• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Barfly

Cartier
Lokalt favorit mikro...
InShot_20240405_201323383.jpg

IMG_20240405_200924.jpg
finns det på bolaget?
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Drack en Ipa från lokala bryggeriet Ten Hands i förrgår, den var mycket bra. Försöker att alltid lägga i något lokalt i korgen när jag är på systemet :)
20240404_215249.jpg

Fortsatte sedan med en relik som jag fick av Styvbrorsan, en CBS med utgångsdatum oktober 2018! Tyckte den hade tunnats ur lite, men det kom fram en del smak av torkad frukt som var trevlig.
20240404_205413.jpg
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Två riktigt bra Stouts där, har ett par cocobänger på lagring. Ska bli kul att se om det händer något med dem.
Hur tycker du att Stigbergets hade utvecklat sig?

Tycker inte att det har hänt så mycket med den, var ett par år sedan jag drack den senast och jag mindes den som lite vassare, fast nu drack jag den direkt efter Cocobänger som är späckad med fyllighet och smak 🙂.
Har en burk kvar i gömmorna som får ligga lite till.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Tycker inte att det har hänt så mycket med den, var ett par år sedan jag drack den senast och jag mindes den som lite vassare, fast nu drack jag den direkt efter Cocobänger som är späckad med fyllighet och smak 🙂.
Har en burk kvar i gömmorna som får ligga lite till.
Aah, då sparar jag min ett par år till :) även mina Cocobänger!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20240407_213157.jpg


IMG_20240407_213104.jpg
Så några grejer med hem.
3BIR - Mikrobryggeri, Novi Sad Serbien.
2x Wartburg Pils 4,1%

HOG Hammer of Gods - Mikrobryggeri, Novi Sad Serbien.
2x Mjölnir NEIPA, 6.4%
2x Thor IPA 6.5%
2 x APA 5.2%

Carstvo Piva - Mikrobryggeri, Becej Serbien.
4x Imperator. Ofiltrerad Lager 4.7%

Om de håller för transporten, om jag inte tar en på vägen så sprider jag gärna vidare till öl bröder.
@Barfly har 1:a tjing på två HOG

Edit: Det är ju givetvis kostnadsfritt...i ölbroders anda så det inte blir några missförstånd 😅
 
Senast ändrad:

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20240407_213157.jpg


IMG_20240407_213104.jpg
Så några grejer med hem.
3BIR - Mikrobryggeri, Novi Sad Serbien.
2x Wartburg Pils 4,1%

HOG Hammer of Gods - Mikrobryggeri, Novi Sad Serbien.
2x Mjölnir NEIPA, 6.4%
2x Thor IPA 6.5%
2 x APA 5.2%

Carstvo Piva - Mikrobryggeri, Becej Serbien.
4x Imperator. Ofiltrerad Lager 4.7%

Om de håller för transporten, om jag inte tar en på vägen så sprider jag gärna vidare till öl bröder.
@Barfly har 1:a tjing på två HOG

Edit: Det är ju givetvis kostnadsfritt...i ölbroders anda så det inte blir några missförstånd 😅
Men jag åker tillbaka på jobb på torsdag, så vid intresse pinga mig i pm så löser vi det 😃
 

zeke_varg

Omega
Bernie! Den gladaste munken. Blir nog aldrig trött på den ölen. Tycker egentligen Rochefort 10 är den objektivt bästa kvadrupeln men denna är bara den mest välkomnande, lättdruckna av. de tunga belgarna.
Håller båda högt. Zundert är också en favorit som står sig bra. Av belgarna är dessa tre några jag kan ta hem 24st av vilket ibland är ett krav.

Bra skit!
 
Topp