• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En riktig favorit med härligt mörkgrön tavla, coin bezel c-shape case. Synd bara att den inte tickar alls :( Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och lämna in på service. Lämnar allt till Tidlösa och är barnsligt nöjd, men på "billigare" klockor blir det ändå en avvägning.

IMG_20210821_084130.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En riktig favorit med härligt mörkgrön tavla, coin bezel c-shape case. Synd bara att den inte tickar alls :( Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och lämna in på service. Lämnar allt till Tidlösa och är barnsligt nöjd, men på "billigare" klockor blir det ändå en avvägning.

IMG_20210821_084130.jpg

Prisa gudarna, det är f-n ett mirakel! Den har alltså varit på förbesiktning hos en uris, jag har öppnat och petat lite här och där, skakat och knackat kanske hundra gånger. Men NU, helt plötsligt hoppar den igång 🌞

EDIT: Och där stannade den igen :( Stannar exakt vid 12 så frågan är om det är något enkelt och något som ligger emot. Undrar om Farfars Klocka tar sig an den här typen av klockor. Får ringa och fråga på måndag.

monophy.gif
 
Senast ändrad:

ittam

Audemars
Prisa gudarna, det är f-n ett mirakel! Den har alltså varit på förbesiktning hos en uris, jag har öppnat och petat lite här och där, skakat och knackat kanske hundra gånger. Men NU, helt plötsligt hoppar den igång 🌞

EDIT: Och där stannade den igen :( Stannar exakt vid 12 så frågan är om det är något enkelt och något som ligger emot. Undrar om Farfars Klocka tar sig an den här typen av klockor. Får ringa och fråga på måndag.

monophy.gif
Kan det vara så enkelt att sekundvisaren fastnar på tolvans index?
 

MOL

Cartier
Sökte ett 21.7 till ett projekt och frågade en IG profil för 2 år sen som servade ett…tyvärr tingat den gången…igår skickade han länken till ett projekt på ebay och idag klickades den hem. Har fin tavla och case i lådan. Grymt hur vissa i denna hobby hjälper, man kan bara bli glad
9DFA1DE6-7AD3-47AB-AAA3-5DF442BC966C.jpeg
 

ittam

Audemars
Sökte ett 21.7 till ett projekt och frågade en IG profil för 2 år sen som servade ett…tyvärr tingat den gången…igår skickade han länken till ett projekt på ebay och idag klickades den hem. Har fin tavla och case i lådan. Grymt hur vissa i denna hobby hjälper, man kan bara bli glad
9DFA1DE6-7AD3-47AB-AAA3-5DF442BC966C.jpeg
Vilken tillfällighet att två antimag med 21.7 verk postas efter varandra! :)
Och som du skriver, man blir bara glad när sådant händer.
 

Fluve

Cartier
Sitter o funderar lite på om jag vill serva den här gamla godingen, men vart vänder jag mig i sådana fall?

Bor i Tidaholm och vet inte riktigt ifall det finns någon urmakare som kan tvätta o serva verket i närheten. Tänker att det finns fler personer här på forumet som kanske har koll på sådan info?
 

Bilagor

  • DSC_0201.JPG
    DSC_0201.JPG
    278.6 KB · Visningar: 16

ittam

Audemars
Sitter o funderar lite på om jag vill serva den här gamla godingen, men vart vänder jag mig i sådana fall?

Bor i Tidaholm och vet inte riktigt ifall det finns någon urmakare som kan tvätta o serva verket i närheten. Tänker att det finns fler personer här på forumet som kanske har koll på sådan info?
Ingen hjälp härifrån tyvärr, men vilken fantastisk klocka!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Vet inte om man sysslar med Heads-up i denna tråden.
Lyncha mig gärna om jag bryter någon trådregel...
Måste medge att jag inte hänger här i normala fall.
Borde kanske det, verkar vara trevligt :)

Har i alla fall en gammal sliten 31 mm Antimagnetique från 41 (om jag tyder serienummret korrekt) jag inte har någon användning av som jag aldrig kommer lägga ut på K&S.
Den går, fast inte bra och skickat i övrigt syns väl på bilderna.
Om någon Tissot entusiast vill ta över den för en rimlig peng, skicka pm




Du bryter mot trådregel, försäljning ska ske via annons. Du kan ju lika gärna kopiera det du skrev här och skapa en annons :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Du bryter mot trådregel, försäljning ska ske via annons. Du kan ju lika gärna kopiera det du skrev här och skapa en annons :)

Ok, plockar bort det.
Lite synd tycker jag.
Jag uppskattar heads-up i märkestrådar mycket och det är rätt så vanligt förekommande. Ett bra sett att få tips om intressanta objekt utan att tråla k&s hela tiden.

Kompanserar med dagsfärsk bild på Seastar Navigator

20211107_095740.jpg
 
Topp