• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tachymeter

Cartier
Trevligt nyförvärv igår, min första Sjöö Sandström. Länken blev lite väl mycket kortad, men funkar ju på Nato också till länken är fixad 🙂.

Om jag förstått det rätt är verket baserat på Sellita SW300-1.
Någon som i så fall vet vad som skiljer mot SS G15 mer än rotorn (och kronans placering)?

Edit: Frågan om verket borde kanske ställas till @Sjöö Sandström direkt :)

7C8FF660-F0F9-490E-A65C-5B7AC4C31F18.jpeg
 
Senast ändrad:

Sputniq

Panerai
Får göra entré i tråden med en UTC ORC. Gillar den! Men har inte helt fått till passformen på länken ännu. Om någon sitter på en halvlänk för mycket är jag intresserad.

Samt att länken var lite klurig att få av, men det ska jag nog få till. Tror den blir schysst med nato också.
image.jpg
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Får göra entré i tråden med en UTC ORC. Gillar den! Men har inte helt fått till passformen på länken ännu. Om någon sitter på en halvlänk för mycket är jag intresserad.

Samt att länken var lite klurig att få av, men det ska jag nog få till. Tror den blir schysst med nato också.
image.jpg
Grattis till en grymt trevlig klocka. Maila Sjöö Sandström om länkbit. Dom e inte så galet dyra.
 

Tachymeter

Cartier
Får göra entré i tråden med en UTC ORC. Gillar den! Men har inte helt fått till passformen på länken ännu. Om någon sitter på en halvlänk för mycket är jag intresserad.

Samt att länken var lite klurig att få av, men det ska jag nog få till. Tror den blir schysst med nato också.
image.jpg

Grattis till en grymt trevlig klocka. Maila Sjöö Sandström om länkbit. Dom e inte så galet dyra.

Jag var förbi Sjöö Sandström igår och kompletterade med extra halvlänkar, riktigt trevligt bemötande och bra service, nu sitter klockan bra på länk också :) .

IMG_6864.jpg
 
Topp