• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

masseeh

Omega
2-Faktor
IMG_8830.jpeg


Då fastnade jag också av en slump, alla modellerna fanns inne i butik. Hittills är känslan att det är en rolig leksak!
 

Johanw

Cartier
Efter ett års väntan var det betydligt enklare i NYC. Förra gången fanns ingen trots tre dagars jakt i alla 5 butiker. Nu räckte det med 2 besök. 5:th hade alla utom Neptune & Mercury. Times Square hade Mercury så tog den. ”you’re in luck”, visst 🙄
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
Var en sväng till Wien. Råkade gå förbi en Swatch-butik helt oplanerat.
Blev ett spontanköp då de hade Mercuryn inne i butik. Kändes väldigt billig på originalbandet men på ett corduraband som jag råkade ha liggandes så gör den sig riktigt bra. Känslan är ju onekligen ”billig” när man håller i den men ser snygg ut på handleden 🙂
 

Bilagor

  • 71B2A1A7-2F6A-40D0-A299-E9CB28F77F12.jpeg
    71B2A1A7-2F6A-40D0-A299-E9CB28F77F12.jpeg
    460.6 KB · Visningar: 41

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har aldrig haft nån men är nyfiken på dem. Vad är rimligt att betala för en Mercury eller Moon tycker ni? På chrono24 verkar vara prisanarki det jag sett.
 

wilson5

Omega
Var en sväng till Wien. Råkade gå förbi en Swatch-butik helt oplanerat.
Blev ett spontanköp då de hade Mercuryn inne i butik. Kändes väldigt billig på originalbandet men på ett corduraband som jag råkade ha liggandes så gör den sig riktigt bra. Känslan är ju onekligen ”billig” när man håller i den men ser snygg ut på handleden 🙂
Vad ligger omega x swatch på i pris i butik nu? Eller varierar de beroende på modell?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag tre band att välja på till min framtida Saturn (tänker att hajpen snart är över så att man kan hugga ett ex billigt🤔). Fick hem ett Lunar och ett Space Bound från Zuludiver. Verkar vara trevliga!🙂 Det tredje bandet hittade jag på Etsy för ett tag sen.
20231125_104242.jpg
 

Enlundgren

Cartier
Nu har jag tre band att välja på till min framtida Saturn (tänker att hajpen snart är över så att man kan hugga ett ex billigt🤔). Fick hem ett Lunar och ett Space Bound från Zuludiver. Verkar vara trevliga!🙂 Det tredje bandet hittade jag på Etsy för ett tag sen.
20231125_104242.jpg
Fler som gör som jag 😄 laddar med band och väntar på att plastklockan ska glömmas bort, då blir det en Neptune 🥳
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Tycker det är svårt att hänga med i prisbilden just nu... Vad är rimlig prisbild för Moon och Mercury? Funderar på att sälja en av mina, båda är i 99% nyskick, använda någon enstaka gång.
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Har spenderat hela sommaren med min moonswatch, badat i både insjö, pool och hav, inga problem what so ever.
Igår kväll råkade jag få med mig klockan in i duschen, inget konstigt, det ska den ju tåla. Men icke.
Kronan på plats och även batteriluckan stängd ordentligt, men ändå fukt invändigt när jag tog på den i morse. Någon mer än jag som varit utför detta?
IMG_1683.jpg
 
Topp