• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Känns inte helt oväntat med tanke på Checos prestation hittills denna säsong samt den tuffa starten för Gasly.
Kan Gasly bli aktuell som ersättare för Ricciardo kanske om han och McLaren går skiljda vägar?
Det är omöjligt att inte gilla Ricciardo, men jag ser hellre Gasly som hans ersättare.

Tittar man på statistik så håller Ricciardo jämna steg med Norris. De startar ju ofta inom några placeringar. Men han har haft extrem otur med olyckor.
 

Prefab

Cartier
Perez skriver på ytterligare två år för RB. Jag undrar var Gasly hamnar 2023.
Inte oväntat. Som jag har skrivit tidigare så är Verstappen och Perez en otroligt stark förarlineup och varför testa nåt nytt när det går så bra? Nu hoppas vi bara på att Perez kan lycka bärga en titel också. Om han får.. haha..

Dock så säger ju i varje fall Christian Horner att Perez är med i kampen om mästerskapet:


Vad gäller Gasly så känns det lite som om luften har gått ur honom, men det beror väl delvis på att han har förstått att dörren till Red Bull är stängd. Alpine kan ju bli en möjlighet, men även Mercedes har väl förekommit i diskussionerna om Hamilton skulle lägga av. Dock har han kontrakt för AT 2023 ut.
 

supreeme

Omega
Såg på facebook 😁
FB_IMG_1654017520421.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Pappa Verstappen har tappat det 😅


Tycker tvärtom, Max visade mognad och accepterade att hans teamkamrat var snabbare hela helgen och en tredje plats är betydligt bättre än en dnf eller bakom Leclerc.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Pappa Verstappen har tappat det 😅


Tycker tvärtom, Max visade mognad och accepterade att hans teamkamrat var snabbare hela helgen och en tredje plats är betydligt bättre än en dnf eller bakom Leclerc.

Jos Verstappen & Helmut Marko är ena riktiga saltiga individer hos RB.. tycker de spinner vidare på skitsaker lite väl ofta
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Pappa Verstappen har tappat det 😅


Tycker tvärtom, Max visade mognad och accepterade att hans teamkamrat var snabbare hela helgen och en tredje plats är betydligt bättre än en dnf eller bakom Leclerc.
Frustrerande läsning. Som att titta in i skallen på en person som anser sig ha rättigheten att få allt de pekar på. Först klagar han på att racet inte startades i tid på grund av regnet. Nästa paragraf klagar han på att regndäcken inte är bra nog? Kanske borde tagit tillbaka första klagomålet då.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Frustrerande läsning. Som att titta in i skallen på en person som anser sig ha rättigheten att få allt de pekar på. Först klagar han på att racet inte startades i tid på grund av regnet. Nästa paragraf klagar han på att regndäcken inte är bra nog? Kanske borde tagit tillbaka första klagomålet då.
Jag stör mig än mer på att detta trams publicerats på den regerande världsmästarens egna hemsida. Jag blir lika polariserad och önskar härmed Perez seger i varje lopp, gärna på bekostnad av Verstappen.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag stör mig än mer på att detta trams publicerats på den regerande världsmästarens egna hemsida. Jag blir lika polariserad och önskar härmed Perez seger i varje lopp, gärna på bekostnad av Verstappen.
Är väl inget nytt att Jos är en ytterst oälskvärd person och att äpplet inte faller långt från trädet. Förstår inte hur Verstappen kan ha så många som supportar honom. Men är väl allt hat mot Lewis som drivit folk dit.
 
Senast ändrad:

Hawk100

Rolex
Är väl inget nytt att Jos är en ytterst oälskvärd person och att äpplet inte faller långt från trädet. Förstår inte hur Verstappen kan ha så många som supportar honom. Men är väl allt hat mot Lewis som drivit folk dit.
Min respekt för Max dog när han parkerade ovanpå Lewis bil och bara gick där ifrån utan att ens kolla om Lewis var ok.
Lewis däremot brukar ofta vara snabb på radion och fråga om föraren är ok när det varit en olycka, även om han själv inte varit inblandad i den…..
Visst, för att vinna måste man kanske bildligt vara beredd att gå över lik. Men inte så i verkligheten. Eller så är jag bara gammal och nostalgisk som tycker att en riktig stjärna också ska vara en sportsman….
Jag har mycket svårt att se att Max ska kunna bli lika stor som Lewis, men samtidigt ska jag vara ärlig med att Lewis inte har imponerat speciellt på mig i år. Visst, bilen håller inte måttet, men George visar ändå helt andra takter än Lewis…..
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Min respekt för Max dog när han parkerade ovanpå Lewis bil och bara gick där ifrån utan att ens kolla om Lewis var ok.
Lewis däremot brukar ofta vara snabb på radion och fråga om föraren är ok när det varit en olycka, även om han själv inte varit inblandad i den…..
Visst, för att vinna måste man kanske bildligt vara beredd att gå över lik. Men inte så i verkligheten. Eller så är jag bara gammal och nostalgisk som tycker att en riktig stjärna också ska vara en sportsman….
Jag har mycket svårt att se att Max ska kunna bli lika stor som Lewis, men samtidigt ska jag vara ärlig med att Lewis inte har imponerat speciellt på mig i år. Visst, bilen håller inte måttet, men George visar ändå helt andra takter än Lewis…..
Han kändes inte lika empatisk när han firade segern på Silverstone med ärevarv viftandes med union jack när han tidigare hade tryckt sin värsta konkurrent i muren med 53G. Med de sagt så är inte Max någon svärmorsdröm heller men jag kan gilla att det finns lite ”killer instinct” hos toppförarna. Jag har dock svårt att se att Lewis skulle vara en mer ädel förare än Max, det är samma skrot och korn.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Det är omöjligt att inte gilla Ricciardo, men jag ser hellre Gasly som hans ersättare.

