• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Magrette passaround - intryck och tankar

Mr Chance

Kalmar
Ja då har Magrette Moana Pacific Diver Professional suttut på armen sen 12-tiden idag. Först några bilder.

L1hm85a.jpg


TICvGK7.jpg


iGOrQUO.jpg


YYroUex.jpg


xpcykI0.jpg


OfS3Km5.jpg


Fx8qMzd.jpg



Hittills är intrycken av klockan goda, men det är egentligen lite kort tid för att uttala sig. Det är ingen liten pjäs (44 mm tror jag) men den känns inte för stor. Kanske inget att ha under manschetten direkt. Har bara kört på gummi och det känns mjukt och följsamt. Den känns gedigen och robust (fattas bara annat) och är inget som går sönder i första taget.

Jag återkommer imorgon med fler intryck samlade under längre tid.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul! Ska bli spännande att kika närmare på den. Hojta till när du klämt klart så löser vi en överlämning..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Håller med, ska bli riktigt roligt att få klämma på den. Rent spontant så tycker jag att priset(~4500kr) på deras hemsida känns ganska humant :)
 

Mr Chance

Kalmar
Efter snart 36 timmars användande ger jag följande omdöme.

Den känns skön att ha på handleden, sitter fint och det känns inte som den är i vägen särskilt ofta, har ännu inte slagit i något i alla fall. Den är dock ganska hög så att använda skjorta och kavaj är inte att rekommendera vilket kanske ändå är ett stilbrott som många ej vill göra. Jag tycker den är ganska snygg att se på vilket drar upp "feel good känslan" och den bryter dessutom av rejält mot mina andra klockor, både storleksmässigt och stilmässigt vilket också bidrar positivt. Jag gillar tavlans färger och att det står 03, 06 och 09 istället för 3, 6 och 9.

Funktionsmässigt har jag inget att anmärka på, jag har inte noterat någon gångavvikelse att tala om. Gångreserv kan jag inte uttala mig om då jag burit den konstant (utom vid bandbyte) såväl vid sömn som vid dusch och inskolning :). Den känns förhållandevis välbyggd och gedigen, alltså inget sladder, glapp eller liknande.

Nu till det jag är lite fundersam över. Jag tycker visarna är på tok för smala i förhållande till storleken på klockan, särskilt sekundvisaren. Jag skulle föredra att boetten var matt även på ovansidan och inte bara på sidorna. Kronan är ganska fet men kronhalsen (heter det så?), alltså det som kronan gängar i är på tok för tunn tycker jag, det lirar inte alls med tooligheten för övrigt.

Men totalbetyget är ändå godkänt. Jag gillar den!

PS. Vem kan motstå en klocka som kommer i en gul plastväska som innehåller klocka, extra band, bandbytarverktyg och, hör och häpna, Magrettes logga som temporary tatoos!
 

JWood Watches

Breitling
Great to see that the tour has started! I had to laugh when I noticed you have put on the strap the wrong way. The inside is now on the outside. The markings should be on the inside. Or is that a typical Swedish thing? ;-)

I added some temp tattoos: I wonder if one of the tour guys has the balls to try them on himself or attractive girlfriend/partner and make a snapshot for you....

This is one on the arm of my daughter. It is the tiki face, a maori symbol of manhood. And the name of our new model.

Enjoy the tour!

ikJA7go.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Great to see that the tour has started! I had to laugh when I noticed you have put on the strap the wrong way. The inside is now on the outside. The markings should be on the inside. Or is that a typical Swedish thing? ;-)

I added some temp tattoos: I wonder if one of the tour guys has the balls to try them on himself or attractive girlfriend/partner and make a snapshot for you....

This is one on the arm of my daughter. It is the tiki face, a maori symbol of manhood. And the name of our new model.

Enjoy the tour!

ikJA7go.jpg

Temp tattoos? Here in Sweden, we're not only putting on straps the wrong way, we're also tattooing nice logos permanently...

FE909F1A-F45A-4527-980B-A096C54B1B55-838-0000007B8258CE6D_zps6425fc89.jpg


:D
 

KalleKnuda

Cartier
Great to see that the tour has started! I had to laugh when I noticed you have put on the strap the wrong way. The inside is now on the outside. The markings should be on the inside. Or is that a typical Swedish thing? ;-)

I added some temp tattoos: I wonder if one of the tour guys has the balls to try them on himself or attractive girlfriend/partner and make a snapshot for you....

This is one on the arm of my daughter. It is the tiki face, a maori symbol of manhood. And the name of our new model.

Enjoy the tour!



Really? I think it looks great! :D
 

JWood Watches

Breitling
I like tattoos, I am still at that stage where I like them but feel they do not "belong" to me. You apparently have passed that point in the past...
 

JWood Watches

Breitling
Do you, JWood Watches , want my opinions on the watch in english? Or is there someone translating for you? It would be no problem.

I managed to read it partly in Swedish and partly using the auto-translate function of my browser. It's fine. After all it is my problem that I don't read Swedish. If I need help, I will give a shout. After all, most Swedes speak and write English as well as Dutch guys, right? Trading nations....
 
Topp