• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

backseater

Breitling
Hej hej! Ny på forumet. Är på jakt efter en Vintage DJ36 med Linen dial.

Har sökt upp gamla säljtrådar utan att hitta någon som fortfarande är till salu.

Finns det något speciellt jag kan göra för att enklare hitta en säljare? Göra ett separat inlägg eller posta i någon specifk tråd?

mvh BACKSEATER
 

Åskviggen

Panerai
Hej hej! Ny på forumet. Är på jakt efter en Vintage DJ36 med Linen dial.

Har sökt upp gamla säljtrådar utan att hitta någon som fortfarande är till salu.

Finns det något speciellt jag kan göra för att enklare hitta en säljare? Göra ett separat inlägg eller posta i någon specifk tråd?

mvh BACKSEATER
Det enklaste är att göra en KÖPES annons inne på köp&sälj, sedan hålla ögonen öppna på säljsektionen. Jag har sett ett antal äldre datejust där på senaste (utan linnen dial dock).
Lycka till :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hej, är det en specifik forumdel jag vill göra mitt inlägg i? Hittar inte köp & sälj.
mvh BACKSEATER

Ja, det ligger inte under ”vintage”. Fortsätt nedåt på huvudsidan så ser du ”köp & sälj”. Därifrån klickar du dig in på ”handla - säljes, bytes, köpes” och sedan in på ”handla - köpes”.

Ska se ifall jag klarar av att länka rätt nedan till köpes.
https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes-köpes.11/

Fast ”Medlem två veckor” och ”50 inlägg” behöver också uppfyllas. Annars tror jag att det är dolt.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har han byggt en SM300 av servicedelar och kokat ihop en historia om fuktskadat verk för att förklara att ett uttag ur arkivet skulle berätta om en Cosmic utförd i guldpläterad schweizerost eller något?
Screenshot_20231018-113741_Facebook.jpg

FB_IMG_1697622557486.jpg

FB_IMG_1697622559646.jpg

FB_IMG_1697622561837.jpg

FB_IMG_1697622563964.jpg

FB_IMG_1697622566528.jpg

FB_IMG_1697622569080.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hallå! Någon med mer rutinerade ögon än mig som kan ge sina 2 cents om denna? Och rimligt pris för en carreé i stål? :)

Prisnivån är väl ungefär där, men du bör kunna få en finare för den pengen. Den du länkar till är inte så bra, man bör köpa opolerad enligt oss nördar. Annars kan du lika väl köpa en galbee.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

fantasten

Breitling
Hej hej! Ny på forumet. Är på jakt efter en Vintage DJ36 med Linen dial.

Har sökt upp gamla säljtrådar utan att hitta någon som fortfarande är till salu.

Finns det något speciellt jag kan göra för att enklare hitta en säljare? Göra ett separat inlägg eller posta i någon specifk tråd?

mvh BACKSEATER
Hej!
Efterlysningar eller köpes är en idé. Annars kan man även annonsera på andra plattformar och testa sin lycka
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Hej vintagevänner!

Ursäkta att jag ställer en fråga jag kanske redan vet svaret på, men är det alltid uteslutet att den här typen av Cartierklockor i den här prisklassen är piratkopior?


Det ligger ju långt under priset för liknande klockor på Chrono24, men jag ville bara kolla med er mer erfarna. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej vintagevänner!

Ursäkta att jag ställer en fråga jag kanske redan vet svaret på, men är det alltid uteslutet att den här typen av Cartierklockor i den här prisklassen är piratkopior?


Det ligger ju långt under priset för liknande klockor på Chrono24, men jag ville bara kolla med er mer erfarna. :)
Om man ser till säljarens andra annonser så är det stulna bilder.
 

aakhagen

Omega
Finns det något av de mer etablerade märkena med "vintage-katalog" som jag som icke-fix-kunnig bör välja bort, eller välja på?
Naturligtvis är det resp klocka men generellt?

Letar inget "märkligt" nån dressare typ Omega, Breitling, Longines mm.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Finns det något av de mer etablerade märkena med "vintage-katalog" som jag som icke-fix-kunnig bör välja bort, eller välja på?
Naturligtvis är det resp klocka men generellt?

Letar inget "märkligt" nån dressare typ Omega, Breitling, Longines mm.
Omega och Longines känns som bra val, relativt enkla att serva.

Skulle välja bort vintage Rolex för att de har blivit så jobbiga att släppa på delarna till oberoende urmakare och dyra hos sina egna urmakare. JLC med komplikationer brukar vara lite knepigare också.
 
Senast ändrad:

wilson5

Omega
Hej vintagevänner!

Ursäkta att jag ställer en fråga jag kanske redan vet svaret på, men är det alltid uteslutet att den här typen av Cartierklockor i den här prisklassen är piratkopior?


Det ligger ju långt under priset för liknande klockor på Chrono24, men jag ville bara kolla med er mer erfarna. :)
Är det för bra för att vara sant så är det oftast så. Så brukar jag tänka 🙂
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Hej! Inte en fråga inför köp men har hamnat i en liten sits. I somras lämnade jag in 4 klockor till en välkänd forummekare och allt var bra. Men sedan oktober har personen försvunnit, tror inte att hen försöker blåsa mig men ser att hen inte varit inloggad sen september. I oktober svarade hen på sms att de varit sjuk men skulle ta tag i allt snart. Nu ytterligare två månader senare så svarar personen inte på sms längre och jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Tänker att jag gärna tar tillbaka klockorna även om de inte är klara… alla råd tas emot med varm hand. Tack!
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Hej! Inte en fråga inför köp men har hamnat i en liten sits. I somras lämnade jag in 4 klockor till en välkänd forummekare och allt var bra. Men sedan oktober har personen försvunnit, tror inte att hen försöker blåsa mig men ser att hen inte varit inloggad sen september. I oktober svarade hen på sms att de varit sjuk men skulle ta tag i allt snart. Nu ytterligare två månader senare så svarar personen inte på sms längre och jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Tänker att jag gärna tar tillbaka klockorna även om de inte är klara… alla råd tas emot med varm hand. Tack!
Har du provat att ringa eller besöka honom om han bor i närheten? Även om han eller någon i hans närhet varit/är sjuk så kan man ju alltid svara på ett sms och förklara läget så länge det inte är riktigt riktigt allvarligt. Vet du någon annan forummedlem som känner honom privat så kan du alltid kolla med denne om den vet vad som hänt.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Har du provat att ringa eller besöka honom om han bor i närheten? Även om han eller någon i hans närhet varit/är sjuk så kan man ju alltid svara på ett sms och förklara läget så länge det inte är riktigt riktigt allvarligt. Vet du någon annan forummedlem som känner honom privat så kan du alltid kolla med denne om den vet vad som hänt.
Bor tyvärr inte i närheten :( men får testa ringa snart. Tyvärr ingen aning om nån känner personen privat…
 

DrKlocka

Audemars
Hej! Inte en fråga inför köp men har hamnat i en liten sits. I somras lämnade jag in 4 klockor till en välkänd forummekare och allt var bra. Men sedan oktober har personen försvunnit, tror inte att hen försöker blåsa mig men ser att hen inte varit inloggad sen september. I oktober svarade hen på sms att de varit sjuk men skulle ta tag i allt snart. Nu ytterligare två månader senare så svarar personen inte på sms längre och jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Tänker att jag gärna tar tillbaka klockorna även om de inte är klara… alla råd tas emot med varm hand. Tack!
Du är inte ensam här på forumet om detta, sannolikt samma person. Synd att de som blivit drabbade tidigare inte skrivit något om detta på forumet. Istället i princip skrivit gott om personen. Jäkligt märkligt.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Du är inte ensam här på forumet om detta, sannolikt samma person. Synd att de som blivit drabbade tidigare inte skrivit något om detta på forumet. Istället i princip skrivit gott om personen. Jäkligt märkligt.
förstår, riktigt trist om det är flera. Vet du hur det slutade för de som drabbats tidigare?
 
Topp