• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlsson

Panerai
Hej,

Karlsson här från den hetare(ibland brinnande) delen av vår käre huvudstad! Vill helst fatta mig kort för det är dags att sätta sig i bilen och åka hem, så här kommer lite bilder på min enda, men väldigt omtyckta klocka.




Nej, det är inte jag på bilderna. Men trevlig bakgrund till en ännu trevligare klocka!

Vi ses på 1-årsfesten :)
 

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
Tjena! Klocktokig kille från Skåne. Började 98 med att köpa rolex, första var 14060, sålde den 03 och köpte en 16803 som jag hade till 2011. Sen blev det gmt 116710, som såldes nov 2012 och en millgaus 116400. Millgaus såld och nu är det vintage som gäller. Idag har jag två fina klockor en tudor snowflake från 80 och en sea-dwelller 16660 från 85. Är sugen på en 1675 alt 16750 matt.
Vi får väl se...är iaf fast i klockträsket :)
 

Icaras

Rolex
Tjena! Klocktokig kille från Skåne. Började 98 med att köpa rolex, första var 14060, sålde den 03 och köpte en 16803 som jag hade till 2011. Sen blev det gmt 116710, som såldes nov 2012 och en millgaus 116400. Millgaus såld och nu är det vintage som gäller. Idag har jag två fina klockor en tudor snowflake från 80 och en sea-dwelller 16660 från 85. Är sugen på en 1675 alt 16750 matt.
Vi får väl se...är iaf fast i klockträsket :)
Välkommen, kul med fler skåningar! :) släng gärna upp en bild på dina klockor i dagens klocktråd
 

Zose

Omega
2-Faktor
Hej allihopa,
ytterligare en nybörjare på forumet och på ämnet klockor som jag funnit tycke för en bit in på livet liksom min fru.
Har endast en klocka just nu vilken är en Tag Heuer Professional Link men hoppas att utöka kollektionen inom en snar framtid.
Jäkligt intressant läsning här på forumet och det är att lätt att fastna.
Just nu på jakt efter en Omega Constellation av lite nyare modell.
Ha det.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Hej,

Johan här!
Nyligen upptäckt tjusningen med klockor. Efter många timmar här och på liknande forum tänkte jag göra slag i sak och bli medlem.

Bruksklockan:
ifNr8ar.jpg


Finklockan:
aY2PrFC.jpg


Trevlig fredag!
 

snajgel

Panerai
Hej!

Har alltid gillat klockor och har några enklare.
Fastnade i början av sommaren för en Seiko SKX007 som jag roppade hem på ebay. Klockan som är från 96 har ganska dålig gångreserv + att kronan lossnade efter en veckas användande.
Hade under tiden också fastnat för skx009 så jag beställde en ny skx009 men även en ny skx007. :)
När jag väl fick 009an så gillade jag den inte riktigt lika mycket som jag trodde så den hamnar nog på tradera. 007an däremot satte jag på ett Hirsh Liberty-armband och den används varje dag.

A61gNt4.jpg


Ramlade även in en vintage Seiko med grön urtavla under semestern som tänkte fråga om armbandsförslag på någon dag.. :)

Tänkte nu köpa mig ett nytt urverk + krona till den första sk007 jag köpte och ge mig på ett byte själv.

Thats all for now..!

/snajgel
 

Axwell

Omega
Tjena! Efter att ha glidit runt lite på klocksnack som anonym så tänkte jag att det var dags att skaffa sig en användare! Kommer från norra delarna av Sverige, närmare bestämt Luleå. Mitt klockintresse har väll inte hållit på jätte länge men ökat markant efter all rolig och intressant läsning här på KS! Hittills sitter jag bara på en quartz-beater (brera orologi) som jag använder konstant haha, men känner att det börjar bli dags att skaffa sig något riktigt nu!

s2rvrK1.jpg


HZN9XPX.jpg


Ha en fortsatt skön lördag!

/ Axwell
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tjena! Klocktokig kille från Skåne. Började 98 med att köpa rolex, första var 14060, sålde den 03 och köpte en 16803 som jag hade till 2011. Sen blev det gmt 116710, som såldes nov 2012 och en millgaus 116400. Millgaus såld och nu är det vintage som gäller. Idag har jag två fina klockor en tudor snowflake från 80 och en sea-dwelller 16660 från 85. Är sugen på en 1675 alt 16750 matt.
Vi får väl se...är iaf fast i klockträsket :)

Smutt... Har också en flinga från 80.... har för mig att den börjar på 937....ligger det nära din?
 

keso

Breitling
Hej allihopa.
Kalle heter jag, kommer ursprungligen från Östergötland men är för närvarande student i Lund.
Hittade till klocksnack i början av sommaren, snokade runt ett tag, blev medlem efter ytterligare ett tag men har inte postat förrens nu.

