• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bergets

Panerai
idag kom den :)
Tickande med rätt tid och datum ur förpackningen ;)

IMG_0534.JPG
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse :)
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.

Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande :) ping @LoveL eftersom du visade intresse.

Finns ett PM bort för frågor osv.
PSX_20201202_100116.jpg
PSX_20201216_092113.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse :)
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.

Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande :) ping @LoveL eftersom du visade intresse.

Finns ett PM bort för frågor osv.
PSX_20201202_100116.jpg
PSX_20201216_092113.jpg
Ohhh! Läcker bild!
 

Weberg

Audemars
Jag körde Geckota länk på min gamla alpinist och jag var nöjd med kvalitén. Man fick massera ändlänkarna en del för att dom skulle passa dock.

IMG_20200214_113611.jpg
"Massera ändlänkar".... Mm
Absolut så är det. Stabilt verk men tyvärr så överröstar ljudet mig när jag pratar och det har jag svårt för tyvärr 😂. Har haft ett par som har låtit som rena tröskverken.

Har du inte haft en Oysterquartz så har du aldrig upplevt riktig ljudnivå 😅

Screenshot_20201229_190124.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse :)
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.

Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande :) ping @LoveL eftersom du visade intresse.

Finns ett PM bort för frågor osv.
PSX_20201202_100116.jpg
PSX_20201216_092113.jpg

Dödskalleklockan har onekligen sin charm! Är det graverat brons på sidorna? 🤓
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Snyggt. Vad använder du när du fixar end bitarna så bra?

Tack!
I detta fallet stämmer radien hyfsat så jag har inte filat något. I brist på en bra tång med släta käftar brukar jag använda en liten skiftnyckel (är det 00a de kallas? 🤔) och vid behov vaddera med eltejp innan jag bänder. Här satt bandstiften ganska högt upp så jag började med att böja ut öronen som sitter på undersidan för att sedan pressa till dom när jag fått den på plats med bandstift. Själva framsidan masserade jag med hantagsänden av en tandborste i plast tills jag var nöjd med hur den följde bandhornen.

20201229_185241.jpg


🙂

Edit: Och anledningen till att det står 21mm på de små mellanbitarna är att de från början var raka ändlänkar som jag kapade/filade till.
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
😘

Men för att inte vara helt OT, låter Osterquartz som f*n? Min Rolexologi är tyvärr väldigt bristfällig så jag vet inte om Rolex uppdaterade urverken i Oysterquartz över tid.
Alltså, det är ju kanske det den är mest känd för. Den är ju batteridriven så den TICKAR verkligen. Men det störde aldrig mig. Möjligen bara om jag la den plant på sängbordet när jag ville ha tyst och sova. Men det är inget man tänker på när man bär den. En del tycker att det är mysigt och jag tillhörde nog den gruppen 😊
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Alltså, det är ju kanske det den är mest känd för. Den är ju batteridriven så den TICKAR verkligen. Men det störde aldrig mig. Möjligen bara om jag la den plant på sängbordet när jag ville ha tyst och sova. Men det är inget man tänker på när man bär den. En del tycker att det är mysigt och jag tillhörde nog den gruppen 😊

Jag tycker Oysterquartz ser riktigt häftiga ut. Provade en på Kaplans för typ fem år sedan. Ångrar nu att jag inte köpte den 😭
 
Topp