• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Kanske har tagits upp tidigare i tråden, men är det någon som vet vad bokstaven U står för under order RESIST?
Har sett att vissa har JAPAN U också. Min har bara U men på baksidan står det Made in Japan.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Andra gången jag en i min ägo. Den här gå gången i rosa med jelly-band, den tuffaste färgsättningen av de alla.
20220124_134254.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Har under en tid velat ha band-adaptrar till min F-91W likt de som finns tillgängliga för G-Shocks, men det har bara funnits 3d-printade alternativ. När jag av en ren slump tittade efter det igen för ett tag sedan såg jag att Jays and Kays hade släppt adapters till just denna modellen! Så jag slog till och idag kom de äntligen!

FAE9B176-B4FA-43B7-90DC-745F7C80D6DF.jpeg


Adaptrarna låter en att använda band på 20 mm och är gjorda av metall. De känns väldigt solida och av bra kvalitet. Passformen helt perfekt. Har tidigare testat att ha ett 18 mm nato direkt på klockan, men gillade inte riktigt det då bandet satt fast pga det lilla utrymmet mellan boett och bandstiften.

Har tänkt att det vore kul att testa F-91W tillsammans med ett elastiskt band från Nick Mankey Designs (det skönaste bandet jag har) och att den kombon troligen skulle resultera i världens bekvämaste klocka. Och visst hade jag rätt!

Adaptrarna bredvid min F-91W:

C16D0B0A-A6F0-465E-8891-17990C99A346.jpeg


Klockan på ett Phoenix nato:

29E41BAC-4507-43CD-871D-B2A523DB1C97.jpeg


Slutligen min favoritkombo, Hook Strap från Nick Mankey Designs (https://nickmankeydesigns.com/hook-straps):

0F4DE665-FC57-48FB-AC4F-DE24198E2BCE.jpeg


Adaptrarna finns att köpa från Jay and Kays på ebay om någon är sugen: https://www.ebay.com/itm/275136603073?hash=item400f6b63c1:g:cF0AAOSwUdFh7wlJ. Tyvärr endast från USA.
 
Senast ändrad:
Har under en tid velat ha band-adaptrar till min F-91W likt de som finns tillgängliga för G-Shocks, men det har bara funnits 3d-printade alternativ. När jag av en ren slump tittade efter det igen för ett tag sedan såg jag att Jays and Kays hade släppt adapters till just denna modellen! Så jag slog till och idag kom de äntligen!
...
Tack för tipset - beställde denna med.
Leverans runt början av maj...
 
Topp