• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Frourez

Omega
Du får gärna utveckla ditt resonemang om skillnaden mellan ingångarna i de båda situationerna.
Bilarna är positionerade på ett annat sätt vilket påverkar möjligheten att ta apex. Sen till Hamiltons fördel så visar han på att han lämnar space till Leclerc. Något som inte Verstappen gjorde mot Schumacher. Det i sin tur gör det rätt troligt att Verstappen hade tryckt ut Leclerc om han varit i Hamiltons position.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Bilarna är positionerade på ett annat sätt vilket påverkar möjligheten att ta apex. Sen till Hamiltons fördel så visar han på att han lämnar space till Leclerc. Något som inte Verstappen gjorde mot Schumacher. Det i sin tur gör det rätt troligt att Verstappen hade tryckt ut Leclerc om han varit i Hamiltons position.
Ja, men i stora drag är ju duellen rätt lik förra året. Sen finns det väl någon rimlighet i att man bör vara lite återhållsam i de allra snabbaste kurvorna. Hamilton dömdes ju som vållande i kraschen med Verstappen förra året, så det känns lite felaktigt att bara klandra Verstappen i den incidenten. Jag håller dock med dig om att Verstappen körde väl bryskt mot Schumacher.
 

Frourez

Omega
Ja, men i stora drag är ju duellen rätt lik förra året. Sen finns det väl någon rimlighet i att man bör vara lite återhållsam i de allra snabbaste kurvorna. Hamilton dömdes ju som vållande i kraschen med Verstappen förra året, så det känns lite felaktigt att bara klandra Verstappen i den incidenten. Jag håller dock med dig om att Verstappen körde väl bryskt mot Schumacher.
För mig kan det inte vara rätt likt när Hamilton inte har möjlighet att ta Apex 2021.
 

Frourez

Omega
Du säger alltså att Silverstone 2021 var en divebomb från Hamiltons sida?
Nej, hade han fått åka lite mer i mitten så hade han haft grepp för att ta apex och de båda hade varit hjul mot hjul i kurvan. Nu försvarade Verstappen så Hamilton inte hade något grepp och möjligheten att ta apex fanns bara om han bromsa. Tyvärr så väljer han att utöver det en linje som kräver att Hamilton bromsar för att undvika kontakt.

Det är uppenbart att Max som en av världens bästa förare vet om allt detta. Därför ser du också att han inte är upprörd, han vet spelet och han körde all in. Han visste att han skulle åkt bredare, behövdes inte den sista svänga in.
 

mueller

Cartier
Nej, hade han fått åka lite mer i mitten så hade han haft grepp för att ta apex och de båda hade varit hjul mot hjul i kurvan. Nu försvarade Verstappen så Hamilton inte hade något grepp och möjligheten att ta apex fanns bara om han bromsa. Tyvärr så väljer han att utöver det en linje som kräver att Hamilton bromsar för att undvika kontakt.

Det är uppenbart att Max som en av världens bästa förare vet om allt detta. Därför ser du också att han inte är upprörd, han vet spelet och han körde all in. Han visste att han skulle åkt bredare, behövdes inte den sista svänga in.
Dyker in på insidan utan möjlighet att klara kurvan i hopp om att Verstappen skall ändra sin linje = DIVEBOMB.
 

Frourez

Omega
Dyker in på insidan utan möjlighet att klara kurvan i hopp om att Verstappen skall ändra sin linje = DIVEBOMB.
Klara kurvan? Han klarar ju uppenbart kurvan. Att den inte är optimal på grund av att han inte får placera sin bil i mitten kan inte han hjälpa. Men mot Leclerc klarar han utan problem kurvan och lämnar space så de kan åka hjul mot hjul.
 

nept

Panerai
Funderade på samma sak. Om jag inte minns fel så sa dem något om att det måste gå ett visst antal varv för att omstarten ska startas som bilarnas faktiska placering ska gälla.


Det är väl för att den röda flaggan kom innan första sektortiden så det fanns ingen officiell ordning att utgå från annars
 

mueller

Cartier
Funderade på samma sak. Om jag inte minns fel så sa dem något om att det måste gå ett visst antal varv för att omstarten ska startas som bilarnas faktiska placering ska gälla.

Det är väl för att den röda flaggan kom innan första sektortiden så det fanns ingen officiell ordning att utgå från annars
Sky Sports kommentarorer sa att vid rödflagg baserar man omstart på föregående varv alternativt senaste sektorns ställning därav problemet.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Starkt Q3 av Mercedes.
E101758F-B201-4AA0-A62A-AA1771870ADB.gif
 
Bara jag som smått börjas irritera sig på F1 TV’s kommentatorer.. dom har svårt att inte babbla om en brittisk förare i fjorton minuter.. Albon gör ett ”bra” varv i Q1 och då babblar dom om det tills han åker ur..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bara jag som smått börjas irritera sig på F1 TV’s kommentatorer.. dom har svårt att inte babbla om en brittisk förare i fjorton minuter.. Albon gör ett ”bra” varv i Q1 och då babblar dom om det tills han åker ur..

Börjar tröttna på kommentering överlag, blir väldigt mycket snack för ta död på tid …
Instämmer helt, särskilt efter Silverstone. Kollar ni på den med Crofty & Brundle eller F1tvs egna main med nördarna? Jag brukar ha första kanalen på träningar & "mainfeed" /jordgloben på kval & race.

Då kör vi sprint! Perez nedflyttad till P13 pga över vita linjen i Q2 igår.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hatten av för Leclerc, nästintill klinisk körning och kul för säsongen! Tycker även Mick ska ha en fet tumme upp för imponerande körning hela helgen. 👏
Håller med, känns som att vi fått se en "ny" Mick denna helg, hoppas att det fortsätter i samma riktning.

Alonsos omkörning med drs, två hjul på gräset och lite handgester efteråt var underbar också.
 

Cashmiri

Omega
2-Faktor
Håller med, känns som att vi fått se en "ny" Mick denna helg, hoppas att det fortsätter i samma riktning.

Alonsos omkörning med drs, två hjul på gräset och lite handgester efteråt var underbar också.
Håller med, kul att se Micks race i helgen. Alonso fortsätter imponera, hoppas man får se honom konkurrera på topp återigen innan han lägger av
 
Topp