• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

laketwig

Patek
2-Faktor
Inte en serie men väl värd att titta på.
Bowie 2023-12-30.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Justified! Jag och sambon blev precis färdiga med den, och det var mer eller mindre riktigt underhållande genom 7 säsonger!
Lite trögstartad och nåt segare avsnitt här och där, men överlag väldigt hög lägstanivå. Och dessutom ett riktigt bra "karaktärsgalleri"

Finns även en uppföljare.

 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Justified! Jag och sambon blev precis färdiga med den, och det var mer eller mindre riktigt underhållande genom 7 säsonger!
Lite trögstartad och nåt segare avsnitt här och där, men överlag väldigt hög lägstanivå. Och dessutom ett riktigt bra "karaktärsgalleri"

Snart klar med första säsongen. Trodde inte jag skulle gilla den först men den är riktigt skön. Det är något speciellt med serier och karaktärer från "Södern".
 

Måberg

Panerai
Snart klar med första säsongen. Trodde inte jag skulle gilla den först men den är riktigt skön. Det är något speciellt med serier och karaktärer från "Södern".
Samma här! Jag och sambon "hittade" den utan att ha läst något om den innan, och hon ville se den. Jag var inte lika lockad. Men efter ett par avsnitt var man fast!
Boyd måste vara bland de bästa tv-skurkarna!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Just kollat på det första avsnittet av den här. Om ni som jag gillade Mord i Paradiset kommer ni precis som jag att gilla den här, där första avsnittet av sex gick idag på TV4.
TV4 2024-01-23.jpg
 

Snerax

Omega
2-Faktor
Masters of the Air på Apple tv får helt klart godkänt.
Tycker rent allmänt att Apple tv+ har varit en av de bättre streamingtjänsterna senaste tiden, många kvalitativa serier som kommit.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
För mig en besvikelse. Jfr band of brothers så är den inte i närheten att intressera mig på samma sätt. Tekniskt bra dock.

Samma.
Tycker att det är en habil teveserie i stort, men just hela uppbyggnaden med ”andliga uppföljaren till…” och ”Steven Spielberg och Tom Hanks” sen nåt år tillbaka gör att det ändå blir lite av en besvikelse.
Men visst, Band of Brothers är ju typ en topp 3-serie så det är ju lite tuff att jämföra. Tycker dock att den släpar lite efter ”The Pacific” också.
 
Topp