• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Höll på att tappa min BB58 på grund av att en skruv släppte i länken. Som tur var fastnade klockan hängandes inne i ärmen på jackan 😅

Hittade skruven och tänkte sätta dit den själv igen. Tre nybörjarfeågor;

1. Sitter varje länkbit enbart med en skruv?
Vet att det på vissa länkar är två delar som håller bitarna samman.

2. Visst ska man använda ”loctite” på själva skruven när den sitter på plats? Vilken variant isåfall? Något speciellt tillvägagångssätt för att applicera isåfall?

3. Borde jag ta länken till AD för en check?
Eller kan sånt här hända utan att det är något ursprungligt fel på länk/skruv?

Tack på förhand!
1. Ja. Fullt tillräckligt.
2. Blå gänglåsning. Typ Loctite 222.
3. Nej. Ja, skruven satt förmodligen inte fast.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Höll på att tappa min BB58 på grund av att en skruv släppte i länken. Som tur var fastnade klockan hängandes inne i ärmen på jackan 😅

Hittade skruven och tänkte sätta dit den själv igen. Tre nybörjarfeågor;

1. Sitter varje länkbit enbart med en skruv?
Vet att det på vissa länkar är två delar som håller bitarna samman.

2. Visst ska man använda ”loctite” på själva skruven när den sitter på plats? Vilken variant isåfall? Något speciellt tillvägagångssätt för att applicera isåfall?

3. Borde jag ta länken till AD för en check?
Eller kan sånt här hända utan att det är något ursprungligt fel på länk/skruv?

Tack på förhand!
Om du applicerar Loctite, se till att INTE kladda någon annanstans än just där det ska vara, dvs i gängan. Den ska absolut inte vara på den långa cylindriska delen av skruven.

Ta lite Loctite på spetsen av en knappnål eller liknande, så att du kan applicera lite, lite på gängan med precision.
 

Hummer

Breitling
Vad tror ni som varit med vid tidigare Tudor-släpp om utbud kontra efterfrågan på 58GMTn?

Själv har jag inte någon panik men jag vill definitivt beställa den så fort detta är möjligt. Det verkar dock inte vara någon svensk AD som tar officiella beställningar på den eftersom ingen fått någon kvot ännu.

Är det normalt att begära handpenning för ett sådant köp eller bara vissa som gör det? Ställer mest frågan med bakgrund till att jag är uppväxt med att alltid försöka undvika handpenningar i största möjliga mån. Har aldrig köpt en klocka över 30.000 tidigare så är lite ovan.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni som varit med vid tidigare Tudor-släpp om utbud kontra efterfrågan på 58GMTn?

Själv har jag inte någon panik men jag vill definitivt beställa den så fort detta är möjligt. Det verkar dock inte vara någon svensk AD som tar officiella beställningar på den eftersom ingen fått någon kvot ännu.

Är det normalt att begära handpenning för ett sådant köp eller bara vissa som gör det? Ställer mest frågan med bakgrund till att jag är uppväxt med att alltid försöka undvika handpenningar i största möjliga mån. Har aldrig köpt en klocka över 30.000 tidigare så är lite ovan.
Krons och Nymans har absolut sin lista öppen. Fler intresseanmälningar på den svarta 41an än GMT när jag pratade med dom, och jag har fått min intresseanmälan bekräftad. Maila och säg att du är intresserad, men du är nog tyvärr lite sen på bollen just där. 9/10 tackar väl dock nej när samtalet väl kommer!
 

Hummer

Breitling
Krons och Nymans har absolut sin lista öppen. Fler intresseanmälningar på den svarta 41an än GMT när jag pratade med dom, och jag har fått min intresseanmälan bekräftad. Maila och säg att du är intresserad, men du är nog tyvärr lite sen på bollen just där. 9/10 tackar väl dock nej när samtalet väl kommer!
För oss som bor i Götaland blir det lite omständigt att vända sig till en Stockholmsbutik. Jag förstår att man inte vill ringa runt till en massa människor som sen inte är intresserade, så det är kanske bara att vänta helt enkelt.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
För oss som bor i Götaland blir det lite omständigt att vända sig till en Stockholmsbutik. Jag förstår att man inte vill ringa runt till en massa människor som sen inte är intresserade, så det är kanske bara att vänta helt enkelt.
Ring Fredrik på Engströms Ur i Jönköping.
Jag har själv anmält intresse där för just BB58 GMT.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
IMG_2584.jpeg
Fredag och dags att byta till band inför helgen.
Trevlig helg tudors
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Äh va i helvete. Värdelös euro men satan vad trevlig denna är. Fick följa med hem helt enkelt. Faktiskt galet nöjd. Vill någon köpa en burgundy på jubilee finns chansen nu 😂

IMG_3184.jpeg


IMG_3191.jpeg
Varför tog du inte oyster så du kunde byta/välja själv?

Behåll röda. Röda är roligare än svart.
 
Senast ändrad:

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Äh va i helvete. Värdelös euro men satan vad trevlig denna är. Fick följa med hem helt enkelt. Faktiskt galet nöjd. Vill någon köpa en burgundy på jubilee finns chansen nu 😂

IMG_3184.jpeg


IMG_3191.jpeg
Grym! Grattis! Hoppas den kommer till AD snabbt. Har egentligen bestämt mig för pelagos. Men den är riktigt fin på bild den där!
 
  • Like
Reactions: pnt
Topp