• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT men ändå nära klockor- Handskar i vinter?

par

Patek
2-Faktor
Vad ska man ha för handskar i vinter=D Alla tips mottages men gärna skinn och gärna väldigt varma.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du hade ett par stiliga såg jag ju.
Vad var det för något ?
Något gammalt ofodrat jag hittat med riklig patina. Har varit sugen på ett par fodrade Hestra.
vuDGnSv.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Dessa blev det, hoppas på lite mörk patina efter ett tag. Någon som har tips på hur det skapas fort?=)

iMvGtaj.jpg
 

Sond

Patek
En mörkare skokräm eller skovax kanske kan funka
Skulle varna för skokräm då de innehåller färgpigment. Dels knepigt att hantera på mjukt skinn och dels blir det inte naturligt så som med fett. Men skovax som du skriver eller fett bör fungera. Jag provade fett på ett par handskar och de blev ett snäpp mörkare.
 

par

Patek
2-Faktor
Skulle varna för skokräm då de innehåller färgpigment. Dels knepigt att hantera på mjukt skinn och dels blir det inte naturligt så som med fett. Men skovax som du skriver eller fett bör fungera. Jag provade fett på ett par handskar och de blev ett snäpp mörkare.

Okej, kör mkt med Saphirs skovax med bivax som är riktigt bra. Vågar man ta en färgad variant? Är ju inte så mkt pigment i men tänker det gör lite extra kanske.
 

Sond

Patek
Okej, kör mkt med Saphirs skovax med bivax som är riktigt bra. Vågar man ta en färgad variant? Är ju inte så mkt pigment i men tänker det gör lite extra kanske.
Jag skulle inte ta med pigment. Normalt kan du iofs få bort det med kemist ren bensin. Men jag skulle som sagt inte chansa. Testa med neutral skovax först.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
par401 givetvis hör du med personalen i garveriets butik där du inhandlar dina lädervaror, hur de skall vårdas. Detta varierar mellan olika sorter. Lycka till!
 

TKVF

Panerai
Hur är väldigt varma? Känns som de flesta alternativ här inne är lite för en svensk (läs icke norrland) vinter.
 
Topp