Mitt klockintresse har grott ett bra tag och jag äger en uppsättning vintageur, allt från farfars gamla Tissot i guld, via några stycken 30-60talare till min gamla trotjänare, en gammal Seiko 5.
uZzBAsm.jpg


Intresset för en "riktig" klocka har alltid funnits där, och så i somras så gick jag förbi den lokala urmakaren för att klämma lite på en Sjöö Sandström Landsort, som jag alltid har haft ett gott öga till.

Det slutade med att jag gick därifrån med en Breitling Superocean heritage 46 istället.

df7iCjs.jpg


Ett val som jag hittils inte har ångrat.


Men nu är ju suget för fler klockor alldeles för stort, spanar på en DateJust nu, eller en äldre Gmt. Eller så...
 

Glidarn

Omega
Hej på er alla här på KS!
Nu var det dags för mig att bli medlem här på forumet efter lite mer än 6 månader av daglig läsning. Nu tar jag äntligen tag i det här och aktiverar mig. Tack för ett underbart och lärorikt forum och jag hoppas kunna bidra med lite roligt så snart som livet tillåter (sambon)!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Då var det dags! Min korta entré :D

Intresset för klockor har funnits länge. Gillar snygga klockor. De behöver inte på något sätt vara dyra för att jag skall gilla dem utan mer falla min i smaken. Gillar även konst och det är samma där, dyrt behöver inte vara snyggt

Jag har sett att många här har underbara klockor och ser att det finns så mycket kunskap här. Jag är mycket glad att jag hittat hit!

Just nu har jag följande ur:
Oris big crown
Seiko 5
Citizen (tre st dykur)
Aviator
Seiko SQ


Tack så länge för mig:)
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Klocksebbe kallar jag mig här (och på lite andra forum där jag hoppar in ibland). Jag är en 41-årig tvåbarnsfar som låter de små tickande skönheterna skänka mig glädje i vardagen. På dagarna springer jag omkring i kostym i Göteborg och försöker vara mina kunder behjälplig, annars blir det mycket musik (gärna jazz) och umänge. Och så klockor förstås.

Nuvarande line-up:








 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tjena,
Jesper heter jag, 30 år fyllda, kommer från Skåne men bor vid Vätterns härliga strand (eller ja, bottensjön). Gillar många olika sorters klockor men mest Breitling. Har en Avenger Skyland på länk som beater (köpt 08) och en Transocean Day/Date på mesh (köpt 13) som ett mer dressat alt. men den får vardagstid den med.
I övrigt gillar jag hundar och funderar på att börja jaga.
 

YearZero

Omega
Hallå!

Simon heter jag, är 24 år och bor i Göteborg.
Har gillat klockor i flera år, fick min första billiga barn dykarklocka när jag var 10. Så har en förkärlek för just dem.

Jag har hängt lite på grannforumet men inte varit speciellt aktiv där eller här. Men har blivit helt fast på klockor.
Det riktiga suget började när jag köpte min Omega SMP för några år sedan, och en Tärnan följde inte allt för kort efter.
Suget efter något mer och bättre är stort.

Tack för mig så länge! :)

Mvh Simon
 

qvp

Breitling
Tjenatjena!
Efter att ha varit medlem här nu några veckor så känns det som det är dags för en presentation.

Mitt namn är Tim, bor i Stockholm och har precis tagit studenten.
Klockor har alltid fascinerat, och bruden har för länge sedan tröttnat på att gå i stan med mig då jag gärna stannar till i varenda fönster och butik med klockor i. Dock har det aldrig varit mer seriöst än att jag haft någon liten tusenkronorsklocka. Men det skulle komma att ändras efter en kväll nu i början av sommaren då jag körde den vanliga rundan på blocket, (bilar, motorcyklar, klockor, smycken, brukar bli allt möjligt roligt).
Jag såg den, hade aldrig sett den förut, och jag blev frälst. Den klockan skulle jag ha!
Så jag började gå till butiker som sålde just den klockan och klämde och kände på den. Ju mer jag höll i den, desto mer ville jag ha den.
Och nu är snart all väntan över, inom några dagar så kommer den att sitta runt handleden!

