• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Menar issued. Sökte ett svenskt ord när jag skrev ovan men hittade inget så jag kanske formulerade om lite för krångligt.

Såg en till salu för några månader sedan för omkring 15 000 som hade legat ute några veckor. Minns inte vilken site den låg på, eventuellt Blocket. Då var min bror inte säker på att han ville ha en så vi avvaktade. Men du säger att det kanske är tveksamt att köpa en issued ... Får sikta in mig på den vanliga som är häftig nog.
@Sjöö Sandström kanske kan svara på om det är tillåtet att köpa en begagnad issued Skydiver och hur det skulle gå att serva en sådan hos er.
 

Escwire

Omega
2-Faktor
Menar issued. Sökte ett svenskt ord när jag skrev ovan men hittade inget så jag kanske formulerade om lite för krångligt.

Såg en till salu för några månader sedan för omkring 15 000 som hade legat ute några veckor. Minns inte vilken site den låg på, eventuellt Blocket. Då var min bror inte säker på att han ville ha en så vi avvaktade. Men du säger att det kanske är tveksamt att köpa en issued ... Får sikta in mig på den vanliga som är häftig nog.
När den har tre kronor och M-nummer så är den väl teoretiskt sett fortfarande Försvarsmaktens ägodel? Om man inte kan bevisa att det förhåller sig på något annat vis genom att den skrotats eller avyttrats eller något.

Men det finns ju någon SAR-edition och så som kanske kan vara av intresse för en flygnörd istället.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Visst blev det fint när man fick tag i en klockbricka från @Sjöö Sandström Här med den nya RSC36 och några urtavlor till Chronolinken
D549EF6B-FAD2-463D-A6D9-7B07C7B1BE01.jpeg
 

Leffa64

Breitling
Hej är alldeles ny på klocksnack men då det finns många kunniga här så kanske någon vet om någon det finns fler Sjöö Sandström Tonneau med orange urtavla eller är det en ”enhörning” jag har? Har sökt på nätet men hittar inga bilder eller texter som omnämner Tonneau med orange urtavla, Sjöö Sandström själva säger bara att den är otroligt ovanlig. Hur som helst är den grym tycker jag.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej är alldeles ny på klocksnack men då det finns många kunniga här så kanske någon vet om någon det finns fler Sjöö Sandström Tonneau med orange urtavla eller är det en ”enhörning” jag har? Har sökt på nätet men hittar inga bilder eller texter som omnämner Tonneau med orange urtavla, Sjöö Sandström själva säger bara att den är otroligt ovanlig. Hur som helst är den grym tycker jag.
Välkommen!

Ingen aning om det finns fler, men bilder vill vi ha!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej är alldeles ny på klocksnack men då det finns många kunniga här så kanske någon vet om någon det finns fler Sjöö Sandström Tonneau med orange urtavla eller är det en ”enhörning” jag har? Har sökt på nätet men hittar inga bilder eller texter som omnämner Tonneau med orange urtavla, Sjöö Sandström själva säger bara att den är otroligt ovanlig. Hur som helst är den grym tycker jag.
Här finns drygt 350 sidor med över 10500 inlägg men du lär inte hitta en enda med orange Tonneau-tavla innan din. Däremot några andra udda tavlor såsom de @Hawk100 och jag har.
 
@Sjöö Sandström kanske kan svara på om det är tillåtet att köpa en begagnad issued Skydiver och hur det skulle gå att serva en sådan hos er.
Hej,

UTC Skydiver med försvarsmaktens bakboett finns inte tillgänglig för det civila. Vi har också noterat att de dykt upp någon här och där, men Försvarsmakten själva brukar vara snabba på att se till att de kommer till rätta. Det är alltså deras ägodel och inget vi får sälja till andra än dom. Skulle vi få in en på service eller på annat sätt som inte tillhör försvarsmakten så måste vi kontakta dem, får då är det en klocka som är på villovägar.

MVH
Sjöö Sandström
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Kul att man gör något annorlunda än att ”bara” slänga in en annan urtavla på en RS41:a! Att vända sig till Tärnsjö för ett samarbete och ytterligare befästa den svenska kopplingen känns rätt.

När det gäller tavlan måste jag se den i verkligheten. Den är ju verkligen något nytt när det gäller det visuella, men jag blir inte kvitt min första reaktion när jag såg bilden; ”Oj, en damklocka!! Oväntat! Men jäkligt snygg......”

Vet vi när första exen kan finnas ute i butik att se och testa?
Jag tänkte exakt likadant. Besvikelsen när det inte var det... :sorry: 😉
 
Topp