• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Tag Heuer Heritage Chronograph " Autavia "

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Mkt bra recension. Har testat den i butik och varit helt säker på att detta är nästa köp. MEN! Fan, sen hittade jag en sak som störde ut mig, gömt helt in plain sight så har de ju gjort en jättetabbe enligt mig.

Subtavlan för minuter har ju inga minutmarkeringar...:eek::confused: kan man ens använda kronografen på enkelt sätt då? Där är nått så konstigt som markering vid var 2,5 minut. Ska man mäta nått som är 1,2,3,4,6,7,8,9,11,12,13 osv minuter så får man ju chansa lite eller ständigt ha koll på sekundvisaren. Aaarrgh :mad:

@yonsson du måste göra nått!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Mkt bra recension. Har testat den i butik och varit helt säker på att detta är nästa köp. MEN! Fan, sen hittade jag en sak som störde ut mig, gömt helt in plain sight så har de ju gjort en jättetabbe enligt mig.

Subtavlan för minuter har ju inga minutmarkeringar...:eek::confused: kan man ens använda kronografen på enkelt sätt då? Där är nått så konstigt som markering vid var 2,5 minut. Ska man mäta nått som är 1,2,3,4,6,7,8,9,11,12,13 osv minuter så får man ju chansa lite eller ständigt ha koll på sekundvisaren. Aaarrgh :mad:

@yonsson du måste göra nått!
Håller med, denna detalj (eller avsaknaden av) är verkligen märklig. Oavsett hur lite eller mycket man använder kronografen så ska den vara funktionell. Tråkigt på en annars grym modell.
 
Vad säger ni om denna då? Jag tycker att den är en fullträff! Synd att den inte kan beställas utanför Förenade Arabemiraten...
TAGMEEdition-4.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/the-tag-heuer-autavia-limited-edition-for-uae
 
Topp