• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjarfråga fhf 974 urverk

Minmammabakar

Breitling
Hejsan. Slänger ut en riktig nybörjarfråga och om svar redan finns så ber jag om ursäkt!
Håller på att plocka ner ett fhf 974 verk och har fastnat vid ett problem som jag tänker att nån kanske stött på tidigare. Skruvarna som fäster plattan som täcker minutvisaren är så otroligt grunda och sitter hårt så min 1mm mejsel halkar ständigt ur. Storleksmässigt så ser de ut som att mejseln borde funka på skruven men i praktiken så är de omöjligt. Handlar de bara om att mejseln är för stor eller är de något annat jag missar?

Bifogar en bild och en av dom 2 skruvarna är onekligen mindre men på den större så ser 1mm mejseln perfekt ut. Är det vanligt att skruvarna sitter som berget?
 

Bilagor

  • 582805EF-0D7F-4409-AC39-C3CDDA3D6B4D.jpeg
    582805EF-0D7F-4409-AC39-C3CDDA3D6B4D.jpeg
    36.9 KB · Visningar: 11

rogart-63

Patek
Du kanske får slipa till klingan eller bladet som det heter så det passar i skruven. Kanske är mejselbladet skadat. 1 mm mejsel låter väl stort. Skulle gissa att en 0,8 mm passar bättre.
 
Senast ändrad:

Minmammabakar

Breitling
Du kanske får slipa till klingan eller bladet som det heter så det passar i skruven. Kanske är mejselbladet skadat. 1 mm mejsel låter väl stort. Skulle gissa att en 0,8 mm passar bättre.
Tack för svaret! Får kika på de! Råkade nyss skicka skruven som håller ihop balansfjädern ner i trasmatteavgrunden så projektet får nog läggas på is tills den kan ersättas hehe
 
Topp