• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - en bättRe måndag

LS

Panerai
2-Faktor
Allt började väl egentligen i Mexico februari 2015 när jag stod och spanade på keramiska Seamasters och undrade hur i hela helsicke man kunde motivera att spendera så mycket pengar på en klocka. Men fin som attan var den och jag kunde inte sluta surfa på klockor.
Till slut registrerade jag mig på den där sidan Klocksnack där massa galningar diskuterade klockor som kostar alldeles för mycket pengar. Så skulle jag aldrig hålla på, bara köpa min fina Seamaster Bond som jag drömt om länge och sen vara nöjd. Sagt och gjort - en klassisk Seamaster landade och jag var nöjd.

IMG_1788.jpg



Här slutar såklart historien för jag var ju nöjd med min fina Seamaster. Fast en lite nyare keramisk vore väl i och för sig inte dumt och det var trots allt den jag drömde om. Ett par månader går innan det inte går att stå emot längre, flippar och köper en keramisk svart Seamaster.

IMG_2055.jpg


Men nu, ja nu är jag nöjd! I alla fall tills jag varit på min första GTG och sett vilka trevliga klockor medlemmar här har, och framförallt vilka sköna personer dom är. Tiden går, några fler GTG passerar och det börjar bildas ett Rolex-sug som blir värre och värre. Förra helgen gick det inte att stå emot längre och min fina Seamaster åkte ut på Köp & Sälj efter nästan ett år på armen och inte utan en hel del separations-ångest. Den såldes snabbt och smidigt till en nyregistrerad medlem och letandet efter en Rolle började. Fick napp via PM och efter några varv fram och tillbaka visar det sig att jag och säljaren är kompisar från studietiden, helt sjukt! Nåväl, det blir affär och nu är det bara väntan kvar.

Idag dök paketet äntligen upp. Så nog med skrivande och till paketöppningen :D

IMG_3036.jpg


IMG_3037.jpg


IMG_3038.jpg

IMG_3039.jpg

IMG_3040.jpg

IMG_3041.jpg


Klockan då? Ja den behöver väl ingen närmare presentation, en klassisk (tråkig?) Rolex Submariner 116610LN.

Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 12.8 mm
Vikt: 151 gram
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house urverk 3135 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 50 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM

En sub som är min första Rolex gör det här till en bättre måndag helt enkelt :)
 

MånsT

Rolex
Trevlig historia och lustigt att du och säljaren kände varandra, av en slump! Grattis till en fin klocka :)
 
  • Like
Reactions: LS

kalufsen

Panerai
Allt började väl egentligen i Mexico februari 2015 när jag stod och spanade på keramiska Seamasters och undrade hur i hela helsicke man kunde motivera att spendera så mycket pengar på en klocka. Men fin som attan var den och jag kunde inte sluta surfa på klockor.
Till slut registrerade jag mig på den där sidan Klocksnack där massa galningar diskuterade klockor som kostar alldeles för mycket pengar. Så skulle jag aldrig hålla på, bara köpa min fina Seamaster Bond som jag drömt om länge och sen vara nöjd. Sagt och gjort - en klassisk Seamaster landade och jag var nöjd.

IMG_1788.jpg



Här slutar såklart historien för jag var ju nöjd med min fina Seamaster. Fast en lite nyare keramisk vore väl i och för sig inte dumt och det var trots allt den jag drömde om. Ett par månader går innan det inte går att stå emot längre, flippar och köper en keramisk svart Seamaster.

IMG_2055.jpg


Men nu, ja nu är jag nöjd! I alla fall tills jag varit på min första GTG och sett vilka trevliga klockor medlemmar här har, och framförallt vilka sköna personer dom är. Tiden går, några fler GTG passerar och det börjar bildas ett Rolex-sug som blir värre och värre. Förra helgen gick det inte att stå emot längre och min fina Seamaster åkte ut på Köp & Sälj efter nästan ett år på armen och inte utan en hel del separations-ångest. Den såldes snabbt och smidigt till en nyregistrerad medlem och letandet efter en Rolle började. Fick napp via PM och efter några varv fram och tillbaka visar det sig att jag och säljaren är kompisar från studietiden, helt sjukt! Nåväl, det blir affär och nu är det bara väntan kvar.

Idag dök paketet äntligen upp. Så nog med skrivande och till paketöppningen :D

IMG_3036.jpg


IMG_3037.jpg


IMG_3038.jpg

IMG_3039.jpg

IMG_3040.jpg

IMG_3041.jpg


Klockan då? Ja den behöver väl ingen närmare presentation, en klassisk (tråkig?) Rolex Submariner 116610LN.

Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 12.8 mm
Vikt: 151 gram
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house urverk 3135 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 50 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM

En sub som är min första Rolex gör det här till en bättre måndag helt enkelt :)
Den är grym, grattis!
 
  • Like
Reactions: LS
Topp