• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
En svår förkylning har kommit över mig. "Bombar" med vitaminer för att röka ut den.

20240424_183237.jpg
Inte skoj!!krya på dig.👍
20181104_120526.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Igår var ju officiella MittwochMinistry-dagen, och vi kör samma idag.
Old Ministry på modernt single-pass-nylon.
Ber om ursäkt att mobilens avspegling stör bilden, men krackeleringen gör en ju nästan tårögd!!!
MUMMA!!!
En detalj i Old Minstry-boetterna, är ju att de finns i minst två versioner: de med "brutna luggar" och de med luggar helt raka/utan "brott" - lite mer lika de moderna.
Min har brutna luggar, men ganska mjuka avbrott. I vissa vinklar syns de inte, i vissa bra.
Fanns det därmed en typ "Gen 1,5-modell" mitt emellan vassa och inte alls - eller kan en tidigare ägare ha putsat boetten ganska hårt, så att vassa brottet blivit mjukare?
Funderingar? Kunskaper?
IMG_3304.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Igår var ju officiella MittwochMinistry-dagen, och vi kör samma idag.
Old Ministry på modernt single-pass-nylon.
Ber om ursäkt att mobilens avspegling stör bilden, men krackeleringen gör en ju nästan tårögd!!!
MUMMA!!!
En detalj i Old Minstry-boetterna, är ju att de finns i minst två versioner: de med "brutna luggar" och de med luggar helt raka/utan "brott" - lite mer lika de moderna.
Min har brutna luggar, men ganska mjuka avbrott. I vissa vinklar syns de inte, i vissa bra.
Fanns det därmed en typ "Gen 1,5-modell" mitt emellan vassa och inte alls - eller kan en tidigare ägare ha putsat boetten ganska hårt, så att vassa brottet blivit mjukare?
Funderingar? Kunskaper?
IMG_3304.jpg

Har dålig koll på ministry, men kan säkert vara så att det har vart lite olika med brytningens mjukhet?

Den skulle så klart även blivit polerad rätt vanligt tror jag.

Någon på wus kanske vet om ingen här vet? Kanske finns det redan någon tråd där?

På väg mot militär återträff för ’20 år sedan insatsen’. Liten intim och exklusiv skara redan då, och därmed så även idag. Ärar mitt Team Delta med NVCh30 Gen1 på Vietnam-kanvas.
Tjollahopp!
IMG_3305.jpeg

Ha det så kul och drick inte för många Dừa Tươi!
 

Samlarn

Rolex
Det blir jobb hela helgen och lite mer därtill. Efter förkylningen tror jag att jag behöver en tuff klocka.
Den här kanske inte ser så tuff ut men skenet bedrar. Det är boett 350 med 2209-urverk. Ca. 50 år gammal. Kyrillisk urtavla. Mm.
Trevlig helg vänner!
20240426_140555.jpg
 
Topp