• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite lätt om Grand Quartz (GQ) och King Quartz (KQ)

____gustaf

Breitling
Rrrriktigt bra! 🙌🏼
Nu blev jag sugen själv. Får jag fråga, då jag har lika späda handleder som en elvaåring och då måtten är 20/15 hos luggar och spänne så behöver jag fästa spännet i tredje eller ibland t om andra hålet från boetten sett.
Detta gör att det smala spännet (15mm) skrapar i bandets del med hål då det behöver sitta så högt upp.
Hänger du med?
Hur är det på Molequin-bandet? Skrapar spännet i högt upp i hålen?

PS. Jag hittar endast att man måste beställa 20/14 på custom, var det så du gjorde?
Tack! Tror jag är med. Bandet är lite för långt så spännet landar på en del av bandet som ännu inte riktigt hunnit tapera från 20 till 15? Molequin kan fixa vilka bredder och längder man vill om man mejlar dom så det är 20/15. Jag har ett annat band from dom i storleken s (105/70) som funkar bra då jag föredrar en kortare ”svans” men jag hamnar inte riktigt mitt på så här körde jag (110/70) vilket blev perfekt på min handled.
 
Senast ändrad:

menellerhur

Omega
2-Faktor
9943-8010, sitter på ett väldigt passande armband från Maruman, jag tycker det märket är bäst om man vill hitta armband i metall till KQ och GQ (om det kom på läder d.v.s)
1000006571.jpg
 
Senast ändrad:
Topp