• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

hejsam

Patek
2-Faktor
Omega 2782 med två tons våffeltavla på 7077 länk
7F69FEC5-6669-4A6D-9D34-27456B024D7F.jpeg
5D1F54F4-DB5B-4B74-BE19-2366602C602B.jpeg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Någon som känner till om man kan ta reda på vilka visare som var orginal till en pre bond? Antar att man kan få svar om man skickar till Omega men om man inte har servicebehov känns det onödigt.
20230518_150913.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Någon som känner till om man kan ta reda på vilka visare som var orginal till en pre bond? Antar att man kan få svar om man skickar till Omega men om man inte har servicebehov känns det onödigt.
20230518_150913.jpg
Nja tror kanske inte Omega har koll på det men man vet ju aldrig. Jag förknippar Mercedes visarna med de tidiga som har ett säkerhetslås på spännet och kantigare krona.
IMG_3473.jpeg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad jag egentligen tycker om C-Shape, men dessa tavlor har jag alltid tyckt var riktigt balla.
Ännu lite bättre effekt i den guldfärgade (och så klart ännu bättre i de som inte bara är "färgade").

IMG_5238.jpg



IMG_5240.jpg
Tavlan är supersnygg på din och OM-varianten är högsta klass! Har haft några C-shape inklusive OM, men de får alltid vandra vidare. Perfekta att fota och på vissa handleder, men inte på min!
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Vet inte vad jag egentligen tycker om C-Shape, men dessa tavlor har jag alltid tyckt var riktigt balla.
Ännu lite bättre effekt i den guldfärgade (och så klart ännu bättre i de som inte bara är "färgade").

IMG_5238.jpg



IMG_5240.jpg
Skitsnygg!

Har av någon anledning alltid haft svårt för c-shape tidigare då jag gillat 50-60 talarna mer. Men kom över en för ett par år sen och gillade den verkligen, tycker det var intressant hur jag ständigt såg designen i nya vinklar, något som verkligen inte kommer fram på bilder.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
bild vid köp vs efter glaspolering & rengöring..
Någon här som vet ifall det är originalbandet som sitter på eller ej? Jag har sett några orörda "byrolådsfynd"-exemplar på auktion där flera haft detta bandet, alla med originalspänne. Bandet har inga omega-signeringar. Stort tack på förhand 😄
IMG_5403.jpeg
IMG_5200.jpeg
IMG_5196.jpeg IMG_5192.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
bild vid köp vs efter glaspolering & rengöring..
Någon här som vet ifall det är originalbandet som sitter på eller ej? Jag har sett några orörda "byrolådsfynd"-exemplar på auktion där flera haft detta bandet, alla med originalspänne. Bandet har inga omega-signeringar. Stort tack på förhand 😄
IMG_5403.jpeg
IMG_5200.jpeg
IMG_5196.jpeg IMG_5192.jpeg
Ser onekligen ut som Corfam. Hade ett sådant originalband Omegamärkt på en omega jag köpte. Omegatexten släppte rätt fort. Hade ingen bra bild, men är det nedan.
image-jpg.133455
 
Topp