Delar för övrigt inte åsikten jag sett en del andra yttra sig om, klockor är inte den enda accossearen män kan ha. Jag diggar alla sorters herrsmycken, eller de få sorter som finns iaf.. :p Gillar även mc:s, bilar, och gamla coola annorlunda saker.

Tack för mig!
 

WBergdahl

Panerai
Hallå!

Nu har jag varit medlem här på forumet allt för länge utan att skriva en presentation...
Jag heter William och är en kille på 19 år som bor i Stockholm.
Som studentpresent fick jag min första riktiga klocka, som då fick bli en Omega Seamaster (212.30.41.20.03.001)
I övrigt gillar jag att åka bil och cykla, allt från landsväg till downhill.

Ha en trevlig dag
 

Akeapp

Breitling
Åke - bosatt i Ystad -gillar IWC och skönheter i den återhållsamma stilen och så förstås Panerai. Har en Portofino Chrono från 2010 men begriper inte hur jag laddar upp bilden
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Är väl dags att posta presentationen då eftersom man figurerat här ett tag.
Som för många började det på TTT men man måste bredda vyerna och det är kul att vara med här också. Läste att någon skrev om att han undrade om man är en svikare om man går över. Valet är ju fritt och jag kommer att vara aktiv på båda Forumena.
Kan ju tycka att aktiviteten på KS är så stor att det är svårt att hänga med. Men man får väl läsa och skriva det man hinner även om man faktiskt missar en hel del i det stora utbudet.
Att man håller till i Eskilstuna är självklart och jag är numera 58 år och arbetar som konsult inom VVS.
När jag påbörjade min samling för 5 år sedan, tyckte det var på tiden att sluta använda mobilklockan, så var mitt första inköp
en Breitling Chrono Cocpit (passar min tunna arm bättre än Chronomaten). Den tyckte JAG passade till allt, en
kronograf som det går att bada med och tillräckligt fin för vardag som högtid.
MEN inte använder jag den när jag snickrar eller arbetar i trädgården....eller till fracken. Så jag fick komplettera med en
enklare TAG Heuer och ett guldfickur från Breitling/Laederich. Och sedan rullade det på och nu är samlingen över 15 st, som finns avbildade på samlingstråden.
Har dock svårt att sälja, endast om jag måsta för att finansiera nya inköp. Har sålt en Baume & Mercier Classima (typ den som Andy Garcia hade)och en Longines Master Collection med månfas (den som Simon Baker gör reklam för)men det var tungt.
I dag damp det ner 3 ex av Watchout i brevlådan, vad ska brevbäraren tänka? Har tydligen spritt min och frugans registreringar.
Väl mött alla på 1-års festen.
Tobbe
 

Push

Breitling
Hej!

Har lurkat runt som oregistrerad här ett bra tag och kände att det var dags för att registrera sig. Oscar heter jag, är 19 och bor för närvarande i Hufvudstaden men en Londonflytt stundar. Så har jag bott några år i Singapore också. Mitt klockintresse började någon gång när jag bodde i Singapore och passerade alla lyxbutiker dagligen, mest för att de såg så exklusiva ut för att vara ärlig. Började låna Rollar av pappa och till slut köpte jag en Seiko som första klocka. Har för närvarande två stycken Seiko och en Panerai, Paneraien var en studentpresent. Drömmer våta drömmar om Breitling Navitimer trots att kopior skymtas överallt.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Har inte skrivit någon presentation av mig själv tidigare utan har postat lite sporadiskt och läst iallafall nästan allt här så det kanske är dags för en kort liten presentation nu en gång för alla.

Marcus heter jag, 21 år på nacken och är bosatt i Östersund (Någon med lägenhetstips i sthlm, pma mig!).
Har varit intresserad av klockor i många år men har kört fast riktigt det senaste 2 - 3 åren och har på den tiden börjat på en
Omega seamaster 300 gått på en PO 2500 och nu klockan som känns helt rätt, en SubC.
Älskar känslan av att bära klocka men minst lika mycket, om inte mer att grotta ner sig i läsning om klockor/urmakeri och allt som där hör till.

I övrigt så är jag så aktiv som vakna timmar på ett dygn tillåter, med bland annat flickvän, golf, landvägscykling och gym.
 

JWS

Omega
Jonny, 42 år, Sthlm.

Klockor i urval:
Rolex GMT II
Tudor Prince Oysterdate
Omega SMP Quartz
Certina DS Action

Tjing
/JWS
 
Topp