• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hur känns Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36mm på handleden? Boetten ser fin ut men jag har svårt för den polerade mittenlänken.
Jag tycker att den sitter bra! Lagom storlek på min tunna handled (ca 16-17cm). Personligen gillar jag den polerade mittbiten på länken som gör klockan lite mer gångbart dressmässigt. Annars kan en idé vara att testa den med läderband kanske?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Laddar inför morgondagens fjällvandring ⛰️
Landsorten ska självklart hänga med!
IMG_0096.jpeg
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Tittar på en Forstner länk till min Worldtimer , tror gruppen att detta skulle funka?
De med rak ändlänk bör funka. De rundade som sluter tätt mot boetten är värre då alla S&S har rundade bandhorn in mot boetten vilket gör att få eftermarknadslänlar passar. Jag lyckades dock få dit en billig Ebay-länk på en tidigare Worldtimer med okej resultat efter många svordomar med filen. Ändlänkarna var ihåliga så kunde även klämma till de med tång för bättre passform.
C3E2F3BF-ED38-4A32-BBC2-4573332B1391.jpeg
 

LeThulle

Omega
De med rak ändlänk bör funka. De rundade som sluter tätt mot boetten är värre då alla S&S har rundade bandhorn in mot boetten vilket gör att få eftermarknadslänlar passar. Jag lyckades dock få dit en billig Ebay-länk på en tidigare Worldtimer med okej resultat efter många svordomar med filen. Ändlänkarna var ihåliga så kunde även klämma till de med tång för bättre passform.
C3E2F3BF-ED38-4A32-BBC2-4573332B1391.jpeg
Stort tack😃
 

Putteman

Cartier
Hur känns Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36mm på handleden? Boetten ser fin ut men jag har svårt för den polerade mittenlänken.
Boetten är den som passar min handled bäst nånsin, 16,5 cm diameter. Boettens form gifter sig iaf med min handled. Sen känns den väldigt slimmad, bl.a pga glasringens form som gör att den typ aldrig fastnar i kläder osv.

Polerade mittlänken är väl en ren smaksak. Jag gillar den. Kör även en mörkbrun mocka ibland, bekvämt och ger ett annat uttryck.
 
Senast ändrad:
Topp