• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

paketöppninGStråd

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin, och framför allt fick jag veta mer om GS. Blev nästan lite blodad tand här...
 

_jonte

Patek
Nämen se på fan, en GS! :-D Grattis Yonsson, en av de finare! Ny från Seiya?
Kul läsning, men vad tycker du om klockan då? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för glädjeropen.

Jag passar på att svara på de frågor som uppstått.
1: Jag har köpt klockan via Japan, ja.

2: Klockan är lätt att få bra länkinställning på eftersom den har halvlänkar och hellänkar (se bilderna ovan).

3: Jag är väldigt nöjd än så länge. Den är liten och smidig. Finishen är riktigt riktigt bra jämfört med andra klockor jag ägt/äger. Urtavlans detaljer och visarna har sjukt bra finish och ljuset ligger i princip alltid på så att klockan är väldigt lättavläst. Som regel kan man säga att de platta vågräta partierna är fint borstade, medan de sneda partierna är blanka. Detta ska jag fånga på bild i bättre ljus tänkte jag.
Stålet på klockan (både de fint borstade och de blankpolerade partierna) är väldigt fina, både i skugga och i direkt solsken.

Glaset har riktigt bra AR, vilket gör att glaset ofta inte syns alls.

Kronan fungerar precis som den ska och handhavandet känns precist.

Länken är kanonbra, men för smidighetens skull när det gäller bandbyten, så hade jag föredragit 20mm-ers band. Signerat spänne får man köpa separat, vilket jag gjort och idag väntar på. Det tycker jag man skulle kunnat få med i denna prisklass. Länen är skruvad med en separat "mittpinne" som man kan skaka ut efter att man skruvat loss en av skruvarna. Smidigt, men jag föredrar friktionspinnar, så det alltid finns en risk att man repar någon skruv. Spännet på länken känns riktigt bra.

Förpackningen är förövrigt riktigt bra, men stor inner och ytterlåda, manual och garantifolder (vilka jag inte läst ännu).

Allt som allt är jag väldigt nöjd även om jag upplever klockan som ganska liten. Några 2-3mm bredare hade gett klockan ett mindre dressigt och tyngre intryck. Både klockan och länken är väldigt lätta, vilket gör att klockan är smidig att ha på sig.
 
  • Like
Reactions: SSL

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bifogar en iphonebild som illustrerar hur ljuset reflekteras på visare och index.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364995020.175253.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364995020.175253.jpg
    94.5 KB · Visningar: 659

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Samma här, dock en SBGR051, automat. Jag planerar redan hur jag ska få ihop pengar :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser nu att jag helt oplanerat bjöd på ett gratis face shot via reflektionen i boetten på sista bilden. Jag är fortfarande ganska chockad av hur satans blank den är på de blanka partierna.
 

Bodén

Panerai
Grattis till köp!

Måste säga att du fullkomligt knockade klockentusiasten inom mig med den dels informativa men framförallt intressanta texten. Från att vara en tämligen osexig företeelse i ögonen på undertecknad har GS nu seglat upp som en potentiell köpkandidat. Bra sålt! :D
 

watchowner

Cartier
Stort djävla grattis!
Är själv lite/mycket sugen på en GS, Molle la ut en till salu i går
men för mycket pengar nu. Vet inte om Globen, Klockmäster säljer
GS modeller quartz??
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: paketöppninGStråd

watchowner skrev:
Stort djävla grattis!
Är själv lite/mycket sugen på en GS, Molle la ut en till salu i går
men för mycket pengar nu. Vet inte om Globen, Klockmäster säljer
GS modeller quartz??

Köpte min MM300 där. De har en hel drös GS där. Man kan spendera timmar i den butiken :)
------------
The Winder
 
Topp