• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

NRE

Vacheron
2-Faktor
all-of-us-watching-zach-wilson-last-night-v0-bfh6gzgpxsrb1.jpg
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Habegär! Hade redan bestämt att sommarens klocka måste vara vit, gärna plast och köpte därför en (vanlig) Swatch Här på KS.
Men det är den här man vill åt nu.
 

Omegasaurus

Breitling
Tyvärr inte jättebra ljus ute idag, så blir lite halvdassig färgåtergivning...
Det trefärgade bandet från Zuludiver funkar bra och kommer nog att användas lite då och då. Möjligt att jag försöker färga det försiktigt för att göra det aningen mörkare.
Läder (som jag fick med klockan när jag köpte den) var inte nåt för mig.
Det grönaktiga tvåfärgade var helt OK, tyvärr för kort för mig.
Brunt tropic var helt klart vinnaren här. Bekvämt, snyggt och passar fantastiskt fint till klockan!🏆
20240210_102312.jpg
20240210_101455.jpg
20240210_101904.jpg
20240210_100903+.jpg
20240210_101014+.jpg
Wow, läckra bilder. Riktigt schyssta band du fixat.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hur gick det för kollegan, fick han köpa någon?
Japp, han fick tag i en. Var tydligen nummer 17 i kön och de hade enligt honom 25-30 stycken till försäljning idag. Måste säga att jag gillar den - även om månfasen är den minsta jag någonsin sett, och mer eller mindre omöjlig att avläsa. Får nog bli ett köp när det är möjligt utan att behöva stå 6 timmar i kö.
 

Omegasaurus

Breitling
Nån som har koll var man kan lämna in sin moonswatch i Stockholm för garantiärende? På swatchs webbsida hänvisar de mig till visby...
 

kotodx

Omega
Fått rådille på nya Moonswatch Snoopy. Älskar månfas, vitt på vitt och det känns som en perfekt sommarklocka. Som vanligt har jag ingen möjlighet att skaffa en via butik då man bor i Götet så får leva på andrahandsmarknaden. Ser några ute till salu nu runt 7tkr men tycker det är lite saftigt. Nu är hypen hög på just den så man kanske ska vänta tills marknaden mättats lite. Vad jag förstått ska den inte vara en limiterad utgåva utan ingå i den permanenta kollektionen. Ni som har hängt med mer i svängarna, hur lång tid tror ni det tar för den att komma ner mot 4-5tkr i pris? Idag går ju samtliga modeller förutom Neptune att hitta runt butikspris.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Så två år sen release. Tror vi att dom kommer släppas nån gång online? Köpte Moon men flippade den ganska direkt till en jobbarkompis. Men den nya vita Snoopy har ju väckt ett habegär.
 

RandyMarsh

Cartier
2-Faktor
Så två år sen release. Tror vi att dom kommer släppas nån gång online? Köpte Moon men flippade den ganska direkt till en jobbarkompis. Men den nya vita Snoopy har ju väckt ett habegär.
Känns tveksamt så länge de kan ha köer utanför varje butik när de släpper en ny färg/variant…men vi som är swatchbutiklösa svenskar kan ju hoppas 😊
 

KlockC

Omega
Stod som nummer fyra i kön i Köpenhamn, alldeles för lång väntan men är ändå glad att jag gjorde de😆
Fasen vad trevlig den var på!! Varit dödstrött på min Pluto ett tag nu och bara himlat med ögonen senaste släppen… tills nu!! De lyckades tvåla dit en igen till slut… hatten av antar jag😅
 

kotodx

Omega
Är det 1/10 sek som månfasen ersätter på nya? Ursäktar om det är en dum fråga, inte haft någon moonswatch förr.
 
Topp