• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

IronBK

Breitling
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png



Tycker Longines gör så mycket rätt nu!
Spirit Zulu time och Hydroconquest GMT är klockren enligt mig.
Datumplaceringen kl 12 sticker lite i ögonen på mig - men annars en sjukt snygg dresswatch.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png



Tyckte den såg stor ut på denna bilden, men den är tydligen 38 mm. Tavelvariationerna ser också fina ut.
 

Staten

Omega
Du har väl rätt att skicka tillbaka den, så om det är något som stör dig så är det väl bara att göra det. Om det var så att du fick den till ett ovanligt fördelaktigt pris etc så blir läget lite annorlunda.
Har frågat efter ny ändlänk och AD väntar på svar från Longines👍 Problemet med att upptäcka fel på en vara är att om man skickar tillbaka enligt vanlig retur utan att säga något så kan man bli sedd som upphovsmakaren till märkena ifall butiken upptäcker dessa och därmed bli betalningsskyldig. Om man reklamerar skickas den troligtvis tillbaka till tillverkaren och man kan få vänta x antal månader på att det åtgärdas. Så har det i alla fall varit förut när jag har reklamerat en klocka och cykelhjul exempelvis.
 

DrDre

Patek
Har frågat efter ny ändlänk och AD väntar på svar från Longines👍 Problemet med att upptäcka fel på en vara är att om man skickar tillbaka enligt vanlig retur utan att säga något så kan man bli sedd som upphovsmakaren till märkena ifall butiken upptäcker dessa och därmed bli betalningsskyldig. Om man reklamerar skickas den troligtvis tillbaka till tillverkaren och man kan få vänta x antal månader på att det åtgärdas. Så har det i alla fall varit förut när jag har reklamerat en klocka och cykelhjul exempelvis.

Ja, det är väl lämpligt att kontakta dem först innan man skickar tillbaka något och då också nämna skälet till att du returnerar.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png




Snygg, men vad dyra Longines har blivit, listpris är 49.550 kr.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png



- Tycker den är snygg och pr-mätaren är ju fantastiskt kul! Priset är kanske inte riktigt lika kul, men allt i klockväg har ju burit iväg ordentligt.
 
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png




Den er fin, men Longines till det priset, nej tack.
 
Den er fin, men Longines till det priset, nej tack.
Håller med. Riktigt fin men i stort sett 50 papp för en Longines svider. Mest för att det känns som att det här släppet hade kostat hälften om det kom för två år sedan och där har mina referensramar inte riktigt hängt med. För egentligen är det ju ett anrikt märke med historia, bra urverk, finish och riktigt snygg design.
 
Håller med. Riktigt fin men i stort sett 50 papp för en Longines svider. Mest för att det känns som att det här släppet hade kostat hälften om det kom för två år sedan och där har mina referensramar inte riktigt hängt med. För egentligen är det ju ett anrikt märke med historia, bra urverk, finish och riktigt snygg design.
Får max 25 om säljer vidare. Men enig i att Longines är bra klockor. Men likt Oris så prisar dom sig ut av marknaden. Oris har blivit allt för dyrt att köpa nytt.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Får max 25 om säljer vidare. Men enig i att Longines är bra klockor. Men likt Oris så prisar dom sig ut av marknaden. Oris har blivit allt för dyrt att köpa nytt.
- Är det inte så att (nästan) alla märken följer med den branta prisutvecklingen uppåt som skapats av marknadsledarna? Omega vill ju vara Rolex och Longines vill ersätta Omega. En Speedmaster Pro kostar tex över 90000 idag, så de här priserna på Longines är kanske logiska sett ur Swatchgroups perspektiv? Sen får vi väl se vad marknaden tycker … 🙂
 

-RI-

Patek
2-Faktor
- Är det inte så att (nästan) alla märken följer med den branta prisutvecklingen uppåt som skapats av marknadsledarna? Omega vill ju vara Rolex och Longines vill ersätta Omega. En Speedmaster Pro kostar tex över 90000 idag, så de här priserna på Longines är kanske logiska sett ur Swatchgroups perspektiv? Sen får vi väl se vad marknaden tycker … 🙂
Sprillans ny Speedmaster Pro med lite rabatt. Det som är dyrt nu framstår som billigt imorgon 😄
1000026877.jpg
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Nu har även A blog to watch skrivit några rader om Central Power Reserve.
Den är väldigt snygg (som mkt annat som släppts de senaste åren) men priset biter lite. Om den kommit på en riktigt fin länk (ngt i stl med JLC Master Control) så hade det känts lite rimligare.

7255C6E7-C3A9-4974-B152-7F4984510F92.jpeg


 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Nu har även A blog to watch skrivit några rader om Central Power Reserve.
Den är väldigt snygg (som mkt annat som släppts de senaste åren) men priset biter lite. Om den kommit på en riktigt fin länk (ngt i stl med JLC Master Control) så hade det känts lite rimligare.

7255C6E7-C3A9-4974-B152-7F4984510F92.jpeg


- Vill ha varje gång jag ser en bild på den 🤗
 
Tycker inte prissättningen är så konstig om man tittar på marknaden i övrigt och i synnerhet samma koncern. Longiness kostar i grova drag vad Omega kostade för några år sedan och hamnar därmed fortfarande "rätt" i koncernens hierarki. Alla klockor har gått upp mycket de senaste åren och speciellt i Sverige pga den svaga valutan.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png




Just dressare har jag inget behov av, svårt att ersätta farfars gamla Omega, och jag nyttjar redan den för sällan.

Men med ovan avklarat.. Den där är sjukt jävla lyckad! Om jag faktiskt var på jakt efter en modern dressklocka (Ja, PR och datum är ok på dressur) ser jag ärligt talat inte vilket alternativ som finns.

Storlek på 38, datum kl. 12, applicerade index, lysmassa 3-6-9. Fan, jag som brukar hata på GS för att de blandar typsnitt, det handlade ju bara om att typsnitten inte var tillräckligt bra - kolla bara på "Automatic" här. 😍

Enda negativa är att de andra tavelvarianterna inte är tillnärmelsevis lika lyckade som skumpan.
 

Erkkn

Cartier
Äntligen helg och brasan är tänd !

1000014133.jpg


Men har en fråga till tråden, någon som har ett bra tips vars jag kan inhandla ett likadant rubber strap som det på bilden:
1000014134.jpg

Finns ju på ebay och Amazon, men "alla" har en fruktansvärd leveranstid !
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
image.jpg
E86BACBF-F49D-4F58-9CB4-AFA1F22DAA32.jpeg

Jag har ett som jag köpt på forumet, men som tyvärr är lite för kort då jag tycker att det sitter åt lite. Det kan därför vara till salu om du är intresserad.
Min handled är typ 18,5 så har du ca 18 lär det vara perfekt.
Finns även microjustering i flera steg.
Äntligen helg och brasan är tänd !

1000014133.jpg


Men har en fråga till tråden, någon som har ett bra tips vars jag kan inhandla ett likadant rubber strap som det på bilden:
1000014134.jpg

Finns ju på ebay och Amazon, men "alla" har en fruktansvärd leveranstid !
 
Topp