• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Godmorgon medmänniskor.
20240428_100146.jpg
Les Français Élégants. 🇫🇷👌
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
HaBraSöndag! 🤙
1000011526.jpg

Nedanstående framkallar känslan "villhöver", men vem vill vänta till augusti. Puh...
1000011530.jpg

 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tycker Echo/Neutra är galet bra för pengen generellt. Kompisen beställde en Big Moon förra veckan efter att ha känt på min vanliga Averau. Kanske kan jag lura honom att bli KS-are också🙂.
Edit: Inser att det låter reklamigt men jag har ingen koppling till varken märket eller återförsäljare.
Gammalt inlägg men hittade inte mycket om märket här på forumet och ditt inlägg dök upp när jag sökte. Vet du hur Big Moon fungerar? Är det bara att månen på klockan roterar och pilarna visar vad månfasen är? Alltså inte som en traditionell månfas där månen bara syns halvt vid halvmåne eller döljs helt när månen inte syns på himlen osv.?

Är extremt sugen på en vit full lume dial men den finns bara som just Big Moon. Den med gamla konfigurationen av månfasen som jag gillar bättre har varit slutsåld ett tag med vit tavla och är nu borttagen från sidan. Har frågat echo/neutra men får aldrig svar därifrån...

Hade det varit som en traditionell månfas på Big Moon hade jag nog redan beställt en men nu är jag kluven + att 13.5mm låter väldigt tjockt. Här är den blå som jag gillar med med gamla konfigurationen och under det den vita "big moon" Gillar verkligen Cordura-bandet på den vita också.
1000001644.png



1000001880.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Gammalt inlägg men hittade inte mycket om märket här på forumet och ditt inlägg dök upp när jag sökte. Vet du hur Big Moon fungerar? Är det bara att månen på klockan roterar och pilarna visar vad månfasen är? Alltså inte som en traditionell månfas där månen bara syns halvt vid halvmåne eller döljs helt när månen inte syns på himlen osv.?

Är extremt sugen på en vit full lume dial men den finns bara som just Big Moon. Den med gamla konfigurationen av månfasen som jag gillar bättre har varit slutsåld ett tag med vit tavla och är nu borttagen från sidan. Har frågat echo/neutra men får aldrig svar därifrån...

Hade det varit som en traditionell månfas på Big Moon hade jag nog redan beställt en men nu är jag kluven + att 13.5mm låter väldigt tjockt. Här är den blå som jag gillar med med gamla konfigurationen och under det den vita "big moon" Gillar verkligen Cordura-bandet på den vita också.
1000001644.png



1000001880.jpg
Jag har den med Sellita SW200 dvs icke månfas och har ingen erfarenhet av Big Moon men misstänker att det är precis som du skriver. Höjden på 13,5 är inget jag skulle vara rädd för utan tvärt om tycker jag att de sitter bra. Big Moon 1mm högre än med Sellita SW200 dock. Själv sugen på vita Big Moon ska sägas.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag har den med Sellita SW200 dvs icke månfas och har ingen erfarenhet av Big Moon men misstänker att det är precis som du skriver. Höjden på 13,5 är inget jag skulle vara rädd för utan tvärt om tycker jag att de sitter bra. Big Moon 1mm högre än med Sellita SW200 dock. Själv sugen på vita Big Moon ska sägas.
Okej. Har du bilder? :) Skulle gissa att den extra 1mm blir på boettlocket och att månfasen har likadan boett som de utan månfas så lär ju bäras nästan likadant. Jag har väldigt svårt för tjockare klockor men beror på hur det är gjort. Om boettlocket är 1mm tjockare är mindre skillnad än om boetten är det exempelvis.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Okej. Har du bilder? :) Skulle gissa att den extra 1mm blir på boettlocket och att månfasen har likadan boett som de utan månfas så lär ju bäras nästan likadant. Jag har väldigt svårt för tjockare klockor men beror på hur det är gjort. Om boettlocket är 1mm tjockare är mindre skillnad än om boetten är det exempelvis.
Återkommer👍
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Okej. Har du bilder? :) Skulle gissa att den extra 1mm blir på boettlocket och att månfasen har likadan boett som de utan månfas så lär ju bäras nästan likadant. Jag har väldigt svårt för tjockare klockor men beror på hur det är gjort. Om boettlocket är 1mm tjockare är mindre skillnad än om boetten är det exempelvis.
Jag vet inte hur mycket du ser av dessa men men..
20240429_162737 (1).jpg


20240429_162437.jpg

20240429_163756.jpg
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte hur mycket du ser av dessa men men..
20240429_162737 (1).jpg


20240429_162437.jpg

20240429_163756.jpg
Tack. Fortfarande jättenöjd?

