• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklocka – Vintagetråden!

deddas

Rolex
Tjena!

Sommaren börjar ju närma sig, även om det finns väldigt små tecken på det i Stockholms-området. Jag är ju rätt inbiten ”vintage-nörd” när det kommer till klockor. Sommaren är dock årstiden där mitt hjärta klappar som mest för moderna klockor. Helt plötsligt blir klockor som jag annars tycker är lite ”tacky” och ”noveau riche” kul! Speciellt klockor med integrerat gummi och viklås. Tänk Hublot och dylikt. Saker du kan bada med utan att tänka på tätheten.
Trådstarten har 2 syften. Förhoppningsvis kan jag få lite inspiration vad som kan vara en ”vintage sommar-klocka” och gärna fina bilder på era egna klockor som är sommar för er!
Det närmaste jag kommer är denna:
IMG_3436.png
 

deddas

Rolex
Fan också…
Börjar bli lite stressad nu. Är det så att jag bara försöker resonera mig fram till en modern klocka att ha på sommaren? När jag kollat på min ”samling” så har jag ju en hel del klockor som skulle kunna passa under sommaren.
Idag har jag denna:
IMG_9280.jpeg

Men har ju även dessa:

IMG_7156.png
IMG_5374.png
IMG_7763.png
IMG_8353.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fan också…
Börjar bli lite stressad nu. Är det så att jag bara försöker resonera mig fram till en modern klocka att ha på sommaren? När jag kollat på min ”samling” så har jag ju en hel del klockor som skulle kunna passa under sommaren.
Idag har jag denna:
IMG_9280.jpeg

Men har ju även dessa:

IMG_7156.png
IMG_5374.png
IMG_7763.png
IMG_8353.png
Själv använder jag rätt moderna klockor som sommarklockor. Känns som det passar bättre på något vis. Äldsta är Hublot MDM, men är numer utbytt mot Rolex YM 35 mm.
 
Topp