• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kollar youtubedokumentärer om att tapetsera. Om folk som lever på att rescensera ljuslyktor kan, så borde väl jag kunna?
Inser att med 64 cm mönsterpassning och 2.90 i takhöjd blir det inte många våder på en rulle...
 

Molgan

Cartier
Kollar youtubedokumentärer om att tapetsera. Om folk som lever på att rescensera ljuslyktor kan, så borde väl jag kunna?
Inser att med 64 cm mönsterpassning och 2.90 i takhöjd blir det inte många våder på en rulle...

Vi har 287 respektive 285 på övervåningen, mönsterpassning i ett flertal rum, spillet hade räckt till en normal modern villa :(
 

JB_XII

Rolex
Någon här som vet vad man bör betala för ett sol-/trädäck på cirka 15kvm?
Man måste borra i berget för att fästa däcket.
Sidan skall kläs och ett mindre räcke monteras.
Även en trappa till däcket, 1-2 steg.
Vanligt tryckimpregnerat trall.

Totalkostnad inkl. material? Någon som har ett hum? :)
 
Någon här som vet vad man bör betala för ett sol-/trädäck på cirka 15kvm?
Man måste borra i berget för att fästa däcket.
Sidan skall kläs och ett mindre räcke monteras.
Även en trappa till däcket, 1-2 steg.
Vanligt tryckimpregnerat trall.

Totalkostnad inkl. material? Någon som har ett hum? :)

Ett sådant gör jag på ca 20 timmar, lägg till material för 5k så är du nära sanningen. Säg ca 12 500:- efter rot är den verkliga kostnaden.

Lägg till restid milersättning, påslag på material samt allmän fulfakturering så kommer det säkert att landa på 40-45k..
 

JB_XII

Rolex
Ett sådant gör jag på ca 20 timmar, lägg till material för 5k så är du nära sanningen. Säg ca 12 500:- efter rot är den verkliga kostnaden.

Lägg till restid milersättning, påslag på material samt allmän fulfakturering så kommer det säkert att landa på 40-45k..

Hm... så du menar att hela jobbet borde kosta 12 500:- men att jag troligen kommer få betala 40 000:-? :)
 
Återkom gärna med vad det gick på. Vi börjar bygga altan på landet imorgon. 220-250 kvadrat regelverk och sen lägger byggarna 100-140 kvadrat trall (allt som inte behöver figursågas mot berg). Lär bli skit billigt...
Detsamma från mig, jag ska dock lägga typ 10 kvm men nojjar ändå för kostnaden, kommer dock troligen göra arbetet själv haha...
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Köpte 1000 löpmeter trall 28x120
100m 45x145, 70m 45x170 plus 50kvm markduk det gick på ca16000kr.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
IMG_9271.JPG
Tapetsera var inte så svårt, bra att veta!
 

Poppe

Cartier
Färdigställning, fördel att jobba på elgrossist. Lätt att köpa på sig prylar. Nu saknas en bänkskiva till byrån, enskjutdörr istället för draperi. Och såklart tröskel till dörren. 20180628_222354.jpg 20180628_222419.jpg 20180628_222525.jpg 20180628_222240.jpg 20180628_222540.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ni som lagt många altaner, är det här uppskjutet något man kan åtgärda eller får vi leva med det? Altanen las förra året.

7CB3679C-A0BA-42FB-A7F5-62B42E3BD7B7.jpeg
 
Topp