• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Ska låta min Pointerdate räkna ner de dagar som återstår av året.
20231212_113422.jpg
 

Jerry

Omega
Ni som har haft eran Oris på garantiärende, hur lång tid har det tagit?
Skickade in min klocka i september, fick tillbaka den efter ca 1.5 månader med samma problem. Och har nu varit iväg skickad igen i ca 1 månad. Är det bara och gilla läget?
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Ni som har haft eran Oris på garantiärende, hur lång tid har det tagit?
Skickade in min klocka i september, fick tillbaka den efter ca 1.5 månader med samma problem. Och har nu varit iväg skickad igen i ca 1 månad. Är det bara och gilla läget?
Har inte erfarenhet av just Oris, men sex veckor ToR för ett garantiärende är inte så illa. Finns flera tillverkare med betydligt sämre ledtider...
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Dessa två hade jag, men sålde dom, och jag ångrar mig som tusan. Överlägsen kvalitet för pengarna. Sålde båda för 18'. Idag får jag inte ens en Aquis för dom pengarna. Ja, ibland är man totalt "panndö" som vi säger i Skåne...
1000003285.jpg
1000001379.jpg
Jag sålde också min första Aquis, men saknaden blev för stor så jag köpte en till i samma färg. Det blev dock bra i slutändan eftersom 41,5 mm som jag har nu passar mig bättre än den större varianten.

Slutsats: du måste köpa en Aquis omgående!
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Jag väntar fortfarande på min Aquis tyvärr. Skickad med REK men PostNord verkar inte få ordning på leveranserna såhär dags tyvärr :rolleyes:

Så tokigt att jag trodde klockan skulle komma idag. Var så galen att jag beställde den till min flickväns ort där jag spenderar denna helg, som ligger 17 mil från min hemort för tillfället. Skrattretande? Ja.
IMG_1143.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag väntar fortfarande på min Aquis tyvärr. Skickad med REK men PostNord verkar inte få ordning på leveranserna såhär dags tyvärr :rolleyes:

Så tokigt att jag trodde klockan skulle komma idag. Var så galen att jag beställde den till min flickväns ort där jag spenderar denna helg, som ligger 17 mil från min hemort för tillfället. Skrattretande? Ja.
IMG_1143.jpeg

Tycket appen ligger efter lite ibland med sen levererar de ju även lördagar spårbart. Samtidigt betänk hur mkt paket som just nu går via postnord så tycker ändå jag att om de levererar inom 3 dagar är bra jobbat. Sen är det ju surt åka 17mil enkel resa igen om det blir så 🙃
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Tycket appen ligger efter lite ibland med sen levererar de ju även lördagar spårbart. Samtidigt betänk hur mkt paket som just nu går via postnord så tycker ändå jag att om de levererar inom 3 dagar är bra jobbat. Sen är det ju surt åka 17mil enkel resa igen om det blir så 🙃
Har pratat med kundtjänst men de har tyvärr ingen aning om något. Jobbar inom branschen så vet hur det är. Det har lagt sig något efter BF och allt det tjosan, men fortfarande högt tryck, absolut.
 

DannyBoy

Breitling
Jag sålde också min första Aquis, men saknaden blev för stor så jag köpte en till i samma färg. Det blev dock bra i slutändan eftersom 41,5 mm som jag har nu passar mig bättre än den större varianten.

Slutsats: du måste köpa en Aquis omgående!
Håller helt med dig om diametern, 43,5 är lite stort.
Ja, jag får ju helt enkelt göra det. Finns så många att välja på bara 😬 Är dock våldsamt sugen på denna -
 

Bilagor

  • 1000003286.png
    1000003286.png
    293.8 KB · Visningar: 5

Becs9310

Omega
2-Faktor
Snyggt! Vad har du använt för hjälpmedel?
Tack!

På spännet vart det våtslip 800 följt av Scotchbrite mörkröd (osäker på kornstorlek) och på de polerade delarna var det Mothers Billet och ”dremmel”(meec från jula) med filttrissa.

Jag var inte ute efter en spotless finish, utan ville bara fräscha upp. Vart nöjd med tanke på att det inte tog mer än 20-30 minuter med tvätt och allt.
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Gissar det är den jag ägt, den hade onekligen sina märken men tycker också orisdykare oftast klär bra i det! Kom aldrig överens med länkens estetik (och gummit satt illa) annars hade den fått stanna, grym klocka 😎
Stämmer! Lite märken gör mig inget, därför jag nöjde mig med något lättare puts. Har fått erbjudande på att köpa originalgummi men tror länken är bättre😄
 
Topp