• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Snabb billig lösning, brorsan hittade den gamla 2824-diver jag fixade åt honom (+1 till mig) typ 2011... Ollech & Wajs 3077.

Jag moddade min med kupat plastglas gamla visare osv, men sålde den i ungdomligt oförstånd... hans är ju "ny" med safir och plongeur-visare... men nu har jag nåt att pilla med... 😄

min efter mod
IMGP0152.jpg


1668169010423.png



brorsans....
IMGP7772.jpg
 

80-talet

Cartier
2-Faktor
fått ett överraskande sug efter en mysmögeldykare, helst vintage 36-39, quartz ok, vridring som kan se ut som efter 5 säsonger på Calypso, å billigt...

är det nån som vet om det här är nåt att ha? MRP SA-boett iallafall:
Annars finns ju många "Monnin"?, men har haft sån och har för mig att jag tyckte den var för stor...

alla tankar från den här gruppen mycket uppskattade!

1668159208256.png

1668159187105.png



typ såna här är ju rätt lätta att köpa:
1668159239295.png

Jag gillar dom där! Båda de du visar ligger på min bevakningslista 😉 de går hyffsat billigt beroende på varumärket på tavlan

Den första är ju den bästa storleken och tjockleken tycker jag och är väl samma boett som Heuer 1000. Den nedre tycker jag är på gränsen till stor/boxig men det är ju en smaksak.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Drygt 1,5 år efter jag började rota i att få fram en dykring till min Titus Calypsomatic så har jag slutligen fått dit den. Frågade i den här tråden vid den tiden - kunde inte förstå hur jag skulle få dit den. Det visade sig att en tidigare ägare helt enkelt hade limmat dit en rund metallring itsf dykringen.

titus_front_side.jpg

När jag väl fått bort den och rensat bort limgegget så visade sig att jag hade fel typ av dykring, men nu har jag fått tag på rätt typ och slutligen fått dit den!

titus_calypsomatic_7986_2.jpg


Ursäkta halvtaskig bild. Måste säga att klockan är fantastisk skön att bära. På den slitna originallänken väger den i princip ingenting och boettformen är näst intill idealisk. Det kan få en att fundera att det ska vara så svårt att få fram något sånt här idag. OK, vi kan väl lite till mans ha problem med icke-solida ändlänkar, men bortsett från den detaljen så borde det väl f-n gå att få till en modern motsvarighet. :)
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Äh, vad f-n - det blir visst några bilder till på Titusen...

titus_calypsomatic_7986_3.jpg


Den sitter som sagt sjukt bra på handleden.

titus_calypsomatic_7986_4.jpg


Originallänken har väl sett både sina bästa och sämsta dagar. Från början snurrade ändlänkarna i princip runt när klockan satt på handleden, men med lite halvmilt våld har jag fått dem mer tighta. Spännet har nu åtminstone ett läge där det inte automatisk poppar upp 5 sekunder efter man satt på sig klockan :)

titus_calypsomatic_7986_5.jpg
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Äh, vad f-n - det blir visst några bilder till på Titusen...

titus_calypsomatic_7986_3.jpg


Den sitter som sagt sjukt bra på handleden.

titus_calypsomatic_7986_4.jpg


Originallänken har väl sett både sina bästa och sämsta dagar. Från början snurrade ändlänkarna i princip runt när klockan satt på handleden, men med lite halvmilt våld har jag fått dem mer tighta. Spännet har nu åtminstone ett läge där det inte automatisk poppar upp 5 sekunder efter man satt på sig klockan :)

titus_calypsomatic_7986_5.jpg
Länken och framförallt det matchande spännet tar detta ekipage från 4 mmt (mysmögeltoasters) till 5 mmt 😍
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Drygt 1,5 år efter jag började rota i att få fram en dykring till min Titus Calypsomatic så har jag slutligen fått dit den. Frågade i den här tråden vid den tiden - kunde inte förstå hur jag skulle få dit den. Det visade sig att en tidigare ägare helt enkelt hade limmat dit en rund metallring itsf dykringen.

titus_front_side.jpg

När jag väl fått bort den och rensat bort limgegget så visade sig att jag hade fel typ av dykring, men nu har jag fått tag på rätt typ och slutligen fått dit den!

titus_calypsomatic_7986_2.jpg


Ursäkta halvtaskig bild. Måste säga att klockan är fantastisk skön att bära. På den slitna originallänken väger den i princip ingenting och boettformen är näst intill idealisk. Det kan få en att fundera att det ska vara så svårt att få fram något sånt här idag. OK, vi kan väl lite till mans ha problem med icke-solida ändlänkar, men bortsett från den detaljen så borde det väl f-n gå att få till en modern motsvarighet. :)
Snyggt! Har du kvar glasringen och inte är i behov av den är jag intresserad.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

finnirgens

Panerai
Denna var ju mysig! 😄

Ser ut som den legat under vatten i 30 år! Coolt!
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Denna var ju mysig! 😄

Helt fantastiskt! Snacka om talking piece!
 
Topp