• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ber om ursäkt för kassa bilder men för ivrig för att invänta dagsljus..
0D45B21C-21F9-481D-A128-C1CD3F8389D3.jpeg

17EEE7FE-2742-4CAB-988B-68EE819C91BE.jpeg

Älskar boettmaterialet och färgerna. Lite lustig detalj som jag verkligen fastnat för är finishen på visarna. Mums!
5090C9E7-B663-4A96-9BF0-A4B86CE0086B.jpeg

kompletterar Spidolite mkt väl
CB5E8673-A5BA-4DB2-94CC-D97F2E070982.jpeg

En riktig tjockis i jämförelse och om jag ska klaga på ngt är det att komforten, om än bra, är långt ifrån Spidolite.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Verkar som att fler än jag är sugen på olika band till LW så tänkte vi kunde göra ett försök.

jag är ute efter ett grått gummi samt ett svart gummi av första generationen.

Jag kan släppa ifrån mig ett blått.

Vad söker ni andra och vad kan ni släpp ifrån er?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har ett slitet (!) svart gen 1 med nya keepers att delbyta med. Det är 10 år gammalt så det är lite stelt och matt där viklåset suttit samt blankt i övrigt av slitage/friktion. Har nån mikrospricka också men många år kvar av tjänst.

Jag byter även gärna ett slitet viklås i stål som kan behöva en polering och klämmas ihop lite där bandet löper igenom för att det ska sitta perfekt. Jag ogillar viklås i allmänhet och detta är inget undantag :)

Band (ej gen 1 gummi) eller vanligt lås i stål är av intresse.

Slänger in några bilder.
B2CB786C-062C-476C-97E9-C08B8C74BF71.jpeg
02D55D22-8E9F-4B81-80C7-9A55D18A1C60.jpeg
FE7C13A2-534A-4157-86C7-5CA8330B8971.jpeg
E280B197-A95F-47C9-85CB-41849A2460B5.jpeg
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Hej,

blivande LW ägare här kanske,

jag står mellan en oktopus och spidolite II

för och nackdelar vore trevligt 👍

trevlig helg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hej,

blivande LW ägare här kanske,

jag står mellan en oktopus och spidolite II

för och nackdelar vore trevligt 👍

trevlig helg
Alltså, oktopus kan vara den bästa kontemporära sportboetten men är lite tjock. Spidolite är likaså extremt bra men okton liiiiite bättre. Kanske. Dock tunnare och lite mer allround i det avseendet. Jag är kluven… oavsett lär du bli nöjd! God jaktlycka.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Alltså, oktopus kan vara den bästa kontemporära sportboetten men är lite tjock. Spidolite är likaså extremt bra men okton liiiiite bättre. Kanske. Dock tunnare och lite mer allround i det avseendet. Jag är kluven… oavsett lär du bli nöjd! God jaktlycka.
Ok

alltså det som drar i mig är ju utformningen av caset på spido, samtidigt så är ju okton jävligt fin också
Även I-lands problem är problem
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig för en spidolite II

gillar verkligen hur dom ser ut,
Jag återkommer när jag hittat rätt 😊
Lycka till! Tycker du ska överväga 1 också då passformen är svinigt bra. Om du kollar på de båda i profil har den mer slimmad och handledsformad boett. Skönaste klockan jag har! Mkt skönare än Octopus Moon
 
Topp