• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

HDK303

Omega
Hur förvarar ni era OQ när ni inte bär dem?

8EAF2B73-8075-4786-A8A2-67006FDC5FE9.jpeg
25F72FC6-8029-4977-B3F9-A3450F931CEF.jpeg


Jag äger ingen originalbox, så min 17000 ligger i lådan jag fick efter senaste servicen.
 

HYDROBOMBAX

Breitling
Min kära 17000 har legat i garderoben i några år sedan första barnet kom. Den har stannat, antar att batteriet tog slut. Finns det någon risk att låta den ligga? Läs: batterier som börjar läcka syra och sånt. Tack och hej!
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Min kära 17000 har legat i garderoben i några år sedan första barnet kom. Den har stannat, antar att batteriet tog slut. Finns det någon risk att låta den ligga? Läs: batterier som börjar läcka syra och sånt. Tack och hej!
Det finns det väl alltid med batterier? Varför inte bara byta? Om du inte fixar det själv kostar det några hundra att få det gjort.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Min kära 17000 har legat i garderoben i några år sedan första barnet kom. Den har stannat, antar att batteriet tog slut. Finns det någon risk att låta den ligga? Läs: batterier som börjar läcka syra och sånt. Tack och hej!
Svar ja, batterier kommer börja läcka förr eller senare. I värsta fall behöver du byta urverk och urtavla, vilket låter dyrt på en Rolex. Lägg några hundralappar på ett batteribyte istället.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Bergströms ur i Göteborg har bytt batteri åt mig och då var det gratis 😀
Tydligen bjuder Rolex på det. Jag vet dock inte om alla butiker har den dealen.
Rolex US har den policyn men då behöver du masa dig till deras egen butik i NYC. Om övriga butiker gör det är upp till dom men jag har aldrig varit med om det i Stockholm.
 

hejhå

Omega
Vad tror ni om livslängden på OQ? Är det en klocka som kan servas och hålla en livstid? Kommer ens Rolex serva dessa längre fram i tiden? Skulle gärna vilja addera en till samlingen i framtiden, men ovanstående fråga är något jag funderar på...
Sitter också och funderar på att plocka upp en. Dock svårt med priserna nu tycker jag. Kikat lite på 17014A. Någon som har koll?
 

hejhå

Omega
Vad tror vi om denna på Lördag hos Kaplans?
Är rätt sugen på den.
 

Falken

Panerai
Vad tror vi om denna på Lördag hos Kaplans?
Är rätt sugen på den.
Ser helt ok ut IMO. Kanske inte den tydligaste kronan på låset men case ser ganska skarpt ut, helt ok vitguldskrans/bezel. Behöver en ultraljudstvätt dock 😅
 
Topp