• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya emojisar, men vad betyder de?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Burnman

Audemars
2-Faktor
Noterade att vi ”äntligen” fått nya emojisar!
Hittade ingen tråd eller förklaring så startade denna tråd istället. Vad betyder de egentligen?
En grön tumme upp, är det att man ”aprovar”
Den gröna med hjärtögon, är det att något är snyggt så man blir grön av avund??
Någon som vet få gärna förklara! Är det här bara de första i raden av många nya eller är det det här som är ”it”??
Lite antiklimax i såna fall imho
14453697-5BC0-4264-8D3D-25A6AB53A2DE.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Noterade att vi ”äntligen” fått nya emojisar!
Hittade ingen tråd eller förklaring så startade denna tråd istället. Vad betyder de egentligen?
En grön tumme upp, är det att man ”aprovar”
Den gröna med hjärtögon, är det att något är snyggt så man blir grön av avund??
Någon som vet få gärna förklara! Är det här bara de första i raden av många nya eller är det det här som är ”it”??
Lite antiklimax i såna fall imho
14453697-5BC0-4264-8D3D-25A6AB53A2DE.jpeg
hexagonhexagonkslikekslike:meh::meh:
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Om folk satt och höll käften litegrann så blir det säkert bra när det är färdigt :)

Med vänlig hälsning, de måste testas några varv för att bli bra, och tyvärr får ni se dom för tidigt. Och nej, det är givetvis inte alla.
Om folk försökte göra färdigt istället för att be folk hålla käften kanske det skulle bli färdigt, och då kanske bra??

Varför kan jag inte feta texten?? Är det ett första steg i att försöka tysta mig?
 

v0n

Patek
2-Faktor
En jävligt dum fråga, men hur fetade du texten?? Jag brukar använda funktionerna uppe till höger, fett B och kursivt I. Men de är liksom skuggade för mig och går inte att klicka på. Förbannade gummistövel. KS Love på den liksom
Har både B och kursivt längst upp i vänsterbaren som vanligt så det är nog bara du 😄
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Om folk försökte göra färdigt istället för att be folk hålla käften kanske det skulle bli färdigt, och då kanske bra??

Varför kan jag inte feta texten?? Är det ett första steg i att försöka tysta mig?
Är precis det jag gör atm. Både storlekar, färger och format. Men de måste rulla igenom systemet för att man ska kunna se vad/hur som ska ändras.
Tyvärr är folk för uppmärksamma.


Du får nog leta efter B'et eller fråga en Admin. Jag har då kvar det iallafall :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Om folk försökte göra färdigt istället för att be folk hålla käften kanske det skulle bli färdigt, och då kanske bra??

Varför kan jag inte feta texten?? Är det ett första steg i att försöka tysta mig?
Det är en konspiration. KS + Von + Universum tar det stegvis. Först skratt emoji, sedan gummistövel och nu fetkursiv formatering.....
1681236594150.gif
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hyllan only osv.

Såklart ett grymt intiativ av @Hexagon där processen måste få sin tid. Kan också tycka att folk kan ta det lugnt med högafflarna tillsvidare.
Är ju ideellt och det ska finnas tid - som ska matchas med KSlednings tid etc. Utkastet har funnits ett tag. Idag är första dagen några av dom testas, och därefter ska justeras.
Men som sagt måste alla genomlida den hemska processen att se det halvklara resultatet… Måste vara kämpigt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Om folk satt och höll käften litegrann så blir det säkert bra när det är färdigt :)

Med vänlig hälsning, de måste testas några varv för att bli bra, och tyvärr får ni se dom för tidigt. Och nej, det är givetvis inte alla.

Fast det är ju mkt roligare att klaga direkt 😜
Skämt å sido, så mkt skillnad gör inte emojis för egen del. Gick ju va tydlig förr i skrift och går nog det idag med, kanske,… 🙈
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Är precis det jag gör atm. Både storlekar, färger och format. Men de måste rulla igenom systemet för att man ska kunna se vad/hur som ska ändras.
Tyvärr är folk för uppmärksamma.

Du får nog leta efter B'et eller fråga en Admin. Jag har då kvar det iallafall :)

Tack! Men tar inte åt mig något än :) måste få testa i lugn och ro bara… trodde jag.

Ja men vafan klart man undrar lite när det hux flux helt plötsligt finns två nya emojisar. Försökte se om det skrivits något om det men nu förstår jag att du försökte gå stealth. Sorry om jag framstod som otrevlig. Du ska ha en eloge för ditt arbete. Jag ser spänt fram emot slutresultatet. Och ingen kritik mot dig öht, men hur svårt kan det vara att någon admin skriver ett inlägg typ -”För er info kommer vi smygtesta några emojisar nu. Detta är ett pågående arbete så ha överseende med funktion, urval etc”

Återigen, eloge till dig @Hexagon för ditt arbete👊🏻
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp