• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SPB411 GMT Navigator LE

funkis98

Omega
Pris
12 000kr
Returpolicy
Nej, endast vid överenskommelse om sådan
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej klockfantaster!

En Seiko SPB411 GMT Navigator Limited Edition om 4000 exemplar återfinns nu till salu då jag behöver skapa lite variation i klocksamlingen där ett flertal GMT nu återfinns. Tyvärr kan man inte ha allt och då är det tyvärr denna fantastiskt fina klocka som får lämna.

Detta är en reissue av Seikos första GMT med vridbar bezel, vilket är en friction-fitt bezel med en mycket mjuk känsla. Urverket består av Seikos 6R54 med ca 72h gångreserv och specificerad avvikelse mellan +25 till -15 sekunder/dag. Dock har jag mätt upp detta exemplar till en genomsnittlig avvikelse på under +1 sekund/dag, vilket får anses vara otroligt bra. Likaså har Seiko äntligen lyckats med att göra en solid länk och likaså ett gediget spänne, vilket jag anser har varit Seikos svaghet tidigare.

Klockan är i mycket gott skick utan direkt synliga hairlines eller likande och är använd ett 10-15 tal gånger. Självklart kan man säkert hitta spår av användning i visst direkt solljus. Klockan kommer komplett med låda, cert och övriga papper som medföljde vid köpet, vilket genomfördes 2024-01-20 hos Lindahls Urmakeri i Vetlanda.

Listpris: 20 950kr

Mitt pris: 12 000kr

Byte ej aktuellt!

Affär kan antingen göras på distans mot Swish samt att köparen står för frakten, alternativt F2F i större delar av Småland.

Övriga specifikationer från Seikos hemsida:

• Thickness:12.6mm
Diameter:38.5mm
Lug-to-lug:45.2mm
• Box shaped sapphire crystal, Anti-reflective coating on inner surface
• 10 bar water resistance
• Stainless steel (super hard coating)
IMG_2523.png

(Obs! Ovan bild är tagen från Seikos hemsida och är således inte min)
IMG_2662.jpeg

IMG_2655.jpeg

IMG_2654.jpeg

IMG_2651.jpeg

IMG_2648.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp