• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Pelagos FXD MN / Sjöö Sandström Chronograph / Jean d’Eve Dual Time

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
Olika
Returpolicy
Ja, om något avviker från beskrivning
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer tre klockor:
1. Tudor Pelagos FXD MN - 39k (SÅLD)
2. Sjöö Sandström Chronograph - 11,5k (SÅLD)
3. Jean d’Eve Dual Time - 1k (SÅLD)


Mina omdömen:

1. Tudor Pelagos FXD MN
Funderar på att låta min grymma Tudor Pelagos FXD MN vandra vidare. Grym klocka som jag blev väldigt positivt överraskad av. Bärs otroligt skönt!

Kommer fullset från svensk AD, uttagen 2023. Båda banden ingår, varav velcro är helt nytt, utbytt på garanti.

42mm exkl krona, 12,75mm hög och vattentät till 200m. Boett i titan och keramisk bezel. Klockan är i mycket bra skick och fungerar klockrent. Nyptris 46.000kr och det är kölista hos svensk AD för modellen.

Utöver originalband kan även Zuludiver Octopod med 13st band ingå för 1500kr (nypris dryga 3000kr inkl frakt och avgifter), se sista bilden. Flesta banden är endast prövade. Clasp i mycket fint skick.

Pris: 39.000kr 40.000kr inkl Värderfrakt
IMG_6641.jpeg

IMG_8011.jpeg

IMG_5994.jpeg

IMG_5955.jpeg
IMG_8015.jpeg

2. Sjöö Sandström Chronograph
Säljer min Sandström Royal Steel Chronograph med svart urtavla i mycket fint skick. Klockan kommer fullset och är uttagen 2018. Jag är andra ägaren. Klockan sitter på ett brunt original Sjöö Sandström alligatorläder i bra skick. Notera att en sida från ytterboxen har släppt (sista bilden).

Klockan mäter 42mm i diameter exkl krona, är 13,5mm hög, 50mm lug to lug och är vattentät till 100m. Sitter ett automatiskt urverk med 48h power reserve. Håller tiden fint med lång gångreserv, kronograf nollställer korrekt.

Nypris på läderband är 36.100kr. Mer information om klockan finner du här:

Pris: 11.500kr 12.000kr 13.000kr inkl REK Extra

IMG_7927.jpeg

IMG_7929.jpeg
IMG_7932.jpeg
IMG_7931.jpeg
IMG_7930.jpeg
IMG_7934.jpeg
IMG_7936.jpeg
IMG_7937.jpeg
IMG_7938.jpeg

3. Jean d’Eve Dual Time
Fick nyligen hem den här men det är nog inget för mig. Frän quartz-dressare med två tidszoner. Guldplätering i fint skick. Tickar på precis som den ska. Inget att anmärka på.

Boetten mäter 23*39mm (exkl krona och bandhorn) och är 5-6mm hög. Klockan kommer på ett passande svart läder i bra skick.

Pris: 1.000kr 1.100kr 1.300kr 1.500kr inkl spårbar frakt
IMG_8016.jpeg

IMG_8017.jpeg
IMG_8018.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp