• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

Chillzz

Omega
Tjena! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av just Beijing, men om det är någorlunda likt Shanghai exempelvis så kan du hitta Rolexbutiker, IWC-butiker, PP-butiker lite varstans i finansdustrikten. Men vintage har jag inte sett. Det verkar som om gammalt ses som fult, det ska vara purfärskt för att visa upp sin status i det landet.

Kanske inte så mycket till hjälp tyvärr, men hittar du något bra där så får du gärna meddela!

Kom hem för ca tre veckor sedan och efter drygt en månad i dels Peking men även Xi’an så är kinesernas intresse för vintage klockor i princip obefintligt.
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Kom hem för ca tre veckor sedan och efter drygt en månad i dels Peking men även Xi’an så är kinesernas intresse för vintage klockor i princip obefintligt.
Som jag misstänkte då. Där ska allt vara nytt. Gärna mycket guld med drakar på. :)

I Centraleuropa hittar man en del vintage. Hittade senast en butik som hade montern full med gamla omegor och IWCs. Ska nog besöka den butiken om nån vecka för att få en uppfattning om pris.
 

Rulle

Audemars
sålde 6 vintage klockor till Krognos urmakeri i Köpenhamn idag
dock gjordes affären upp på svenskmark eftersom jörgen krognos, ägarn har svensk släkt i både malmö och Småland.

fick ett otroligt bra pris utan att behöva trycka på och vara jobbig

lätt att sälja till och pga den dåliga svenska kronan så kan han erbjuda riktigt bra betalt.

stort plus!!!!
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Hej,
Fick fråga av en kollega som fyller 50 snart: Vilken är den bästa vintagebutiken i London om jag vill köpa en vintage Patek?

Någon som vet?
 

Erik83

Cartier
Nån som har koll på vintageklockor i Rom förutom Watches in Rome? Åker till Rom på fredag, och det vore ju kul att kika lite :)

Frågan har ställts här i tråden tidigar, men inget svar har kommit hittills.
 

Johanstrand

Breitling
Krognos urmakeri kan starkt rekommenderas. Väldigt tillmötesgående och trevliga att ha göra med.
Var över till Köpenhamn för att träffa lite släkt och var enormt överraskad hos Krognos! +++
 

Rulle

Audemars
Krognos urmakeri kan starkt rekommenderas. Väldigt tillmötesgående och trevliga att ha göra med.
Var över till Köpenhamn för att träffa lite släkt och var enormt överraskad hos Krognos! +++
har sålt till honom!
jätte trevlig och fixk riktigt bra betalt med

rekomenderar starkt nu när kronan är kass med om man ska sälja men att köpa e jag tveksamtill pga kursen
 

Johanstrand

Breitling
Trevligt!
Jo men visst är det så som du beskriver det!
Men som jag skrev över att jag var mycket överraskad var mycket för att oftast så brukar de att försöka köpa in så billigt det bara kan, och sälja dyrare sedan men jag tyckte de körde helt med öppna kort och var rakryggad och ärlig.
Härligt att även höra från andra att de är bra
Ha en fin dag!
 

Valdemar25

Cartier
Kul vintage butik i China Town, Bangkok!
F6D2231E-28A9-4736-806B-AA861F39A7BF.jpeg
3C84CD4D-F6F8-4A3D-9E2B-DD0E11617B95.jpeg
 

errare

Cartier
Ska se om jag kan ta lite foton från någon vintagebutik i Amsterdam, verkar finnas några trevliga. Men om någon har ett tips på någon så lyssnar jag gärna! :snaphappy:
 

Emil4

Cartier
IMG_20200302_123955.jpg
Traskade förbi lilla butiken på flemminggatan som har lite vintageur bland massa kristaller och konstiga smycken, dock var prisbilden lite väl i överkant för att jag skulle plocka med mig något.
IMG_20200302_123955.jpg
 

Sundet11

Breitling
Finns en pantbank mellan centralen och stora torg i Malmö där jag hittat mig några riktigt bra fynd.
 
Senast ändrad:

thomas.n

Breitling
Jag tänkte försöka sälja en gammal Rolex 5513. Jag håller till i Småland men är i Malmö ett par ggr i månaden. Jag skulle vilja ha tips på någon handlare i närheten av Malmö som man kan göra en face to face deal med?
 

Kap

Breitling
Re: Sv: Tips på vintagebutiker IRL


Har varit inne på en av dessa, den som ligger ett par trappsteg ned. Har en hel fina gamla ur, men sviiiiiindyrt som bara fan. Synd!
Ska kolla in de andra vid Mariaplan, tackar för tipsen.
De i Järntorget har skitfina klockor men dyra som du nämnde. De på Mariaplan (gammlatiders och marjaplans ur) har mycket bättre pris. Jag har varit inne hos de ett par gånger men aldrig hittat några wow klockor. Värt att kolla kanske du hittar nåt som passar dig.
 
Marcels, i Kronhusbodarna i Göteborg, har en del vintage i butik (säljer också på C24), ganska mycket Omega bl.a. "Höga" priser, men är ju andra omkostnader än de som kör enbart på nätet så klart. Fixar också service, värdering osv. Har gjort lite små affärer med dem och har inget att anmärka på.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Marcels, i Kronhusbodarna i Göteborg, har en del vintage i butik (säljer också på C24), ganska mycket Omega bl.a. "Höga" priser, men är ju andra omkostnader än de som kör enbart på nätet så klart. Fixar också service, värdering osv. Har gjort lite små affärer med dem och har inget att anmärka på.

 
Topp