• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

roosterman

G-shock
2-Faktor
Idag höll vi grundkurs/avrostning i Kalmar🏍️
-2 när jag körde dit men sen sken iaf solen hela dagen. Ca 65 deltagare dök upp😀
IMG_20240420_154421.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20240420_094433.jpg
    IMG_20240420_094433.jpg
    1 MB · Visningar: 2
  • IMG_20240420_094422.jpg
    IMG_20240420_094422.jpg
    982.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_20240420_094355.jpg
    IMG_20240420_094355.jpg
    1.1 MB · Visningar: 2
  • IMG_20240420_094352.jpg
    IMG_20240420_094352.jpg
    1.1 MB · Visningar: 2
  • IMG_20240420_094349.jpg
    IMG_20240420_094349.jpg
    1.2 MB · Visningar: 2

rickards

Rolex
2-Faktor
Tänkte samma. Känns som att folk gått Sporthoj -> Streetfighter -> Äventyrshoj de senaste åren.
Svårt att förneka att många äventyshojar är för jäkla kompetenta. Sitter som en kung och går att åka fortare än man klarar av alla dagar i veckan på alla underlag. Känns som en naturlig utveckling med åren 🙂 Är väl försvinnande få 50 plussare som vill sitta på sporthoj med tanten bakpå på mc-semestern liksom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svårt att förneka att många äventyshojar är för jäkla kompetenta. Sitter som en kung och går att åka fortare än man klarar av alla dagar i veckan på alla underlag. Känns som en naturlig utveckling med åren 🙂 Är väl försvinnande få 50 plussare som vill sitta på sporthoj med tanten bakpå på mc-semestern liksom.
Yes, förstår varför de är poppis, men jag kör inte mc för att det ska vara så praktiskt som möjligt. De flesta lämnar aldrig asfalten på sina äventyrshojar, det känns ganska amerikanskt. Finns säkert många roliga äventyrshojar i och för sig.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor

herr_raev

Omega
2-Faktor
Yes, förstår varför de är poppis, men jag kör inte mc för att det ska vara så praktiskt som möjligt. De flesta lämnar aldrig asfalten på sina äventyrshojar, det känns ganska amerikanskt. Finns säkert många roliga äventyrshojar i och för sig.
KTM 1290 SA-R som jag körde innan var ju vansinnigt rolig, på alla underlag, lite tung när det blev för stökigt.
Svårt att förneka att många äventyshojar är för jäkla kompetenta. Sitter som en kung och går att åka fortare än man klarar av alla dagar i veckan på alla underlag. Känns som en naturlig utveckling med åren 🙂 Är väl försvinnande få 50 plussare som vill sitta på sporthoj med tanten bakpå på mc-semestern liksom.
De har ju blivit det, samt att effekten ökat en hel del.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KTM 1290 SA-R som jag körde innan var ju vansinnigt rolig, på alla underlag, lite tung när det blev för stökigt.
Jag hade en som lånehoj en dag. Den rörde på sig kan man säga. Fick noll fartkänsla dessutom så det gick vansinnigt fort på rakorna. Gillade den däremot inte alls när det svängde.
 
Jag bokade lite testkörningar på start2ride utan att läsa ”frågor och svar” där stod det att man inte skulle boka tider direkt efter varandra. Givetvis tänkte min hjärna effektivitet och bokade nästan alla en efter en. Är det bättre att skita i eventet nu eller hur ser det ut, ni som varit där förut? Är det så ont om tid eller hinner man med ändå?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag bokade lite testkörningar på start2ride utan att läsa ”frågor och svar” där stod det att man inte skulle boka tider direkt efter varandra. Givetvis tänkte min hjärna effektivitet och bokade nästan alla en efter en. Är det bättre att skita i eventet nu eller hur ser det ut, ni som varit där förut? Är det så ont om tid eller hinner man med ändå?
Har du bokat så finns det väl ingen vits med att skita i det?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Apropå äventyrshojar så ska jag byta däck på Grison.
Tänkte lägga på Pirelli MT60, jag åker ändå lite grusväg.
Input från någon, att ha dem på en rätt tung hoj?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Apropå äventyrshojar så ska jag byta däck på Grison.
Tänkte lägga på Pirelli MT60, jag åker ändå lite grusväg.
Input från någon, att ha dem på en rätt tung hoj?
De säljs ju på massor av scramblerhojar så de är nog helt OK för tyngre. Ducati Scrambler och Svartpilen 801 kommer med dem. Verkar dock vara rätt mycket gata över dem.

IMG_3185.png
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Jag hade en som lånehoj en dag. Den rörde på sig kan man säga. Fick noll fartkänsla dessutom så det gick vansinnigt fort på rakorna. Gillade den däremot inte alls när det svängde.
Körde den på konbana och det gick att svinga både fort och djupt, men den är tung och det märks…
Apropå äventyrshojar så ska jag byta däck på Grison.
Tänkte lägga på Pirelli MT60, jag åker ändå lite grusväg.
Input från någon, att ha dem på en rätt tung hoj?
De är inte något vidare för grus alls egentligen. Hade kikat på typ Scorpion STR istället.
 
Topp