• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stefan S

Patek
2-Faktor
Letat bra batteridrivet och kul med en Sjöö Sandström igen. Gummit är kanon, likaså claspen. Butterfly med mikrojustering. Länk vill man väl ändå inte ha på den här 🤔
09F87B1F-86D1-498E-B652-AE0706A71C75.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Letat bra batteridrivet och kul med en Sjöö Sandström igen. Gummit är kanon, likaså claspen. Butterfly med mikrojustering. Länk vill man väl ändå inte ha på den här 🤔
09F87B1F-86D1-498E-B652-AE0706A71C75.jpeg
Grattis! Kul att du hittade en! Tror det räcker gott och väl med gummi och kanske nåt trevligt canvas som rotation. Med länken lär den väl bäras riktigt stort😁
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Grattis! Kul att du hittade en! Tror det räcker gott och väl med gummi och kanske nåt trevligt canvas som rotation. Med länken lär den väl bäras riktigt stort😁
Tack! Ja, kraftigare läder ser bra ut också, OEM Canvas kan man ju försöka kolla in kanske? Länken ser ut som 22 hela vägen runt och med PCL så det får definitivt vara, iaf för närmare sju lakan.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Blev ett byte från länk till gummi. Komfort dags.. Men en fråga till er andra med wt alternativ de andra modellerna som har glasring med målade siffror, är det vanligt att förlora färgen? Tycker man varit snäll mot klockan sedan den införskaffades men på något sätt har tolvan tappat färg.. tråkigt..
20230331_222758.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Blev ett byte från länk till gummi. Komfort dags.. Men en fråga till er andra med wt alternativ de andra modellerna som har glasring med målade siffror, är det vanligt att förlora färgen? Tycker man varit snäll mot klockan sedan den införskaffades men på något sätt har tolvan tappat färg.. tråkigt..
20230331_222758.jpg
Hur gammal är den? Sådant borde väll gå på garanti?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har ett vagt minne av att fler i denna tråd har haft samma problem och fått hjälp av SS trots att garantin gått ut. Någon annan som kan konfirmera eller dementera?
Också sett det någon gång tidigare. Sjöö Sandström är ju kanon att ha och göra med och hjälper dig säkert, @Heinrich.a även om garantin gått ut

Är du säker på handen kan du ju måla själv annars.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Kära trogna Sandströmmare, sedan ett tag tillbaka så gjorde jag mig av min SS samling, en efter en.

Just nu så kör jag enbart på min Garmin Marq2 Adventure, denna lämnar mycket sällan min arm men...

Jag längtar tillbaka, så nu är det dags igen.

Valet stod mellan en WT-41 eller en Skydiver.

Dock så föll valet på Skydiver då klockan mestadels kommer ligga och vänta på använding, smidighet att slippa fippla med tid och datum är avgörande.

Jag kan för mitt liv inte bestämma mig gällande vilken version.

Jag har tidigare ägt både den i stål samt den i svart.

Just nu ligger en KS-limited ute på forumet, denna är jag sugen på men vet inte om tavlan är för mycket.

Jag vill kunna slänga på mig klockan till vardags men även om jag skall ut och käka på lite finare ställe.
Tycke och smak är såklart viktigast, men har inte möjlighet att förvärva två exemplar i dagsläget.


611A4FA7-D06B-4C3A-AF02-ED09129C1151.jpeg
E7DF4D9B-27EF-47F8-9445-41FBC57FE315.jpeg
C71F5808-8459-4EE2-9A0E-9553923D96E1.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Kära trogna Sandströmmare, sedan ett tag tillbaka så gjorde jag mig av min SS samling, en efter en.

Just nu så kör jag enbart på min Garmin Marq2 Adventure, denna lämnar mycket sällan min arm men...

Jag längtar tillbaka, så nu är det dags igen.

Valet stod mellan en WT-41 eller en Skydiver.

Dock så föll valet på Skydiver då klockan mestadels kommer ligga och vänta på använding, smidighet att slippa fippla med tid och datum är avgörande.

Jag kan för mitt liv inte bestämma mig gällande vilken version.

Jag har tidigare ägt både den i stål samt den i svart.

Just nu ligger en KS-limited ute på forumet, denna är jag sugen på men vet inte om tavlan är för mycket.

Jag vill kunna slänga på mig klockan till vardags men även om jag skall ut och käka på lite finare ställe.
Tycke och smak är såklart viktigast, men har inte möjlighet att förvärva två exemplar i dagsläget.


611A4FA7-D06B-4C3A-AF02-ED09129C1151.jpeg
E7DF4D9B-27EF-47F8-9445-41FBC57FE315.jpeg
C71F5808-8459-4EE2-9A0E-9553923D96E1.jpeg
Man samlar på upplevelser! Och har du inte haft den pippigula så är valet givet.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Kära trogna Sandströmmare, sedan ett tag tillbaka så gjorde jag mig av min SS samling, en efter en.

Just nu så kör jag enbart på min Garmin Marq2 Adventure, denna lämnar mycket sällan min arm men...

Jag längtar tillbaka, så nu är det dags igen.

Valet stod mellan en WT-41 eller en Skydiver.

Dock så föll valet på Skydiver då klockan mestadels kommer ligga och vänta på använding, smidighet att slippa fippla med tid och datum är avgörande.

Jag kan för mitt liv inte bestämma mig gällande vilken version.

Jag har tidigare ägt både den i stål samt den i svart.

Just nu ligger en KS-limited ute på forumet, denna är jag sugen på men vet inte om tavlan är för mycket.

Jag vill kunna slänga på mig klockan till vardags men även om jag skall ut och käka på lite finare ställe.
Tycke och smak är såklart viktigast, men har inte möjlighet att förvärva två exemplar i dagsläget.


611A4FA7-D06B-4C3A-AF02-ED09129C1151.jpeg
E7DF4D9B-27EF-47F8-9445-41FBC57FE315.jpeg
C71F5808-8459-4EE2-9A0E-9553923D96E1.jpeg
Visst är den gula fräck och jag har själv funderat många gånger på att slå till..men hur länge kommer den vara fräck frågar jag mig. För min del skulle jag köra på stålvarianten
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Ligger en Chronolink tavla på tradera nu

 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Någon här som nöp den orangea chronon på Kaplans. Var sugen men att den var lite trasig, utan länk och rätt tidig avgjorde åt att låta bli.
 
Topp