• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Photon och MC2 från Equilibrium, den senare är riktigt vass. Glider ner enkelt i strupen och ger ifrån sig mango med en del ananas.
IMG_20200904_195542_396.jpg
IMG_20200905_204913_258.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Gick loss på Stigbergets ikväll
Först deras APA, klart godkänd trots en lägre alkoholhalt
69D11CC1-7B91-4ADC-9CFE-C2ADB2A22BAE.jpeg

West Coast IPA, katastrof smakmässigt, smakar beskt/salt utan balans. Sämsta de gjort
AC7354FB-EC88-4388-A608-7FCC2347A0FF.jpeg

New and Improved IPA, fyllig och god smak med lagom beska, precis som en IPA skall smaka
34684A50-3ED7-45D4-9B90-BAB825BF311F.jpeg

Avslutningsvis, Bigger, Bolder DIPA. Väldigt humlematad med en mycket fyllig och behaglig smak utan att bli spritig, toppbetyg!
DFA3EE11-0E6E-4B5D-8619-20653C027E11.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gick loss på Stigbergets ikväll
Först deras APA, klart godkänd trots en lägre alkoholhalt
69D11CC1-7B91-4ADC-9CFE-C2ADB2A22BAE.jpeg

West Coast IPA, katastrof smakmässigt, smakar beskt/salt utan balans. Sämsta de gjort
AC7354FB-EC88-4388-A608-7FCC2347A0FF.jpeg

New and Improved IPA, fyllig och god smak med lagom beska, precis som en IPA skall smaka
34684A50-3ED7-45D4-9B90-BAB825BF311F.jpeg

Avslutningsvis, Bigger, Bolder DIPA. Väldigt humlematad med en mycket fyllig och behaglig smak utan att bli spritig, toppbetyg!
DFA3EE11-0E6E-4B5D-8619-20653C027E11.jpeg
Hur du inte kan tycka om West Coasten är för mig ett mysterium...
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Köpte en sous vide i helgen och har redan testat två olika rätter. Nu körs kyckling i ett par timmar och det njutes tillsammans med en double neipa från Connecticut. Det här var bland det bästa jag druckit på länge! Perfekt balans mellan humle och kropp.
IMG_20200906_173557.jpg

IMG_20200906_163032.jpg
 

Klasvegas

Omega
Hur du inte kan tycka om West Coasten är för mig ett mysterium...

Tycker själv att det är ganska enkelt att förstå. Stigbergets brottas med ganska stora problem att hålla jämn kvalitet (vilket personalen där själva kan erkänna). Detta blir än tydligare under de perioder dom har många tillfälliga släpp. West Coast kan vara den bästa ölen i Sverige ena batchen för att sen gå ner och bli ”medioker” i den nästa. Tycker det mesta som producerades i juni var riktigt bra och den första halvan av juli, likaså. Sen tappade dom igen på den andra halvan, och jag har ännu ej testat några augustibatcher.

För att krångla till det lite mer så bör man alltid ha lite extra koll på Systembolaget då det kan skilja veckor och ibland t.om månader mellan burkarna på hyllorna. Ta alltid därför en extra kik på datumet i botten, Stigberget kör BBF på ett år så ta en burk som är så färsk som möjligt!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Va falls! Klockan är nästan 17 på en fredag å öltråden ligger på sida 2!!? Det ändrar vi på nu!

I somras besökte jag Båstad och passade på att plocka upp lite lokalt & småskaligt å denna knäckte jag nyss
IMG_20200911_164822.jpg


Mycket behaglig och Pale Ale med en god, lång smak samt en välbalanserad beska.

Skål på er kamrater!
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Va falls! Klockan är nästan 17 på en fredag å öltråden ligger på sida 2!!? Det ändrar vi på nu!

I somras besökte jag Båstad och passade på att plocka upp lite lokalt & småskaligt å denna knäckte jag nyss
IMG_20200911_164822.jpg


Mycket behaglig och Pale Ale med en god, lång smak samt en välbalanserad beska.

Skål på er kamrater!
Bra uppstyrt!
Skål på dig! :)
IMG_20200911_162358.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Köpte en sous vide i helgen och har redan testat två olika rätter. Nu körs kyckling i ett par timmar och det njutes tillsammans med en double neipa från Connecticut. Det här var bland det bästa jag druckit på länge! Perfekt balans mellan humle och kropp.
IMG_20200906_173557.jpg
Fick en sådan av en arbetskamrat när jag fyllde år för nån vecka sedan. Såg ditt inlägg och var tvungen att pröva. Tycker att alkoholen störde lite men väldigt god och trevlig humle och jag anar lite sötma som jag gissar kommer från laktos.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Är hos polaren nu tillsammans med hans brorsa som även är utbildad sommelier å har jobbat som resturangchef på lite roliga ställen i Sthlm samt en kort sväng på Bolaget så ikväll blir det schysst vin till maten men även en del rolig öl som jag har med å som han har liggandes hemma.

Först ut var denna 75cl, bryggd på glaciärvatten från Mont Blanc, väldigt trevlig.
IMG_20200911_180348.jpg


Vi tände sen upp en cigarr ackompanjerat av denna härliga stout
IMG-20200911-WA0011.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Är hos polaren nu tillsammans med hans brorsa som även är utbildad sommelier å har jobbat som resturangchef på lite roliga ställen i Sthlm samt en kort sväng på Bolaget så ikväll blir det schysst vin till maten men även en del rolig öl som jag har med å som han har liggandes hemma.

Först ut var denna 75cl, bryggd på glaciärvatten från Mont Blanc, väldigt trevlig.
IMG_20200911_180348.jpg


Vi tände sen upp en cigarr ackompanjerat av denna härliga stout
IMG-20200911-WA0011.jpeg
Den Stouten från Stone verkar ju hur bra som helst
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Är hos polaren nu tillsammans med hans brorsa som även är utbildad sommelier å har jobbat som resturangchef på lite roliga ställen i Sthlm samt en kort sväng på Bolaget så ikväll blir det schysst vin till maten men även en del rolig öl som jag har med å som han har liggandes hemma.

Först ut var denna 75cl, bryggd på glaciärvatten från Mont Blanc, väldigt trevlig.
IMG_20200911_180348.jpg


Vi tände sen upp en cigarr ackompanjerat av denna härliga stout
IMG-20200911-WA0011.jpeg
Åh, den där drack jag för några år sedan. Galet bra som jag minns det (stouten från Stone) :)
 
Topp