Tittar man på statistik så håller Ricciardo jämna steg med Norris. De startar ju ofta inom några placeringar. Men han har haft extrem otur med olyckor.

Jag tycker att det är klasskillnad mellan Norris och Ricciardo. Norris har en uppåtgående trend och Ricciardo en nedåtgående. Skärningspunkten var förra säsongen och jag håller Norris som en vassare förare, hur sympatisk och älskvärd än Ricciardo är.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Han kändes inte lika empatisk när han firade segern på Silverstone med ärevarv viftandes med union jack när han tidigare hade tryckt sin värsta konkurrent i muren med 53G. Med de sagt så är inte Max någon svärmorsdröm heller men jag kan gilla att det finns lite ”killer instinct” hos toppförarna. Jag har dock svårt att se att Lewis skulle vara en mer ädel förare än Max, det är samma skrot och korn.
Finns gott om klipp på när LH frågar över radion om Max var ok, då han fick svaret att han gick ur bilen och var ok.. så är firande helt fine.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Finns gott om klipp på när LH frågar över radion om Max var ok, då han fick svaret att han gick ur bilen och var ok.. så är firande helt fine.
Säkert, men ett litet mer restriktivt firande hade varit klädsamt. Även om Verstappen var ok så var det en ordentligt tryckare i en mycket snabb kurva. Att då fira som att han hade vunnit VM gav mig avsmak.
 

Owaysis

Cartier
Vill minnas med att Max förklarade det med att när han klev ur bilen så spann hjulen på Mercan vilket indikerade att Hamilton försökte backa. Dvs att han var ok.
 

mueller

Omega
Min respekt för Max dog när han parkerade ovanpå Lewis bil och bara gick där ifrån utan att ens kolla om Lewis var ok.
Lewis däremot brukar ofta vara snabb på radion och fråga om föraren är ok när det varit en olycka, även om han själv inte varit inblandad i den…..
Visst, för att vinna måste man kanske bildligt vara beredd att gå över lik. Men inte så i verkligheten. Eller så är jag bara gammal och nostalgisk som tycker att en riktig stjärna också ska vara en sportsman….
Jag har mycket svårt att se att Max ska kunna bli lika stor som Lewis, men samtidigt ska jag vara ärlig med att Lewis inte har imponerat speciellt på mig i år. Visst, bilen håller inte måttet, men George visar ändå helt andra takter än Lewis…..
Sir Lewis GOATmilton är alltid snabb på radion ja, de flesta gångerna för att uttrycka missnöje när de han försöker köra om gör det svårt. Uttalanden som klassikern "at that speed it's so dangerous man" är lite ironiskt när han tidigare samma säsong dömdes vållande till att ha satt Verstappens bil i väggen i 300km/h.
 

par

Patek
2-Faktor
Oklart hur sympatisk Lewis är, allt vi ser är snarare att han är extremt medveten om att alla tittar och lyssnar. Alla förare är inte lika mediatränade eller medvetna om sitt varumärke
 

Hawk100

Rolex
Ja ni kan så klart alla ha rätt gällande Ham….
För egen del är jag hur som helst inte längre lika positiv till Max som jag tidigare var. Lewis är definitivt en av de allra störst genom tiderna i mina ögon och vem vet, kanske även Max hamnar där med tiden….
Och det är förstås så att för att bli en av de stora legenderna kan man nog inte vara för blödig o snäll…. Varken Prost eller Schumacher tvekade ju exempelvis att ibland ”gå lite över gränsen” för att kunna vinna….
Med det sagt hade jag gärna sett att Checo blandade sig i toppstriden rejält resten av säsongen.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Min respekt för Max dog när han parkerade ovanpå Lewis bil och bara gick där ifrån utan att ens kolla om Lewis var ok.
Lewis däremot brukar ofta vara snabb på radion och fråga om föraren är ok när det varit en olycka, även om han själv inte varit inblandad i den…..
Visst, för att vinna måste man kanske bildligt vara beredd att gå över lik. Men inte så i verkligheten. Eller så är jag bara gammal och nostalgisk som tycker att en riktig stjärna också ska vara en sportsman….
Jag har mycket svårt att se att Max ska kunna bli lika stor som Lewis, men samtidigt ska jag vara ärlig med att Lewis inte har imponerat speciellt på mig i år. Visst, bilen håller inte måttet, men George visar ändå helt andra takter än Lewis…..
Angående Monza: Lewis stod fortfarande och försökte backa ut ur gruset när Verstappen hoppat ur sin bil. Jag tror man förutsätter att han inte behöver livräddning isåfall. Alla kommentarer om Verstappen från den incidenten är nonsens.

Dock håller jag med om att Verstappen (och hans fans) i många fall uppleva osympatiska.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Alpine ser starka ut. Best of the rest, till och med?

Zhou sätter femte bästa tid i Q1, men var är Bottas?
 
Topp