hur utsikten är på baksidan men det ser rätt "platt ut mot farsans gamla härke. Lite tråkigt då det är svårt att få till en pool...
346c93dd424d7441d927c243752718e3.jpg


:D
 

Poppe

Cartier
Tredje strykningen klar, golvet på. Räknade ur att ca 50% av golytan skulle täckas av möblemanget så det blev ett lite billigare golv, sparade nästan en halv hydroconquest på det. Next up är listning, gardiner och div plock.
20180621_213102.jpg
 

oystercase

Cartier
PL400 alt PU700 (original)

PU700 är mer skummig och fyller ojämnheter bättre

Ah, du tänkte så. Det jag använde var av skummande PU typ, så gissningsvis PU700. Pl400 är bra till mycket men limma stenar har jag ej provat. Tyckte dock PU skummet är sådär på att fylla ut, inte alls som vanligt byggskum.
 
Topp