• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner 16613

AMG63

Cartier
Ibland går det fort :).
Kanon fina klockor, har en likadan..
Den ser väldigt komplett ut..
Känns bara spontant att den är lite för högt prissatt..
Det finns de som har super koll på priserna här inne, hoppas de ser detta o återkopplar.
:)
 

stabil

Cartier
9 år gammal och står inget om service i annons, så räkna 6-7 tusen till inom snar framtid. Riktigt ovärt köp ifall du frågar mig.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
stämmer in i kören om att priset låter lite högt. Tycker nog att det rimligt någonstans mellan 60-65kr. Den är antagligen polerad 2 gånger, om säljaren polerade den 09 så gjorde hem det säkert igen vid service. Tittar man på dom 3 st som har sålts här på KS med årtal 04-07 så har dom legat mellan 57-65
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor

Kaptenen112

Breitling
Väldigt olika.
Min tanke är att låsa pengarna på något jag ändå kan nyttja lite och sälja inom loppet av 1 år. Jag får den för 72k så tanken är att inom senast året släppa den för samma pris.
 

Kaptenen112

Breitling
Bilder
 

Bilagor

  • IMG_0122.PNG
    IMG_0122.PNG
    158.1 KB · Visningar: 198
  • IMG_0123.PNG
    IMG_0123.PNG
    241.6 KB · Visningar: 206
  • IMG_0124.PNG
    IMG_0124.PNG
    241 KB · Visningar: 201

Admm

KS Explorers Club
Om dina intentioner är att köpa klockan för att låsa pengar i något du gillar som du sedan hade tänkt släppa iväg inom snar framtid råder jag dig att avstå från klockan eller få ner priset några lappar :) 72k lär du nog inte få via KS, och blocket är ett rent helvete att sälja via, men det är ditt val!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
05525748-9989-41E0-A771-C14C6F89E442.jpeg
Hoppas att du inte har gått så långt i processen att du inte kan skjuta ut dig ur dealen (med tanke på att du har börjat pruta ner priset...)

Sök här på tidigare 16613 försäljningar, låter dyrt och krockar nog med dina framtidsplaner.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Dem har väl likt de flesta rolexmodeller börjat stiga :) sett flertalet däromkring prismässigt. 75k alltså.
Detta är ju dessutom en 08a.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som sagt, priset är högt. Det andra jag funderar på är om det är så smart att du gör en sådan affär med någon randomblocketsäljare, du verkar inte ha jättebra koll så mitt tips i all välmening nu när du hittat hit är att avstå affären på blocket. Häng här lite, lär dig mer och jag kan garantera att om den är just den modellen du vill ha så kommer en dyka upp här, förr eller senare. Du kan då ställa frågor och ta hjälp av medlemmarna, även lättare kolla upp säljaren osv. Det ökar din trygghet vid affär.
 
Som sagt, priset är högt. Det andra jag funderar på är om det är så smart att du gör en sådan affär med någon randomblocketsäljare, du verkar inte ha jättebra koll så mitt tips i all välmening nu när du hittat hit är att avstå affären på blocket. Häng här lite, lär dig mer och jag kan garantera att om den är just den modellen du vill ha så kommer en dyka upp här, förr eller senare. Du kan då ställa frågor och ta hjälp av medlemmarna, även lättare kolla upp säljaren osv. Det ökar din trygghet vid affär.
Lyssna på @Compiss , det är en mycket klok man. Och som sagt så känns priset väl tilltaget.
 

Mauritz

Rolex
Som sagt, priset är högt. Det andra jag funderar på är om det är så smart att du gör en sådan affär med någon randomblocketsäljare, du verkar inte ha jättebra koll så mitt tips i all välmening nu när du hittat hit är att avstå affären på blocket. Häng här lite, lär dig mer och jag kan garantera att om den är just den modellen du vill ha så kommer en dyka upp här, förr eller senare. Du kan då ställa frågor och ta hjälp av medlemmarna, även lättare kolla upp säljaren osv. Det ökar din trygghet vid affär.
@Kaptenen112 lyssna på @Compiss han vet vad han snackar om.
Mitt tips är detsamma hoppa blocket och håll ögonen öppna här istället där du kan få svar på alla möjliga och omöjliga frågor. Lycka till..
 

Bolio

Panerai
Lite högt pris. Är det en M-modell kan du ändå vara nått på spåren men inte så snart som om ett år. Den är den gamla modellen men har ändå ROLEX i inner ringen. Tror Rolex hade det så under endast ett år. Året efter var det sub C.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att din plan är vettig men för att genomföra den så bör du hitta en klocka som ligger lite mer rätt till rent prismässigt som folk skriver längre upp.
Det är en bred marknad på blocket medan risken att köpa grisen i säcken är betydligt större där.

På KS är det (oftast) i de flesta fall inget hassel och folk är rädda om sitt namn på ett helt annat vilket i sin tur bidrar till att folk inte säljer på dig något kefft.
Med det sagt - Låt inte ivern ta över, tänk långsiktigt hur tråkigt det än är ;)
Lycka till.
 
Topp