• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

-RI-

Patek
2-Faktor
Dagens perlonhistoria 🐣
1000027870.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Plockade fram min Vanguard efter dagens inköp. Dessa tycker jag ändå har en del gemensamt. Bortsett från material emellan så andas båda två Italien och en doft paneristi.

När jag sedan lägger dom ner och bejakar dom ser jag fler likheter. Boettens grundform samt gälar på sidan osv. Utan att bli för copycat hittar både Gruppo Gamma och Anonimo sina egna vägar designmässigt. Anonimo lite på traven med grundare vars rötter kommer från Panerai.

Dessa två kompletterar min lilla samling bra och kommer att få stanna där.

4FCE4D7D-59B4-4BF2-95B3-6A83BA09D034.jpeg
CDDD9022-BDF9-4180-9075-278EE4398127.jpeg
AE91206E-3FC0-4106-A1B9-E8AF8F57E4EA.jpeg

Gillar sidornas ”gälar”, en trevlig detalj som ger liv åt boetten (kontra ex trycka sitt namn där…) 👌🏻

Appropå PaneraiDNA såg jag denna idag och tyckte den var 😎

IMG_9208.jpeg


 

Sebastard

Vacheron
Gillar sidornas ”gälar”, en trevlig detalj som ger liv åt boetten (kontra ex trycka sitt namn där…) 👌🏻

Appropå PaneraiDNA såg jag denna idag och tyckte den var 😎

IMG_9208.jpeg


Ser ut att vara en stabil pjäs. Kronskydds mekanismen/spännet ser dock lite utsatt ut. Tänker måste vara ganska lätt att fastna vid i något och det öppnas. Väldigt vettigt prissatt sett till spec. Klart kul klocka.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ser ut att vara en stabil pjäs. Kronskydds mekanismen/spännet ser dock lite utsatt ut. Tänker måste vara ganska lätt att fastna vid i något och det öppnas. Väldigt vettigt prissatt sett till spec. Klart kul klocka.

Tänkte på det med, borde gå av eller iaf böjas rätt lätt även om det är stål vid en smäll. Men kul i övrigt 🤓
 
Topp