• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd 20.000

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Det här är tråd nr 20.000, om det blev rätt. Således - vilken är enligt dig bästa tråden hittills? Posta gärna läsvärda trådar som man kan ha missat.

Screen Shot 2014-02-26 at 00.05.01.png
 

Wi

NLA
2-Faktor
blev fel va..nästa tråd som skapas är tråd 20000

edit. eller så blev mitt KS uppdaterat lite sent
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det finns fantastiska trådar med bilder på vackra ur, kunskapstrådar som är helt ljuvliga och kul trådar i allmänhet.

Hur kan ni då tycka att den enda med fokus på en fejkklocka är den mest läsvärda?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det finns fantastiska trådar med bilder på vackra ur, kunskapstrådar som är helt ljuvliga och kul trådar i allmänhet.

Hur kan ni då tycka att den enda med fokus på en fejkklocka är den mest läsvärda?


För att just den är en kunskapstråd om ett, i sitt original, vackert ur.
Den fick nog en hel del läsare att uppmärksamma de detaljer som framhäver en äkta Rolex.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
För att just den är en kunskapstråd om ett, i sitt original, vackert ur.
Det fick nog en hel del läsare att uppmärksamma de detaljer som framhäver en äkta Rolex.
Point taken. :)
Dock tycker jag nog att det finns bättre trådar än den som rör Rolex detaljer, modellspecifikationer etc. Bl a i recensionsdelen.

Och oavsett om "fejktråden" fick en intressant vändning ser jag inte att den informationsmässigt kan konkurrera med trådar där China och Undersköterskan diskuterar urverk, Fixoflex inlägg och fantastiska kunskapsnörderi kring ryska klockor, Aurums tavelkunskaper m fl... :)
Om vi nu skulle ta det mest läsvärda.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Point taken. :)
Dock tycker jag nog att det finns bättre trådar än den som rör Rolex detaljer, modellspecifikationer etc. Bl a i recensionsdelen.

Och oavsett om "fejktråden" fick en intressant vändning ser jag inte att den informationsmässigt kan konkurrera med trådar där China och Undersköterskan diskuterar urverk, Fixoflex inlägg och fantastiska kunskapsnörderi kring ryska klockor, Aurums tavelkunskaper m fl... :)
Om vi nu skulle ta det mest läsvärda.


Jo förvisso, det håller jag med om. Saknar verkligen diskussionerna om urverk och allmänt tekniskt nörderi.
Mer sånt! En diskussion om Rolex 3135 och Omega 8500 eller Rolex 4130 och Omega 9300 och Breitling B01 kanske? :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det finns fantastiska trådar med bilder på vackra ur, kunskapstrådar som är helt ljuvliga och kul trådar i allmänhet.

Hur kan ni då tycka att den enda med fokus på en fejkklocka är den mest läsvärda?

För att den med brutal tydlighet visar hur lätt det är att bli lurad, inte minst i en situation där man vill tro på något.

Trådar av typen "såhär känner du igen X" är naturligtvis mer läsvärda ur ett informationsperspektiv, men som ögonöppnare är ovan nämnda tråd oslagbar... (Tycker jag)
 

JiiWe

Cartier
För att den med brutal tydlighet visar hur lätt det är att bli lurad, inte minst i en situation där man vill tro på något.

Trådar av typen "såhär känner du igen X" är naturligtvis mer läsvärda ur ett informationsperspektiv, men som ögonöppnare är ovan nämnda tråd oslagbar... (Tycker jag)

Länk till tråden? Vill läsa nu! :D
 
Topp