• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Offert på Chrono24, HJÄLP!

daniel32

Omega
Hej!

Idag meddelade jag en säljare på Chrono24 om de skulle kunna sälja klockan för billigare pris, jag fick en "offert" eller köpbud, och det står att den är giltig till 26 mars.

Jag har väl ingen skylldighet att acceptera den? Jag tycker inte att erbjudandet är bra nog så ska jag bara låta de 3 dagarna gå?
 

mglaum

Panerai
Om jag inte missminner mig så är du skyldig att köpa om du kommit med ett offer och dom godkänner, men om dom med ett counter-offer är du givetvis inte skyldig att godkänna det.
 

daniel32

Omega
Om jag inte missminner mig så är du skyldig att köpa om du kommit med ett offer och dom godkänner, men om dom med ett counter-offer är du givetvis inte skyldig att godkänna det.
Asså jag skickade ingen offert, jag frpgade endast om jag kunde få den billigare och då fick jag en offert av dem
 

daniel32

Omega
Screenshot_20190323-135202.png


Så här såg det ut
 

The lord

Audemars
Hittade ingen stans där man kan tack nej, men jag antar att jag bara kan vänta ut dagarna, och jag mailafe även och sa att jag inte tar emot erbjudandet.
Precis så jag menade att du skulle göra. Har du frågat när klockan är uttagen så att du inte tror att du får en klocka med full garanti, certet kan ju redan vara stämplat om det nu gäller en ny klocka. :)
 

The lord

Audemars
Det är bara att vänta ut de dagarna, om någon annan person skulle vara intresserad av exakt samma klocka kommer de stå att den är reserverad.
 
Nu har det visserligen löst sig men i alla de offerter jag fått på C24 har det gått att tacka nej. Minns inte exakt var man gör det men tror att det är under meddelanden där offerten finns. Då slipper klockan ligga som reserverad i flera dagar.
 
Topp