• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Kopia

Peter K

Panerai
2-Faktor
Denna Steinhart har jag förstått är en kopia av Rolex 1655 "Steve McQueen".
I mitt tycke den snyggaste Rolex tillverkat.

Vore kul om Rolex tog upp gamla kända modeller, och gjorde egna tributes av sin egen historia.
Kanske de tycker att det förstör för sina nyare modeller.
Andra premium märken gör ju tributes till sin egen historia.

Steinhart.JPG



En annan Steinhart som jag har på väg in är ju också en kopia av en gammal Rolex. också väldigt cool.

STEINHART Ocean One VINTAGE 02.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker att originalet förlorar sitt värde då det är i många fall en raritet som gjordes under en kortare period. Visst att man använder vissa inslag från klassiska modeller men reissues på 30 år gamla klockor blir lite tråkigt.

Nu pratar jag endast om företag som gör reissues på egna modeller. När Steinhart får för sig att göra kopior av legendariska Rolex modeller är det bara förkastligt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det här är ju precis som Parnis tråden bara att Parnis håller lägre kvalité och att Steinhart tar mer betalt för dessa plankningar?
 
  • Like
Reactions: Wii

NickG

Cartier
Att starta sådana här trådar är som att röra runt med en pinne i en myrstack.
Det blir en j-a fart på tangenterna.
Kul.

Men det går att jämföras med att man söker sig till ett Bugatti forum för att visa upp sin nyinköpta kopia utav Bugatti Veyron, tror inte det heller skulle uppskattas.
cant-afford-a-bugatti-veyron-how-about-a-distorted-suzuki-based-replica-photo-gallery_19.jpg


Edit;
Du kan även prova att hylla den här bilen på autopower.se :)
*Bild på Kinesisk kopia av BMW*
Vafasen! du hann före ;)
 

mrgd

Omega
"Men det går att jämföras med att man söker sig till ett Bugatti forum för att visa upp sin nyinköpta kopia utav Bugatti Veyron, tror inte det heller skulle uppskattas."
Som tur var lyckades jag upfatta detta fenomen på forumet innan jag trampade i klaveret ;)
Man kunde ju lätt missuppfattat eftersom det heter Klocksnack ;)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Här försöker man ta upp en diskussion om dåtid nutid.
Ta bilar exempelvis, bubblan, mini.
Men det var tydligen ingen id'e.
Hacka av er bara.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

corbendallasx

Friends of KS
Suck...

Forumet heter klocksnack sist jag kollade och här ska det tydligen vara högt i tak och det enda som inte uppskattas att prata om är rena varumärkesförfalskningar annat än i jämförande och lärande syfte.

Alltså,
Att diskutera hurvida Steinhart är en varumärkesförfalskning eller om den är exakt lik originalet, det är okej. Att dumförklara folk som köper Steinhart, när blev det okej?

Har du så starka åsikter i frågan är det helt okej att hålla dom för dig själv.
Forumet blir en mkt trevligare plats för alla då.

Mina 50 cent
 
Topp