• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle & Yonsson Baselworld 2017

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tidigare funkade den inte med iPhone utan bara med android. Är det åtgärdar nu?

Tack för grymt reportage
Korrekt, det är åtgärdat. Dock oklart om modellen ens kommer till Sverige, märkligt men sant.

Gillar verkligen gemene man fauxpatina?
Edit: du behöver absolut inte svara men jag fattar inte grejen. Varför inte bara kör crisp lume ifrån 2017
Hua! Personligen ser jag INGEN vits med att köpa en Sinn 103 med fakepatina i och med att man fortfarande kan få en gammal med fin tritiumpatina för ett lägre pris än en ny. De är ju dessutom i princip identiska.

Länken är säkert en anledning att den svarta känts mer intressant innan. Går säkert att fixa på nåt sätt om den bara säljs på gummi.
Jag kan ju inte svara för alla ADs men vet att det hos flera ADs gick att köpa en Turtle som egentligen bara såldes Turtle utan länk med länk. Tror inte det är något problem.
@yonsson Intryck av länken på SPB051?
Klämde under för kort tid och med ej anpassad länk så tyvärr kan jag inte ge något bra utlåtande.

@yonsson @Molle
Hur upplevde ni länken på gruppköps klockorna?
Samma svar som ovan, klämde under för kort tid med ojusterad länk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2508.JPG

Jaha, då har jag äntligen hunnit läsa igenom hela tråden. Tack för allt engagemang och tack till Klockmaster Globen, Klockmaster Fältöversten och @Molle för en riktigt trevlig resa!

Vill även på att tacka tillverkarna som välkomnat oss med öppna armar!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Grymt reportage @Molle och @yonsson !:) Fantastiska bilder:snaphappy: (upplagda nästan i realtid), sköna tävlingar (bananer!) och dessutom att ni styrt upp ett bra gruppköp!:cool: Tack för att jag har fått vara med på denna resa.:hungry:

Mina favoriter från denna tråd (i kronologisk ordning):

Börjar bra med en paketöppning på en skön Seiko-kronograf!:)
948BDE80-31C1-4C32-B212-287BDCF608B2_zpsizao5hom.jpg


Fin beater för damer från Victorinox.
1070549-jpg.501470


Jättestor Breitling. Gult är inte fult!
img_2648-jpg.501572


Snyggt från Tag!
1070702-jpg.502027


Bananer från Tissot! (Blir lite köpsugen faktiskt då de var riktigt snygga och jag saknar en rektangulär klocka i samlingen.)
img_2880-jpg.502583


Citizens supertunna klocka är riktigt läcker! Skulle kunna tänka mig en sådan men vill minnas att de är rätt så dyra?
p1070837-01-jpeg.503155


Färgglatt från Nomos...
img_2997-jpg.503232


Mr G-shocks skjorta. SKJORTAN!:)
img_3005-jpg.503266


Dressare (?) från Sinn. Minimalistisk och vacker.
20170325_103248-01-jpeg.503357


HIRSCH stenband (äkta skiffer på gummi). Ett sånt här måste jag införskaffa. Stenhårt!
20170325_141145-jpg.503546


62MAS:en går ju inte att komma förbi... (men blev det någon bild på länken som kommer med klockan?)
p1070982-01-jpeg.503791


Gruppköpssamurajerna var riktigt fina. Gillar den med grå och blå vridring bäst. Blev inget köp dock, då jag sitter på alldeles för många dykare redan nu.
20170325_174409-01-jpeg.503809


Den blåa icke-limiterade retroflörten med 62MAS var också fin. Annan timvisare på den och den hade varit en fullträff!
img_3261-jpg.503824
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi fick bara se länken snabbt @M.L.. Jag fotade den inte. När det var fotodags fanns inte länken med, tror inte Molle fotade den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick också paket igår! Stort tack till @yonsson för det och även stort tack till @yonsson och @Molle för superbra rapportering från Basel!
Nån som klarar alla frågor? Ära att vinna...
Facit kommer imorgon! ;)
20170330_172446.jpg
]
1: England
2: Årskalender korrigerar för korta och långa månader men ej för skottår. Full kalender= datum, dag, månad, månfas. Behöver ej vara årskalender eller evighetskalender.
3: Ingen aning men minns modellen.
4: Ja du, vad heter den där?
5: Stämmer säkert.
6: Antireflexbehandling.

Kul frågor!
 
Topp