Fan kollade runt på deras sida och hittade en till jag vill ha. Någon som kan köpa den då det bara finns ett ex kvar så jag slipper? 😂 Har fan inte råd när jag köpt 5 klockor på väldigt kort tid. Vet inte om jag gillar denna eller Averau bäst. Är just denna special edition jag gillar med BGW9 (jag har svårt för grön lume) även om det knappt är lume på den. Averau har ju BGW9 så där gillar jag alla hehe. Kommer även ha en en majoritet av klockor med vita tavlor om jag skulle köpa denna och en Averau. Innan jag hittade denna hade jag i stort sett bestämt mig för den vita Averau som jag postade tidigare i tråden. Nu hoppas jag denna säljer slut snart så jag slipper vela haha.

En liten detalj jag gillar orimligt mycket på denna är hur "Swiss made" är skrivet nästan i mitten och inte längre ner som det brukar.

Jag brukar gilla rena tavlor utan massa text och annat. Men det är något med echo/neutras design jag verkligen gillar.
1000001932.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tack. Fortfarande jättenöjd?

Fan kollade runt på deras sida och hittade en till jag vill ha. Någon som kan köpa den då det bara finns ett ex kvar så jag slipper? 😂 Har fan inte råd när jag köpt 5 klockor på väldigt kort tid. Vet inte om jag gillar denna eller Averau bäst. Är just denna special edition jag gillar med BGW9 (jag har svårt för grön lume) även om det knappt är lume på den. Averau har ju BGW9 så där gillar jag alla hehe. Kommer även ha en en majoritet av klockor med vita tavlor om jag skulle köpa denna och en Averau. Innan jag hittade denna hade jag i stort sett bestämt mig för den vita Averau som jag postade tidigare i tråden. Nu hoppas jag denna säljer slut snart så jag slipper vela haha.

En liten detalj jag gillar orimligt mycket på denna är hur "Swiss made" är skrivet nästan i mitten och inte längre ner som det brukar.

Jag brukar gilla rena tavlor utan massa text och annat. Men det är något med echo/neutras design jag verkligen gillar.
1000001932.jpg
Gillar den fortfarande. En sommarklocka för mig och en given partner på just sommarsemestern. Nu har Sinn EZM 13.1 dödat allt intresse för annat sedan några månader tillbaka.
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Någon som känner till Maggi Officine, Hand Made in Italy? Om inte så kanske formspråket skvallrar lite om dess släktskap, någon som törs gissa utan att tjuvkika här under :D



Tycker dom har en hel del skoj och denna är helt klart min favorit!

59A4048.png



Här kommer ett axplock av en del ur deras sortiment

Guardian_3.png
M1-BRONZO_2.png
thumbnail_RAW_9722.png
59A3968.png

Om inte första klockan är lik en skvalle får jag nog äta upp min klocksamling 🤔
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Fixat så det kommer stå rätt datum imorgon. Man kanske skulle köpa sig en perpetual calendar? 🤔😅
1000001939.jpg

Köpt mig typ min femte F-91W. Denna ska moddas. Priserna har verkligen skenat iväg på dessa. Över 100% prishöjning på bara 2-3år. Därför blir det nudlar till middag 😭
1000001934.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Någon som känner till Maggi Officine, Hand Made in Italy? Om inte så kanske formspråket skvallrar lite om dess släktskap, någon som törs gissa utan att tjuvkika här under :D



Tycker dom har en hel del skoj och denna är helt klart min favorit!

59A4048.png



Här kommer ett axplock av en del ur deras sortiment

Guardian_3.png
M1-BRONZO_2.png
thumbnail_RAW_9722.png
59A3968.png
7253712_001.jpg

Det går ju bara inte att frigöra sig från det mer kända varumärket.
 
Topp