• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka till rimligt pris, vad ska jag köpa?

aalex

Breitling
Jag har numera en Seiko SRPE53K1 men känner att det är dags för någonting nytt, och jag är relativt ny i gamet så jag kan inte så värst mycket.

Har tittat ganska mycket på Tissot PRX, både på den batteridrivna och den automatiska men vill ändå ha tips om liknande klockor som kan vara intressanta.

Vad har ni för tips? Några liknande klockor som Tissot PRX?

Prisklass: mellan 3 och 7 tusen.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Menar du den integrerade länken när du skriver liknande klockor?

Ny eller begagnad?

Maurice Lacroix Aikon tänker jag spontant på.

Edit: Har själv en Tissot PRX 35mm quartz som jag tycker är en prisvärd klocka.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Svårt att säga, då det beror på vilken typ av klocka du är intresserad av (dykare, kronograf, dressare etc.). Om jag skulle köpa en klocka i det prisintervallet skulle jag kikat närmare på:
  • Tissot
  • Certina
  • Yema
  • Squale
  • Christopher Ward

Och mer specifika modeller så hade jag gått för en automatisk Tissot PRX, Certina DS Action, Certina DS PH, valfri Yema, Squale 1521 eller en Christopher Ward C60 (eller C63).

Om du kan tänka dig begagnat så finns det några roliga alternativ här på KS, t.ex.

Om det just är liknande som PRX i stil så är det väl Maurice Lacroix Aikon, går att få tag för ca 7-9k som begagnade. Dock är PRX ett riktigt bra val också👍
 

aalex

Breitling
Menar du den integrerade länken när du skriver liknande klockor?

Ny eller begagnad?

Maurice Lacroix Aikon tänker jag spontant på.

Edit: Har själv en Tissot PRX 35mm quartz som jag tycker är en prisvärd klocka.
Väldigt onyanserat skrivet av mig. Jag menar klockor som har en liknande stuk, vilket egentligen gör frågan öppen för tolkning för vad man själv tycker är en liknande klocka till Tissot PRX.

Otroligt, otroligt bra tips med Maurice Lacroix Aikon. Ska titta närmare på den.

Tusen tack!
 

aalex

Breitling
Svårt att säga, då det beror på vilken typ av klocka du är intresserad av (dykare, kronograf, dressare etc.). Om jag skulle köpa en klocka i det prisintervallet skulle jag kikat närmare på:
  • Tissot
  • Certina
  • Yema
  • Squale
  • Christopher Ward

Och mer specifika modeller så hade jag gått för en automatisk Tissot PRX, Certina DS Action, Certina DS PH, valfri Yema, Squale 1521 eller en Christopher Ward C60 (eller C63).

Om du kan tänka dig begagnat så finns det några roliga alternativ här på KS, t.ex.

Om det just är liknande som PRX i stil så är det väl Maurice Lacroix Aikon, går att få tag för ca 7-9k som begagnade. Dock är PRX ett riktigt bra val också👍
Av de du nämnde var Certina DS Action något jag hade kunnat ha på mig.

Men jävlar vad jag blev kär i Maurice Lacroix Aikon! Ska titta vidare på en sådan!!
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Även denna skulle kanske kunna passa in:
 
Topp